استرالیازندگی در استرالیامهاجرت به استرالیا

شغل‌های پردرآمد در استرالیا

شغل‌های پردرآمد در استرالیا کدامند؟ جای تعجبی ندارد که پردرآمدترین شغل‌ها در استرالیا به حوزۀ پزشکی مرتبط باشند. به گزارش ادارۀ مالیات و دارایی استرالیا (Australian Taxation Office) موسوم به اِی‌تی‌اُو (ATO)، پزشکان در صدر فهرست پردرآمدترین شغل‌های استرالیا قرار دارند. آمارهای کشوری استرالیا نشان می‌دهد که جراحان، متخصصان بیهوشی و متخصصان داخلی بیشترین درآمد سالانه را دارند؛ میانگین درآمد سالانۀ آنان تا ۴۰۰ هزار دلار است.

درعین‌حال، بسیاری از مشاغل در استرالیا درآمدی بالغ‌بر ۲۰۰ هزار دلار در سال دارند؛ شاید حوزۀ کاری شما نیز در میان آن‌ها قرار داشته باشد. در این مطلب، رادیو مهاجرت به معرفی شغل‌های پردرآمد در استرالیا خواهد پرداخت؛ هم‌چنین عوامل مؤثر بر میزان درآمد در این حرفه‌ها نیز تاحدی بررسی خواهد شد.

البته اگر قصد دارید تا برای اهداف شغلی خود آینده برنامه‌ریزی کنید و از زندگی حرفه‌ای خود رضایت داشته باشید، نباید تنها در پی پول‌سازترین مشاغل باشید. بااین‌حال، آگاهی از شغل‌های پردرآمد در حوزه‌ها یا صنایع مورد علاقه‌یتان مسیر را برای موفقیت شما در آینده هموار می‌کند؛ خوب است بدانید برای آنکه در میان پردرآمدترین‌های استرالیا قرار بگیرید، به چه میزان تعهد، تلاش و پشتکار نیاز دارید. رادیو مهاجرت شما را به آشنایی راجع‌به شغل‌های پردرآمد استرالیا در ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳ دعوت می‌کند.

شغل‌های پردرآمد استرالیا در ۲۰۲۲ – ۲۰۲۳

«کدام سرزمین بدون کارآفرینی و کار، از دامان بزه‌کاری و سختی رهایی یافته است؟» حکیم ارد بزرگ

براساس داده‌های گردآوری‌شده از درآمد متعارف و معمول هزاران شغل در استرالیا و طبق بررسی آخرین رویکردها، بینش‌ها و جریان‌های استخدام و انتخاب در استرالیا، فهرستی از پردرآمدترین مشاغل استرالیا را تهیه کرده‌ایم.

درحالی‌که بیش‌ترین درآمدهای هر شغل به شهر سیدنی تعلق دارد، تعداد اندکی استثنا نیز وجود دارد. به عنوان مثال، پردرآمدترین‌های استرالیا در بخش صنعت معدن، نفت و گاز در استرالیای غربی (Western Australia) هستند. بیش‌ترین حقوق در بخش دفاع ارتش نیز متعلق به قلمرو پایتختی استرالیا (Australian Capital Territory) یا همان اِی‌سی‌تی (ACT) است.

حقوق: شرکای حقوقی (تا ۷۵۰ هزار دلار در سال)

شرکای حقوقیدر حال حاضر، شرکای حقوقی پردرآمدترین‌ها در حرفه‌های مربوط به رشتۀ حقوق در استرالیا به‌شمار می‌روند. درآمد سالانۀ شرکای حقوقی در پرث (Perth)، بریزبن (Brisbane)، ملبورن (Melbourn) و سیدنی (Sydney) حداقل ۵۰۰ هزار دلار است که می‌تواند تا ۷۰۰ هزار دلار و حتی بیش‌تر از آن نیز برسد.

البته برای آنکه یکی از شرکای حقوقی در شرکت‌های حقوقی شوید بایستی ۱۵ سال بی‌وقفه تلاش کنید. اگرچه منافع مالی این حرفه بالا است، برای رشد و موفقیت در این حرفه باید فردی بسیار متعهد، تلاش‌گر و با اراده باشید؛ هم‌چنین بایستی مدت‌ها در مقام وکیل تلاش کنید تا سرانجام بتوانید به یکی از شرکای حقوقی مبدل شوید.

اگر کاردرمنزل را ترجیح می‌دهید، درآمد سالانۀ مشاوران حقوقی بین ۲۵۰ و ۳۵۰ هزار دلار است.

اجرایی: مدیران ارشد اجرایی و  مدیرعامل‌ها (۶۰۰ هزار دلار در سال)

مدیران اجراییحقوق مدیران ارشد اجرایی و مدیرعامل‌ها استرالیا در سازمان‌هایی با درآمد فروش بین ۵۰ تا ۵۰۰ میلیون دلار، به‌طور متوسط ۶۰۰ هزار دلار در سال است.

مدیران ارشد عملیاتی و مدیران اجرایی عمومی نیز در چنین سازمان‌هایی سالانه حدود ۵۰۰ هزار دلار درآمد دارند. درآمد مدیران ارشد مالی و مدیران مالی این سازمان‌ها هم حدود ۴۵۰ هزار دلار در سال است.

مدیران ارشد اجرایی در زمینه‌های راهبرد سازمانی، هم‌سویی سازمانی، روابط با سایر گروه‌های ذینفع خارج سازمان و تعامل هیئت‌مدیره نقشی کلیدی را برعهده دارند.

اگر مدیران ارشد اجرایی و سایر کادر اجرایی به‌دنبال فرصت‌های تازه هستند، بایستی نشان دهند که چگونه با استفاده از فناروی‌ها و راهبردهای نوین باعث پیشرفت و ارتقای ارائۀ خدمات در سازمان خود شده‌اند. کارکنان بخش اجرایی نیز بایستی توانایی خود را برای ایجاد همکاری و تقویت فرهنگ کار گروهی در میان اعضای دورکار گروه نشان دهند تا بتوانند موقعیت‌های شغلی جدید و حقوق‌های بالا داشته باشند.

«هیچ‌کس نمی تواند به تنهایی یک سمفونی بنوازد؛ مگر اینکه یک گروه ارکستر داشته باشد.»

 فروش جزء: مدیران فروش (تا ۵۱۰ هزار دلار در سال)

مدیر فروششیوع ویروس کرونا تأثیر به‌سزایی بر روی فروش داشت؛ بسیاری از فروشگاه‌های خرده‌فروشیِ حضوری در تلاش بودند تا فقط ورشکست نشوند. جای تعجبی هم نداشت زیرا کاهش درآمد مردم سبب شده بود تا نسبت به هزینه‌ها محتاطانه‌تر عمل کنند.

این وضعیت سبب شد تا درآمدهای این حوزه برای مدیران عمومی و هم‌چنین مدیران فروش و بازرگانی به مبلغی بین ۱۵۳ تا ۴۰۸ هزار دلار در سال برسد. درآمد سالانۀ مدیرکل‌ها نیز به رقم ۲۰۴ تا ۵۱۰ هزار دلار در سال رسید. در این بین درآمد مدیران تجارت الکترونیک این بخش به رقمی بالاتر از ۲۰۰ هزار دلار افزایش داشت.

حسابداری و امور مالی: رؤسای حسابداری خزانه (۴۰۸ هزار دلار در سال)

حسابداریپردرآمدترین‌های بخش حسابداری و امور مالی در استرالیا رؤسای حسابداری خزانه هستند. درآمد معمول شاغلان این حرفه در سیدنی رقم ۴۰۸ هزار دلار در سال است. برای آنکه در این حرفه مشغول به کار شوید، لازم است تا بیش از ۱۰ سال در امور مالی، بانکی، حسابداری و یا خزانۀ داخلی سازمان‌ها سابقۀ کاری کسب کرده باشید.

سایر شغل‌های پردرآمد استرالیا در این حوزه شامل ذی‌حساب مالی (۲۶۵ هزار دلار در سال)، رئیس بازرسی داخلی (۲۶۵ هزار دلار در سال در سازمان‌هایی با درآمد بالای ۳۰۰ میلیون دلار)، مدیر ارشد تجاری  (۲۵۵ هزار دلار در سال در سازمان‌هایی با درآمد بالای ۳۰۰ میلیون دلار)، مدیر بحران (۲۵۵ هزار دلار در سال) و مدیر تحلیل و برنامه‌ریزی مالی (۲۳۰ هزار دلار در سال) است.

املاک و مسکن: مدیران توسعه (تا ۳۸۸ هزار دلار در سال)

مسکنپردرآمدترین مشاغل در بازار املاک و مسکن استرالیا به مدیران توسعه تعلق دارد؛ درآمد سالانۀ آنان در سیدنی بین ۲۲۴ و ۳۸۸ هزار دلار است. میانگین مربوط به ملبورن ۳۰۶ هزار دلار در سال است. متوسط درآمد سالانۀ مدیران بازاریابی استرالیا با بیش از ۴ سال سابقه‌کار نیز به ۲۰۴ هزار دلار در سال می‌رسد که در شهر سیدنی درآمد سالانۀ ۳۸۸ هزار دلاری را در اختیار دارند.

انرژی: مدیر تحویل پروژه (تا ۳۵۷ هزار دلار در سال)

مدیر پروژهدر بخش انرژی استرالیا، بالاترین درآمد از آن مدیران تحویل پروژه‌ای است که در حوزۀ مهندسی طراحی و نقشه‌کشی (منابع انرژی تجدیدپذیر) فعالیت دارند. مدیران تحویل پروژه در سیدنی بین ۲۲۴ و ۳۵۰ هزار دلار در سال و در ملبورن بین ۳۰۶ و ۳۵۷ هزار دلار در سال درآمد دارند. مدیران تحویل پروژه به‌طور بالقوه می‌توانند در رویکردی مشارکتی و طی همکاری با سهام‌داران جذب پروژه‌های بزرگ شوند و در رویارویی با عدم‌قطعیت‌های موجود در چنین پروژه‌هایی، رویکردی راهبردی اتخاذ کنند.

شغل‌های پر درآمد در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر استرالیا برای مدیران عملیات‌ها (بین ۱۵۳ و ۲۳۰ هزار دلار در سال)، مدیران توسۀ پروژه (بین ۱۸۴ و ۲۲۴ هزار دلار در سال) و مدیران انرژی در ریزشبکه‌های چندگانه  (بین ۱۷۳ و ۲۲۰ هزار دلار در سال) است.

عمران: مدیران عمرانی (تا ۳۲۰ هزار دلار در سال)

مدیران عمرانیپردرآمدترین‌های عمران در استرالیا، مدیران عمرانی (بین ۲۵۰ و ۳۲۰ هزار دلار در سال)، مدیران پروژه (بین ۱۶۰ و ۲۵۰ هزار دلار در سال)، برآورد کنندگان هزینه بین (۱۲۰ و ۲۰۰  هزار دلار در سال)، سرپرست‌های کارگاه‌ها (بین ۱۵۰ و ۲۲۰ هزار دلار در سال) و مدیران طراحی (بین ۱۸۰ و ۲۴۰ هزار دلار در سال) هستند.

فناوری: مدیران ارشد فناوری اطلاعات (۳۰۶ هزار دلار در سال)

مدیر فناوری اطلاعاتمدیران جدید‌الورود حوزۀ فناوری در سیدنی شامل مدیران ارشد امنیت اطلاعات (سالانه ۲۵۵ هزار دلار) و مدیران ارشد فناوری اطلاعات (۳۰۶ هزار دلار در سال) درآمد دارند که پردرآمدترین‌های این حوزه در استرالیا به حساب می‌آیند.

بازاریابی دیجیتال: مدیران اجرایی ارتباطات (۳۰۰ هزار دلار در سال)

بازاریابی دیجیتالمدیران اجرایی ارتباطات و روابط عمومی بیش‌ترین درآمد (۳۰۰ هزار دلار در سال) حوزۀ بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ استرالیا را در اختیار دارند.

منابع انسانی: مدیران منابع انسانی (۳۰۰ هزار دلار در سال)

منابع انسانیشیوع کرونا بازار کار و تجارت استرالیا را به لرزه درآورد؛ ازاین‌رو شاغلین در بخش منابع انسانی به جزء لاینفک و ضروری بسیاری از سازمان‌های استرالیا مبدل شدند تا بتوانند جهت حرکت سازمان‌ها را در بازار متزلزل تجارت و کسب‌وکار هدایت کنند. هم‌اکنون، نیاز به استخدام کادر حرفه‌ای و باتجربۀ منابع انسانی در استرالیا به‌شدت افزایش یافته است.

مدیران / سرپرستان منابع انسانی در سازمان‌هایی با بیش از ۱.۰۰۰ کارمند در سیدنی ۳۰۰ هزار دلار در سال، در ملبورن ۲۸۰ هزار دلار در سال و در پرث ۲۵۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

بانک‌داری: مدیران دولتی (۳۰۰ هزار دلار در سال)

بانکداریاز آن‌جایی‌که بسیاری فرصت‌ شغلی جذاب در سازمان‌ها و شرکت‌های استرالیا وجود دارد، کم‌تر کسی به فکر استخدام در بازار کار بانک‌‍داری این کشور است. اما به‌هرحال مدیران دولتی استرالیا نیز سالانه ۳۰۰ هزار دلار درآمد دارند.

علوم زیستی: مدیران پزشکی (۲۷۵ هزار دلار در سال)

علوم زیستیاگر در بخش علوم زیستی شاغل هستید، فرصت‌های شغلی این حوزه در دوران کرونا به‌شدت افزایش یافت. بیش‌ترین درآمد سالانۀ این بخش در استرالیا به مدیران پزشکی (۲۷۵ هزار دلار)، مدیران اقتصاد سلامت (۲۶۵ هزار دلار)، سرپرست‌های امور ساماندهی و مقررات (۲۰۰ هزار دلار)، رؤسای ایمنی دارو (۲۰۰ هزار دلار)، مدیران درمانگا‌ها (۲۰۰ هزار دلار) و مشاوران ارشد پزشکی (۱۹۵ هزار دلار) اختصاص یافته است.

صنعت و معدن: مدیران معدن نظام‌مهندسی (تا ۲۸۰ هزار دلار در سال در استرالیای غربی)

صنعت و معدنمدیران معدن دارای شمارۀ نظام‌مهندسی استرالیا (Registered) درآمدهای بالایی تا سقف ۲۸۰ هزار دلار در سال دارند. زمین‌شناسان ارشد، مدیران جستجو و استخراج منابع زیرزمینی و مدیران اکتشافات نیز تا ۲۶۰ هزار دلار در سال درآمد دارند.

مهندسی: مدیران پروژه (تا ۲۵۵ هزار دلار در سال)

مهندسیمیانگین حقوق متعارف مهندسان در استرالیا 150 هزار دلار در سال است. در این میان، شاغلین در بخش زیرساخت‌های راه‌آهن درآمدهای بالایی دارند؛ مدیران پروژه (۱۲۲ تا ۲۵۵ هزار دلار در سال)، متخصصان تضمین سیستم‌ها (۱۲۲ تا ۲۵۰ هزار دلار در سال) و متخصصان سیگنا‌ل‌دهی (۱۰۲ تا ۲۴۰ هزار دلار در سال) پول‌سازترین‌های این حوزه محسوب می‌شوند.

مدیریت امکانات شهری: مدیران عمومی (تا ۲۵۵ هزار دلار در سال)

در بخش امکانات شهری پرچم از آن مدیران عمومی استرالیا است که تا ۲۵۵ هزار دلار در سال درآمد دارند.

دفاع: مدیران فروش (تا ۳۳۰ هزار دلار در سال در قلمرو پایتخت‌نشین استرالیا)

هزینه‌های دولت فدرال استرال در بخش دفاع سبب شده است تا مدیران فروش بیش‌ترین درآمد را در این حوزه از آن خود کنند.

مراکز تماس: مدیران خدمات مشتریان (۲۰۰ هزار دلار در سال)

مراکز تلفنبرای کسب بالاترین درآمد در میان کادر مراکز تماس استرالیا، لازم است سمت مدیریت خدمات و پشتیبانی مشتریان را به دست آورید.

آموزش و پرورش: مدیران مدارس (تا ۴۰۰ هزار دلار در سال در مدارس غیردولتی)

اموزش و پرورشارزش بازار آموزش و پرورش استرالیا در سال ۲۰۲۲ به ۱۳۰ میلیارد دلار رسیده است. بنابراین جای تعجبی ندارد که مدیران آموزشی در فهرست پردرآمدترین‌های این حوزه قرار بگیرند. آمارها نشان می‌دهد که میانگین درآمد مدیران مدارس غیردولتی (تا ۴۰۰ هزار دلار در سال) و مدیران مدارس دولتی (تا ۲۰۸ هزار دلار در سال) رقم قابل ملاحظه‌ای است.

سایر درآمدهای بالا در آموزش و پرورش نیز به رؤسای معاونت آموزشی (۱۳۸ هزار دلار در سال)، مدیران بخش حسابداری (۱۲۰ هزار دلار در سال) و مدیران منطقه‌ای مهدکودک‌ها (۱۰۲ هزار دلار در سال) استرالیا تعلق دارد.

 نفت و گاز: مدیران اکتشافات (تا ۳۰۶ هزار دلار در سال در استرالیای غربی)

نفت و گاز۷۰ درصد نفت خام استرالیا در استرالیای غربی است. از این‌ جهت، بیشترین درآمد مدیران اکتشافات علوم زمین (تا ۳۰۶ هزار دلار در سال) و مدیران مهندسی (تا ۳۱۰ هزار دلار در سال) به شاغلین ساکن در این ایالت تعلق دارند. پردرآمدترین‌های مدیران حوزۀ حفاری (۲۴۶ هزار دلار در سال) نیز در کوئینزلند (Queensland) هستند.

سخن پایانی

همان‌طور که در ملاحظه کردید، پردرآمدترین‌های استرالیا در بخش‌ها و حوزه‌های گوناگونی مشغول به کار هستند. فرقی نمی‌کند که دنبال اشتغال در حوزۀ صنعت و معدن، آموزش و پرورش، املاک یا مهندسی باشید، راه پیشرفت و شکوفایی شما در استرالیا برای شما باز است. بسیاری از استرالیایی‌ها در مشاغل مورد علاقۀ خود درآمدهای بالایی کسب می‌کنند. چرا شما یکی از آن‌ها نباشید؟

رادیو مهاجرت از شما خوانندگان گرامی سپاسگزار است که ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید. برایمان بنویسید که درآمد بالای کدام مشاغل در استرالیا برایتان دور از انتظار بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا