رویدادهای استرالیاگردشگری استرالیا

فستیوال‌های استرالیا در پاییز

فستیوال‌های استرالیا در پاییز نیز هم‌چون دیگر فصل‌های سال بسیار فراوان هستند. زمانی که دلتنگی پاییز فرا می‌رسد، استرالیا دومین موسم تقویم سالانۀ خود را آغاز می‌کند. ماه‌های مارس، آوریل و مه ماه‌های فصل پاییز در این سرزمین استوایی هستند.

مردمان استرالیا برای برگزاری جشنواره‌های گوناگون جان می‌دهند، فارغ از آن‌که چه نوع روحیه‌ای دارید، حتما فستیوالی مناسب شما نیز در استرالیا برگزار خواهد شد که حسابی بهتان خوش بگذرد. روز و شب برقصید، خوراکی‌های خوشمزه و دلپذیر نوش جان کنید، به موسیقی گروه‌های موسیقی مورد علاقۀ خود گوش کنید، فیلم ببینید و شاهد بهترین‌های هنر جهان در فستیوال‌های فرهنگی استرالیا باشید.

اگر مسافر سرزمین استرالیا هستید، امکان ندارد فستیوال‌های فوق‌العادۀ این کشور را از دهید. تعداد فراوان جشنواره‌های استرالیا در طی سال سبب می‌شود که جوّ این کشور در طول سال همانند تعطیلات تابستانی در اروپا و آمریکا باشد. استرالیایی‌ها میزبان بی‌نهایت جشنواره‌ء محلی جالب و تعدادی از فستیوال‌های بین‌المللی مشهور هستند.

رادیو مهاجرت در این قسمت از مجموعه قسمت‌های معرفی کشور استرالیا و مردمان این سرزمین به معرفی فستیوال‌های پاییزهء این کشور خواهد پرداخت. پس با ما همراه باشید.

استرالیا در پاییز

همان‌طور که می‌دانید فصلهای سال در کشور استوایی استرالیا با تقویم دیگر کشورها تفاوت دارد که در قسمت‌های پیشین به‌طور مفصّل به شرح آن‌ها پرداخته‌ایم. پاییز استرالیا معتدل است و دمای خنک هوا موسم زیبا و دل‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد. از آن‌جایی که جمعیّت کمتری از مردم در این فصل سفر می‌کنند و هزینهء اقامت نیز ارزان‌تر از دیگر زمان‌های سال است، پاییز بهترین فصل سال برای گشت‌وگذار در استرالیا به حساب می‌آید.

اگرچه آسمان همچنان آفتابی است، دمای هوای استرالیا در فصل پاییز قدری خنک‌تر می‌شود و تعطیلات تابستانی مدارس نیز به پایان رسیده است. در برخی نقاط استرالیا، شاهد بارندگی بیشتر خواهیم بود اما هنوز هم خوش‌گذرانی در این هوای معتدل حسابی می‌چسبد.

استرالیا در ماه مارس: آغاز خزان

درجۀ بالای هوا رو به خنکی می‌رود اما هنوز تا سرمای سوزان زمستان راه درازی در پیشِ رو خواهد بود. در ایالت‌های جنوبی استرالیا مردم روزها و شب‌های گرمی را تجربه می‌کنند اما هرچه به شمال این کشور نزدیک شویم، شاهد بارش بیشتر باران خواهیم بود. دلیل این امر آن است که منطقۀ استوایی شمال استرالیا (Tropical North of Australia) در فصل بارانی خود به سر می‌برد.

استرالیا در ماه آوریل: دل پاییز

استرالیا در ماه آوریل به نسبت ماه مارس با افزایش بارش باران همراه است. شب‌ها نیز هوا قدری خنک‌تر از پیش خواهد بود. پاییز دفتر نقاشی‌ طبیعت استرالیا است. استرالیا در ماه آوریل مملو از رنگ‌های زیباست. دیدن تاسمانیا (Tasmania) در فصل پاییز بسیار دل‌نواز خواهد بود.

استرالیا در ماه مه: وداع با خزان

کاهش دما سبب می‌شود که مقاصد شمالی استرالیا جذاب‌تر و دیدنی‌تر شوند. همین‌طور که به پایان پاییز در استرالیا نزدیک می‌شویم، وقت رفتن به کوئینزلند شمالی (northern Queensland)، استرالیای غربی (Western Australia) و مرزهای شمالی فرا می‌رسد.

  • اطلاعات عمومی: بیشترین میانگین دمای هوای پاییز در استرالیا طی صد سال گذشته به سال‌های میلادی ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱ میلادی باز می‌گردد که ۱/۴۴ درجهء سانتیگراد بالاتر از متوسط دمای پاییز در مقایسه با سال‌های دیگر بوده است.

فستیوال‌ها و رویدادهای هنری استرالیا در پاییز

اگر شیفتۀ دنیای هنر و فرهنگ هستید، این بخش را از دست ندهید.

فستیوال‌های هنری استرالیا در ماه مارس

فستیوال‌های هنری استرالیا را در اولین ماه فصل پاییز مرور خواهیم کرد

فستیوال فیلم فرانسه | Alliance Francaise French Film Festival (AFFFF)

بزرگترین فستیوال فیلم فرانسه در جهان که بیرون از این کشور برگزار می‌گردد، فستیوال ((Alliance Francaise French Film Festival (AFFFF) در استرالیا است که از اول ماه میلادی مارس تا ۲۶اُم این ماه به طول می‌انجامد.

فستیوال مد و فشن ملبورن | Melbourne Fashion Festival

فستیوال مد و فشن ملبورن | Melbourne Fashion Festival

فستیوال مد و فشن ملبورن در ماه مارس برگزار می‌شود که اخیرا با پی‌پال (Melbourne Fashion Festival) نیز مشارکت کرده است تا تحوّلی جدید در همکاری‌های میان مد و تجارت رقم بخورد.

فستیوال آدلاید | Adelaide Festival

فستیوال آدلاید | Adelaide Festival

فستیوال آدلاید بین ۴اُم تا ۲۰اُم ماه مارس برگزار می‌گردد. هفتۀ نویسندگان در ابتدای این جشنواره است. در این جشنواره می‌توان تماشاگر رقص و اجراهای بی‌نظیر موسیقی بود. هدف از برگزاری جشنوارۀ نامبرده این است که بدن و روح را تؤمان جشن بگیریم و از همراهی آن دو در کنار هم محظوظ شویم.

فستیوال مجسمه‌سازی با شن و ماسه | Sculpture by the Sea

فستیوال مجسمه‌سازی با شن و ماسه | Sculpture by the Sea

جشنوارهء مجسمه‌سازی با شن و ماسه در کنار دریا در استرالیای غربی و در ساحل پرث (Perth) برگزار می‌شود.

فستیوال نورها در کانبرا | Canberra Enlighten Festival

فستیوال نورها در کانبرا | Canberra Enlighten Festival

در این جشنواره که ۱۷ روز ادامه پیدا می‌کند، پنج رویداد عظیم برگزار خواهد شد. فستیوال نورها در کانبرا شامل نورپردازی در ابعاد بزرگ، نورافکنی فیلم‌برداران محلی، بالن‌های نورانی چشم‌گیرو و خیره‌کننده، اجرای سمفونی در پارک و جشن‌های ویژهء روز کانبرا (Canberra Day) و رویدادهای دیدنی دیگر در آسمان شب کانبرا خواهد بود که برای حضور خانواده‌ها نیز مناسب است.

فستیوال وُم آدلاید | WOMADelaide

فستیوال وُم آدلاید | WOMADelaide

جشنوارۀ وُم آدلاید، جشنوارهء هنر، موسیقی و رقص است که در فضای باز و ماه مارس برگزار خواهد شد. این جشنواره درهفت صحنۀ پارک گیاه‌شناسی آدلادید (Adelaide’s Botanic Park) برگزار می‌شود که خانهء معنوی این فستیوال نیز به حساب می‌آید.

فستیوال همه چیز درباره زنان | All About Women festival

فستیوال وُم آدلاید | WOMADelaide

فستیوال همه چیز دربارۀ زنان هر سال در روز جهانی زن یعنی ۱۲ و ۱۳ ماه مارس و در تالار اپرای سیدنی (Sydney Opera House) برگزار می‌گردد.

فستیوال معماری آسیا پسفیک | Asia Pacific Architecture Festival

جشنوارۀ معماری آسیا پسفیک ( آسیا – اقیانوسیه | آسیا – آرام) از تاریخ ۱۲ تا ۲۵ ماه مارس به صورت حضوری و مجازی در بریزبن (Brisbane) برگزار می‌شود. درون‌مایۀ جشنوارۀ معماری آسیا پسفیک ۲۰۲۲ بر «همکاری، طراحی مشترک و هم‌زیستی» متمرکز بود تا بازدیدکنندگان پیرامون تأثیرات طراحی‌های منطقهء آسیا – اقیانوسیه با آن تنوع غنی بازاندیشی کنند.

فستیوال کمدی بین‌المللی ملبورن | Melbourne International Comedy Festival

فستیوال کمدی بین‌المللی ملبورن | Melbourne International Comedy Festival

جشنوارۀ طنز بین‌المللی ملبورن از ۳۰اُم مارس تا ۲۴ آوریل ادامه دارد. با حضور در این جشنواره و تماشای آثار طنز از خنده روده‌بُر شوید و با خندهء خویشتن جهان را سرشار از شادی سازید.

فستیوال دوسالانه مجسمه‌سازی لورن | Lorne Sculpture Biennale

فستیوال دوسالانه مجسمه‌سازی لورن | Lorne Sculpture Biennale

جشنوارۀ مجسمه‌سازی لورن از ۱۲مارس تا ۳ آوریل ادامه دارد و به ارائه و نمایش آثار نمایشگاهی در یک صحنهء جهانی می‌پردازد.

فستیوال‌های هنری استرالیا در ماه آوریل

اینک به فستیوال‌های هنری استرالیا در ماه آوریل می‌پردازیم.

فستیوال میراث ملی استرالیا | Australian Heritage Festival

بزرگترین رویداد میراث ملی کشور استرالیا از ابتدای ماه آوریل لغایت پایان ماه مه برگزار می‌گردد. در سال ۲۰۲۲ درون‌مایۀ این جشنواره «کنجکاوی» نام داشت.

فستیوال پارتجیما | Parrtjima

فستیوال پارتجیما (جشنواره‌ای در نور) از ۸ تا ۱۷ ماه میلادی آوریل در پارک صحرای آلیس اسپرینگز (Alice Springs Desert Park) و اطراف آن برپا خواهد شد. در این فستیوال به داستان بومیان و تمدن باستان پرداخته می‌شود.

فستیوال خلیج بایرن | Byron Bay Bluefest

فستیوال خلیج بایرن نیوساوث‌ولز (NSW) از ۱۴ تا ۱۸ آوریل برپا خواهد شد. جشنوارۀ مذکور فرصتی برای پاسداشت فرهنگ غنی و پربار استرالیا است.

فستیوال بین‌الملل هنرهای خیابانی فریمنتل | Fremantle International Street Arts Festival

فستیوال بین‌الملل هنرهای خیابانی فریمنتل به برگزاری بهترین تئاتر خیابانی جهان در استرالیای غربی (WA) خواهد پرداخت و در طی برگزاری آن هر گوشۀ شهر با موسیقی، اجراهای گوناگون و هنر همراه خواهد شد.

فستیوال چهار باد | Four Winds Festival

فستیوال چهار باد در نیوساوث‌ولز (NSW) از تاریخ ۱۵ تا ۱۷ آوریل در ساحل جنوبی خلیج باراگا (Baraga) برگزار خواهد شد. این فستیوال شامل موسیقی سبک باروک، معاصر و محلی خواهد بود.

فستیوال سیرک مین‌جین | CIRCFest22 Meanjin

سیرک جدید بریزبن (Brisbane) در دهۀ پایانی ماه آوریل برگزار می‌شود. هدف از برپایی این سیرک گرد هم آوردن کارگردانان و برنامه‌سازان در کنار تماشاگران است.

فستیوال موسیقی بلک هیث چِیمبِر | Blackheath Chamber Music Festival

فستیوال نامبرده از ۲۲ لغایت ۲۵ آوریل در نیوساوث‌ولز (NSW) با گریز از موسیقی کلاسیک تشکیل خواهد شد.

فستیوال فوتو | PHOTO

رویداد عکاسی فوتو از ۲۹اُم آوریل تا ۲۲اُم مه در ملبورن برپا خواهد شد. در طی برپایی این رویداد، شهر به مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های عکاسی معاصر تبدیل می‌شود. در سال ۲۰۲۲ درون‌مایۀ این رویداد «انسانیت» بود.

فستیوال موسیقی بین‌المللی کانبرا | Canberra International Music Festival

فستیوال موسیقی بین‌المللی کانبرا از ۲۹ آوریل تا ۸ مه برگزار می‌گردد. در این جشنواره آثار موسیقایی جدید و کلاسیک هنرمندان بین‌المللی و استرالیایی اجرا خواهند شد.

فستیوال کمدی بریزبن | Brisbane Comedy Festival

جشنوارهء طنز بریزبن از ۲۹ آوریل تا ۲۹ مه در بریزبن پاور هاوس (Brisbane Powerhouse)، تالار موسیقی فورتیتود (Fortitude Music Hall) و تیوولی (Tivoli) برپا خواهد شد.

فستیوال‌های هنری استرالیا در ماه مه

آخرین ماه فصل پاییز در استرالیا، با فستیوال‌های ذیل سپری خواهد شد.

فستیوال کاباره و کمدی برایت | Bright Cabaret & Comedy Festival

این جشنواره در منطقۀ ویکتوریایی شهر برایت (Bright) و در دامنۀ کوه مونت بوفالو (Mount Buffalo) از ۵ تا ۷ مه برپا خواهد شد.

فستیوال تئاتر انی‌ور | Anywhere Theatre Festival

جشنوارهء مذکور از ۵اُم ماه مه لغایت ۵اُم ماه ژوئن با مجموعه‌ای از اجراها در بریزبن (Brisbane)، نوسا (Noosa)، ساحل سان‌شاین (Sunshine Coast)، و خلیج مورتون (Moreton Bay) برگزار خواهد شد.

فستیوال تئاتر موزیکال استرالیا | Australian Musical Theatre Festival

فستیوال تئاتر موزیکال استرالیا همراه با دورۀ کارگاهی در لانجستون (Launceston) و از ۱۸ تا ۲۲ مه برای علاقمندان موسیقی برگزار خواهد شد.

فستیوال موسیقی کاریول | Cariole Music Festival

فستیوال فوق‌الذکر از ۲۱ تا ۲۲ مه در مک‌لارن ویل (McLaren Vale) و همراه با نمایشگاه غذا و شراب محلی برپا خواهد شد.

فستیوال فرهنگ و هنرهای دگرباشان جنسی | MELT: Festival of Queer Arts and Culture

جشنوارۀ فرهنگ و هنرهای دگرباشان جنسی در پاورهاوس (Powerhouse) بریزبن در دهۀ پایانی ماه مه برگزار می‌شود.

فستیوال هنری سمنتا | Cementa

یکی ار داغ‌ترین جشنواره‌های هنری بومی – منطقه‌ای که معمولا طی سه روز و در ماه مه در کاندوس (Kandos)، نیوساوث‌ولز (NSW) برپا می‌گردد.

فستیوال‌های مردمان بومی استرالیا در پاییز

در این بخش با تمرکز بر بومیان و سرخپوست‌های استرالیا، فستیوال‌های پاییزی را در این سرزمین مرور خواهیم نمود.

فستیوال تی‌جواِن‌گو| Tjungu Festival

رفتن به الورو (Uluru) معمولا در فهرست سفر خیلی از مردم است. اگر از علاقمندان به جشنواره و موسیقی هستید، جشنوارهء تی-جو-اِن-گو سفر شما را به عطر بکرترین مناطق همراه با موسیقی، بازارچه، غذا و حتی فوتبال استرالیایی (فوتی | footie) آغشته می‌کند. این جشنواره در فصل پاییز و ماه آوریل برگزار می‌گردد.

Karijini National Park | فستیوال پارک ملی کاریجینی

در ماه آوریل و طی ۵ روز با جشنوارۀ جامع بومیان شامل سنت‌، فرهنگ، آداب و شیوۀ زندگی مردم بومی بانجیما (Banjima) همراه خواهیم بود. در این جشنواره ضیافت‌های واقعی با اجراها، غذاها و رویدادهای دوستانه و هم‌چنین قدم زدن در پاک را تجربه خواهید کرد.

فستیوال بومرنگ در خلیج بایرن | Boomerang Festival – Byron Bay

فستیوال موسیقی‌محور بومرنگ با اجرای موزیسین‌ها و هنرمندان بومی و سرخپوست‌های کشور استرالیا و با هدف برگزاری آسان کارگاه‌های متنوع فرهنگی و اجراهای موسیقی و رقص سنتی در خطۀ بوندجالونگ (Bundjalung) است. تاریخ این جشنواره ماه میلادی آوریل است.

فستیوال موشاش | Mushashe

در ماه مارس که مزارع کشاورزی شخم‌زده می‌شوند، این جشنواره برای سپاسگزاری از اجداد و هبّه کردن بذرها به آنان پیش از خورده شدن برگزار می‌شود. به این مراسم در زبان بومی kurumisa vadzimu zvitsva گفته می‌شود که «به معنای چشاندن طعم بذرهای جدید به اجداد» است

Mavhurachando فستیوال

در اواخر ماه مه فستیوال فوق‌الذکر برگزار می‌گردد که از آداب آغاز فصل سرما محسوب می‌شود تا از اجداد بومیان این سرزمین برای برداشت موفقیت‌آمیز شکرگزاری به عمل آید. این مراسم با آواز خواندن، طبل زدن و رقصیدن همراه است.

سخن پایانی

در این قسمت از مجموعه مقالات پیرامون فستیوال‌های استرالیا به طور ویژه به جشنواره‌های هنری و بومی فصل پاییز استرالیا پرداختیم که در ماه‌های مارس، آوریل و مه تقویم میلادی است. بخشی از زندگی در استرالیا به تفریح و شرکت در جشن‌ها و جشنواره‌های این سرزمین سپری خواهد شد.

شاید هم فقط عازم سفری کوتاه باشید و تنها بخواهید که از استرالیا در فصل خزان بازدید کنید و به گشت‌وگذار و شرکت در فستیوال‌های این کشور بپردازید. علی‌ای‌حال، در تمام طول سال قامت این سرزمین به جامۀ جشنواره‌های گوناگون مزیّن شده است و با داشتن اطلاعات مربوط می‌توانید سفری خاطره‌انگیز را برای خود برنامه‌ریزی کنید.

گروه تولید محتوای رادیو مهاجرت از شما خوانندگان فرهیخته و عاشقان دانایی و زیبایی سپاسگزار است که سلسله مطالب ما را پیرامون استرالیا و استرالیایی‌ها دنبال می‌کنید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا