استرالیاتحصیل در استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا (University of Western Australia) به‌اختصار UWA در شهر پرث (Perth)، ایالت استرالیای غربی (Western Australia) قرار دارد. دانشگاه وسترن استرالیا طی سال‌های اخیر همواره در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه‌بندی شده است.

بسیاری از دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل در دانشگاه بین‌المللی وسترن استرالیا عازم این کشور می‌شوند‌. در این قسمت از مجموعه مطالب دربارهٔ دانشگاه‌های استرالیا، به معرفی دانشگاه وسترن استرالیا، رشته‌ها، امکانات، شهریه و هر‌آنچه باید دربارهٔ آن بدانید، خواهیم پرداخت. پس با رادیو مهاجرت همراه باشید.

دانشگاه وسترن استرالیا در یک نگاه

دانشگاه وسترن استرالیا در سواحل زیبای رودخانهٔ سوان (Swan River) در جوار پارک باشکوه کینگز در شهر پرث (Perth) قرار دارد.

واحدهای درسی دانشگاه وسترن استرالیا ساختاری نوین و منعطف دارد؛ از‌این‌رو، دانشجویان می‌توانند طبق نیازهای خود به اخذ واحد‌های درسی بپردازند و مهارت‌های خود را با‌توجه چشم‌اندازهای شغلی و تحصیلی مورد‌نظر توسعه دهند.

بالغ بر ۵.۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی از بیش‌از ۱۰۰ کشور در میان ۲۵.۰۰۰ دانشجویان دانشگاه وسترن مشغول به تحصیل هستند.

فرصت‌های پژوهشی با‌کیفیت جهانی در دانشگاه وسترن استرالیا فراهم است؛ از‌این‌رو بسیاری از درخشان‌ترین ذهن‌های جهان را به خود جذب می‌کند. دانشگاه وسترن یکی از اعضای گروه هشت (Group of Eight)یا هشت دانشگاه پیش‌رو در زمینهٔ پژوهش‌های استرالیا نیز است.

دانشگاه وسترن ارتباطی قوی با صنعت و دولت دارد و با بسیاری انجمن‌ها و سارمان‌های در سطح بومی و بین‌المللی مشارکت می‌کند. دانشگاه وسترن بنیان‌گذار جشنوارهٔ پرث (Perth Festival) نیز است که اولین فستیوال در نوع خود در نیم‌کرهٔ جنوبی زمین محسوب می‌شود.

دانشگاه وسترن استرالیا هم‌چنین بخشی از نمای پویای فرهنگی پرث نیز محسوب می‌شود. پردیس این دانشگاه منزلگاه گالری‌ها، موزه‌ها و سالن‌های نمایش متعدد است.

دانشگاه وسترن استرالیا در رده‌بندی جهانی

دانشگاه وسترن استرالیا یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی در سطح جهان است. این دانشگاه در رده‌بندی دانشگاه‌های جهان (QS) در سال ۲۰۲۳ رتبهٔ ۹۰ جهان را کسب کرد.

معیارهای رتبه‌‌بندی دانشگاه وسترن در سال ۲۰۲۳

امتیاز دانشگاه وسترن را در هر‌یک از معیارها مشاهده می‌کنید.

  • امتیاز کلی: ۶۱.۷
  • اعتبار آکادمیک: ۵۵.۶
  • اعتبار حرفه‌ای: ۴۹.۹
  • نسبت دانشجویان به اعضای هیئت علمی: ۲۱.۸
  • ارجاع به مقالات اعضای هیئت علمی: ۹۸.۹
  • شبکهٔ تحقیقات بین‌المللی: ۹۸.۲
  • خروجی در بازار کار: ۶۵

دلایل تحصیل در دانشگاه وسترن استرالیا

  • با تحصیل در دانشگاه وسترن استرالیا، مدرک تحصیلی خود را از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان خواهد بود.
  • نسبت اساتید به دانشجویان، رفع نیاز دانشجویان، کیفیت تدریس در مقطع کارشناسی و فعال‌بودن دانشجویان تحصیلات‌تکمیلی دانشگاه وسترن استرالیا نیز بسیار عالی است.
  • دانشگاه وسترن استرالیا تمرکز بالایی در زمینهٔ تحقیقات دارد و یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا به‌شمار می‌رود.

تاریخچه دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا در ۱۹۱۱ میلادی و در‌مقام اولین دانشگاه ایالت استرالیای غربی (Western Australia) تأسیس شد. UWA بیش‌از یک قرن  است که در توسعهٔ فرهنگی، اقتصادی و فکری ایالت استرالیای غربی، کشور استرالیا و جهان مشارکت می‌کند.

خدمات دانشگاه وسترن استرالیا

خدمات دانشگاه استرالیا را مرور خواهیم کرد.

خدمات دانشجویی

دانشگاه وسترن استرالیا به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا حداکثر استعدادهای خود را شکوفا  کنند. حمایت آکادمیک و حمایت فردی برای داشتن رفاه، شغل، استخدام و کمک‌ مالی جزء این خدمات هستند. هدف دانشگاه وسترن تربیت دانشجویان موفق و کمک به آنان برای اشتغال در حرفهٔ مورد‌علاقه‌‌یشان است.

خوابگاه و اسکان

دانشجویان بین‌المللی دانشگاه وسترن می‌توانند بیش‌ترین بهره را از زمان حضور خود در این دانشگاه ببرند و شیوهٔ زندگی آن‌ها فوق‌العاده با‌کیفیت باشد. پنج خوابگاه دانشجویی در‌کنار دانشگاه وسترن برای اقامت دانشجویان مهیا است.

به‌عبارت‌دیگر، دانشجویان دانشگاه وسترن استرالیا با چند‌دقیقه پیاده‌روی به پردیس دانشگاه، کافه‌ها و مغازه‌ها می‌رسند. مسیر کوتاه تا مرکز شهر و بهترین سواحل پرث را نیز می‌توان با اتوبوس طی کرد.

کتابخانه

کتابخانهٔ دانشگاه وسترن در ارائهٔ خدمات نوین و مربوطه یکی از برترین‌های جهان به‌حساب می‌آید. 

کتابخانهٔ دانشگاه وسترن تنها به مکانی برای دسترسی به اطلاعات محدود نمی‌شود. این کتابخانهٔ دانشگاهی قرار است الهام‌بخش آفرینش و تبادل اندیشه‌های نوظهور باشد.

شش کتابخانه در سطح دانشگاه وسترن وجود دارند تا دانشجویان بتوانند به‌آسانی در سالن‌های مطالعه حاضر شوند.

خدمات ICT

خدمات فناوری‌های پیشرفتهٔ نحوهٔ ارتباط و انتقال داده‌ها در سامانه‌های مخابراتی یا ICT در اختیار دانشجویان و کادر دانشگاه وسترن ارائه می‌شود. کارکنان بخش فناوری اطلاعات دانشگاه در هر مرحله‌ای به دانشجویان کمک می‌کنند تا به شبکه‌ها، سامانه‌ها و منابع تحقیقاتی دانشگاه وسترن دسترسی پیدا کنند.

خدمات پزشکی

مرکز پزشکی دانشگاه وسترن کاملاً مجهز است و به جامعهٔ دانشگاه وسترن (دانشجویان، کادر اداری، اساتید و اعضای درجه یک خانواده شامل فرزندان و همسران رسمی دانشجویان بین‌المللی) خدمات با‌کیفیت ارائه می‌کند.

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه وسترن استرالیا

دانشگاه وسترن استرالیا در مقاطع مختلف دانشگاه شامل کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری، پسادکتری و دوره‌های پژوهشی دانشجو می‌پذیرد.

حوزه‌های تحصیل در این دانشگاه عبارتند از:

  • Business & Management (مدیریت و کسب‌وکار)
  • Social Sciences (علوم اجتماعی)
  • Medicine & Health (پزشکی و سلامت)
  • Natural Sciences & Mathematics (علوم طبیعی و ریاضیات)
  • Environmental Studies & Earth Sciences (مطالعات محیطی و علوم زمین)
  • Engineering & Technology (مهندسی و فناوری)
  • Education & Training (آموزش و پرورش)
  • Law (حقوق)
  • Arts, Design & Architecture (هنر، طراحی و معماری)
  • Agriculture & Forestry (کشاورزی و جنگلداری)
  • Applied Sciences & Professions (علوم کاربردی و حرفه‌ها)
  • Computer Science & IT (علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات)
  • Humanities (علوم انسانی)
  • Hospitality, Leisure & Sports (مهمانداری، گردشگری و تربیت‌بدنی)
  • Journalism & Media (خبرنگاری و رسانه)

زندگی دانشجویی در دانشگاه وسترن استرالیا

جنبه‌های مختلف زندگی دانشجویان دانشگاه وسترن استرالیا نیز از کیفیت بالایی برخوردار است‌.

امکانات ورزشی

تفاوتی ندارد که قصد دارید عضو باشگاه بدنسازی شوید، ورزش‌های گروهی را امتحان کنید یا در ورزش حرفه‌ای رقابت کنید. دانشگاه وسترن استرالیا بهترین تجهیزات و امکانات ورزشی درجه‌یک را برای دانشجویان مهیا کرده است.

تیم‌ها و امکانات ورزشی راهی فوق‌العاده برای اوقات فراغت دانشجویان از درس و تحصیل هستند، تا با مردم جدید در پرث آشنا شوند و هم‌زمان به سلامت و تناسب اندام نیز دست پیدا کنند.

انجمن‌های دانشجویی

بالغ‌بر ۱۶۰ انجمن دانشجویی با محورهای دینی، معنویت، فرهنگی، علمی، شغلی و انواع علاقه‌مندی‌ها در دانشگاه وسترن استرالیا فعال هستند.

دپارتمان دانشجویان بین‌المللی نیز در طول سال از تمام دانشجویان بین‌المللی دانشگاه وسترن برای حضور در رویدادها، فعالیت‌ها، ورزش‌ها و سفرها حمایت می‌کند تا با مردم جدید آشنا شوند.

هزینه زندگی دانشجویی

میزان هزینهٔ سالانهٔ زندگی در پرث به سبک‌زندگی و نوع اقامت دانشجویان بستگی دارد. اما به‌طور‌کلی هفته‌ای ۴۵۰ دلار استرالیا برای یک زندگی راحت دانشجویی کافی است. البته این مقدار شامل شهریه، کتاب‌های درسی و خدمات درمانی نمی‌شود.

شهریه دانشگاه وسترن استرالیا

برای اطلاع از شهریه دانشگاه وسترن استرالیا کافی است از محاسبه‌گر آنلاین استفاده کنید. رشته، مقطع و سال تحصیلی را وارد کنید، تا میران شهریه برای شما محاسبه شود. کافی است اینجا کلیک کنید. البته همه‌ساله بورسیه‌های تحصیلی گوناگونی نیز به دانشجویان بین‌المللی اختصاص داده می‌شود.

سخن پایانی

رادیو مهاجرت سپاسگزار است که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. برایمان بنویسید که قصد دارید برای کدام رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه وسترن استرالیا یا دیگر دانشگاه‌های این کشور اپلای کنید. هم‌چنین می‌توانید نظرات، پیشنهادها، انتقادها و سؤالات خود را در قسمت دیدگاه‌ها مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا