استرالیااقتصادی

شرایط کار در استرالیا

《شرایط کار در استرالیا چیست؟》پرسشی رایج در میان افرادی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. استرالیا کشوری بی‌نظیر برای زندگی و کار است.

فرصت‌های شغلی و شیوۀ زندگی در این کشور، آن را به مقصدی آرمانی برای بسیاری از مهاجران مبدل کرده است. برای اشتغال در استرالیا بایستی برای دریافت ویزای معتبر استرالیا که شامل اجازۀ کار در این کشور نیز باشد، درخواست دهید.

تعداد قابل‌توجهی ویزای کاری دائم و موقت برای متقاضیان اشتغال در استرالیا وجود دارد. بر طبق قوانین استرالیا، کلیۀ کارکنان در این کشور فارغ از وضعیت اقامت و شهروندی از حقوق ابتدایی (basic rights) و حفاظت در محيط كار (protection in the workplace) برخوردار هستند.

در صورتی که دارای مهارت‌ها و صلاحیت‌های مورد نیاز بازار کار استرالیا باشید، می‌توانید از طریق سامانۀ اسکیل‌سلکت (SkillSelect) اقدام کرده تا از سوی دولت استرالیا برای اخذ ویزای کارکنان ماهر موسوم به اسکیلدویزا (skilled visa) دعوت به مصاحبه شوید.

اخذ این نوع ویزا می‌تواند از طریق دولت هر ایالت یا قلمرو استرالیا و یا به درخواست کارفرما صورت بگیرد.

همان‌طور که عنوان شد بایستی که پیش از سفر به استرالیا، ویزای درست را دریافت کنید. اگر قصد اشتغال در بازار کار استرالیا را داشته باشید، ویزای شما باید با حرفه‌ای متناسب باشد که به آن مشغول خواهید شد.

بیش از ۳۰ گزینه ویزا برای افرادی وجود دارد که قصد کار در استرالیا را دارند.

اگر قصد دریافت ویزای کاری در استرالیا را دارید، لازم است تا:

  • یکی از کارکنان ماهر باشید؛
  • در فعالیت‌های خاصی شرکت کنید؛
  • در تعطیلات کاری به سر ببرید؛
  • یکی از کارکنان بسیار متخصص باشید؛
  • کارآموز (دوره‌ای کوتاه‌مدت) باشید؛
  • سرمایه‌گذار باشید؛
  • در صنعت نفت و گاز ساحلی استرالیا مشغول به کار باشید.

در این قسمت از مجموعه مطالب پیرامون زندگی در استرالیا با رادیو مهاجرت همراه باشید تا با سیر تا پیاز شرایط کار در این کشور آشنا شوید.

پس از پایان مطالعۀ این مقاله خواهیم دانست:

  • کلیات ویزاها و طرح‌های کار در استرالیا
  • مزایای اشتغال در استرالیا
  • مشاغل مورد نیاز در استرالیا
  • پردرآمدترین مشاغل در استرالیا
  • عوامل موثر بر امتیاز ویزای کار استرالیا
  • بهترین وب‌سایت‌های کاریابی در استرالیا

کلیات ویزاها و طرح‌های کار در استرالیا

اگر در شغل و حرفه‌ای ماهر هستید و قصد مهاجرت به استرالیا را دارید، در این بخش با تعدادی از ویزاهای مربوطه آشنا خواهید شد. داشتن مهارت‌ها، تحصیلات و یا حتی سابقۀ کاری می‌تواند مسیر مهاجرت شما به استرالیا را هموار سازد.

هر سال هزاران نفر از آن‌سوی مرزها برای کار و زندگی استرالیا را انتخاب می‌کنند. اگر در کاری مهارت لازم را داشته باشید و عنوان شغلی شما در فهرست مهارت‎های راهبردی طولانی‌مدت و میان‌مدت (Medium and Long-term Strategic Skills List) موسوم به اِم‌اِل‌تی‌اِس‌اِس‌اِل (MLTSSL) آمده باشد و حد نصاب امتیازات را هم کسب کنید، واجد شرایط مهاجرت به این سرزمین خواهید بود.

از نوامبر سال ۲۰۱۹ میلادی، دولت استرالیا تغییراتی چشم‌گیر را در قوانین مهاجرتی خود اعمال کرده است. رادیو مهاجرت اطلاعات و راهنمایی‌های لازم دربارۀ این تغییرات را در اختیار خوانندگان گرامی قرار خواهد داد.

تغییرات نامبرده ساب‌کلس 489 (subclass) را تحت تأثیر قرار داده است که در حال حاضر ویزای کلاس ۴۹۱ نیروی کار ماهر منتخب منطقه‌ای (491 Skilled Work Regional Provisional) نام دارد؛ همچنین ساب‌کلس ۲۸۷ پیشین با نام آر‌اِس‌اِم‌اِس (RSMS) نیز هم‌اکنون ساب‌کلس ۴۹۴ با عنوان کارفرمای حامی نیروهای ماهر منطقه‌ای (Skill Employer Sponsor Regional) است.

ویزای موقت کمبود نیروی کارِ با مهارت (ساب‌کلس ۴۸۲)

ویزای ۴۸۲ نوعی روادید موقت برای نیروهای کاری ماهر است که کمبود آنان در بازار کار استرالیا محسوس است.

مهاجرت نیروی کار با مهارت عمومی | GSM

اگر مطمئن نیستید کدام رده‌بندی ویزای کاری مناسب شما است، جی‌اِس‌اِم (GSM) شروع خوبی برایتان به حساب می‌آید. طرح ویزای مهاجرت نیروی کار با مهارت عمومی مناسب مهاجران ماهر است. این سامانۀ امتیازدهی، توانایی و سازگاری فرد را برای کار و زندگی در استرالیا ارزیابی می‌کند.

آزمون مهارت‌یابی استرالیا | Australian Skills Recognition

برای آن‌که بدانید صلاحیت کار در استرالیا را دارید، در آزمون شناسایی مهارت‌های استرالیا شرکت کنید که برای اکثر ویزاهای کاری استرالیا لازم است.

اسکیل‌سلکت | SkillSelect

اسکیل‌سلکت سامانۀ آنلاین مهاجرت نیروهای کار و صاحبان کسب‌وکار در استرالیا به حساب می‌آید؛ مجری این سامانه، دپارتمان مهاجرت و حفاظت مرزی دولت استرالیا (Australian government’s Department of Immigration and Border Protection) است. این سامانه فرایند کاریابی در استرالیا را تسهیل می‌کند.

ویزاهای کسب‌وکار استرالیا

اگر برای راه‌اندازی کسب‌وکار عازم استرالیا هستید، ممکن است واجد شرایط اخذ ویزای مربوطه با عنوان بیزنس‌ویزا (business visa) باشید. ویزاهای کسب‌وکار مختلفی برای اقامت موقت و دائم در استرالیا وجود دارد.

ویزاهای تعطیلات کاری استرالیا | Working Holiday Visas

ویزاهای تعطیلات کاری برای اقامت موقت در استرالیا مناسب هستند. اگر دارای این ویزاها باشید، اجازۀ سفر به استرالیا و کار در طی آن را خواهید داشت که راهی فوق‌العاده برای به‌دست‌آوردن تجربه در این کشور و کسب درآمد توأمان محسوب می‎گردد.

سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه | Asia-Pacific Economic Cooperation

کارت سفر تجاری Business Travel Card)) سازمان همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (APEC) نوعی مدرک شناسایی برای تاجران و صاحبان کسب‌وکار در منطقۀ آسیا-اقیانوسیه است که مدام در سفرهای تجاری هستند.

داشتن این کارت به فرد اجازه می‌دهد تا آزادانه و بدون نیاز به اخذ ویزا یا مجوزهای ورود میان کشورهای این منطقه سفر کند.

شرایط اخذ ویزای کاری استرالیا

اخذ هر یک از ویزاهای کاری استرالیا شرایط خاص خود را دارد و برخی از آن‌ها براساس سامانۀ امتیازبندی مهاجرتی است. متقاضیان با توجه به نوع شغل و مدت زمان قرارداد برای دریافت ویزاهای مختلف اقدام خواهند نمود.

به عنوان مثال برای گرفتن ویزای ای‌اُن‌اِس (ENS) یا ویزای کارفرما و اسپانسرشیپ (Employer Nomination Scheme) باید نشان دهید که مهارت‌های ضروری برای اشتغال در حرفۀ مورد نظر را دارا هستید.

شغل شما بایستی به فهرست مشاغل نیاز به‌مهارت مربوط باشد.

سایر الزامات:

  • انجام معاینات پزشکی
  • داشتن ویژگی‌های الزامی
  • تسلط به زبان انگلیسی
  • داشتن سه سال سابقه‌کار مرتبط
  • دارای سن زیر ۴۵ سال
  • مطالعۀ جزوۀ زندگی در استرالیا (Life in Australia booklet)
  • امضای بیانیۀ ارزش‌های استرالیا (Australian Values Statement)

مزایای اشتغال در استرالیا

جالب است بدانید که استرالیا بیشترین جمعیت مهاجران در جهان را به خود جذب کرده است که به عنوان نیرو‌های کار دارای مهارت به این سرزمین آمده‌اند. این امر خود گویای آن است که استرالیا مقصدی فوق‌‌العاده عالی برای افراد جویای کار در سراسر به حساب می‌آید.

اقتصاد استرالیا پیشرفت شگفت‌آوری داشته است؛ از این رو صنایع مختلف هر روز هفته و ۲۲ ساعت شبانه‌روز برای داشتن عملکرد بهتر در تلاش هستند. لذا اگر شما نیز قصد اشتغال در استرالیا را داشته باشید، فضای پیشرفت و فرصت‌های شغلی فراوانی پیش رویتان خواهد بود.

مزایای کار کردن در استرالیا برای افراد با استعداد و مهارت بی‌شمار است. هم‌اینک، به‌دور از اطناب و درازگویی، اهمّ امتیازات اشتغال در استرالیا را با یکدیگر مرور کنیم. منافع کار در استرالیا به‌شرح ذیل هستند:

  • استرالیا جایی بی‌نظیر برای نیروهای کاری ماهر است. فارغ از رشته و حوزۀ کاری، در استرالیا همیشه برای افراد ماهر فرصت‌های شغلی وجود خواهد داشت. این فرصت‌ها سبب می‌شوند تا نیروهای کاری در شغل و حرفۀ خود شکوفا شوند و حداکثر ظرفیت استعدادها و توانایی‌ها خویش به منصۀ ظهور برسانند.
  • زندگی در استرالیا بسیار لذت‌بخش است. سرعت زندگی استرالیایی‌ها در این سرزمین کمتر از دیگر کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته است و مردمانش از زندگی و حیات خود لذت می‌برند. آنان بر این باورند که سرعت باعث می‌شود که هم زندگی را از دست بدهید، و هم اینکه فراموش گردد که چرا و به کدام سو در حرکتید.

امکانات زندگی مدرن، فرصت‌ها، رفاه، کیفیت آموزش، نظام سلامت بهتر و بسیاری از عوامل دیگر از جمله وجود امنیت و آسودگی‌خاطر باعث شده است تا مردمان و ساکنان استرالیا به قول  جودی بوکر (Judi Bowker) «امیدها و آرزوهای خود را دنبال کنند، نه ترس‌هایشان را».

  • علاوه بر این، استرالیا جایگاه ویژه‌ای برای استعدادهای درخشان قائل است و آنان را تحسین می‌کند. اگر فردی مستعد و دارای مهارتی ویژه هستید، استرالیا به‌نحواحسن از آن استفاده خواهد کرد. «یک استعداد پرورش یافته، عمیق و بزرگ، از صد دانشكده کم عمق با ارزش تر است…» ویلیام ماتیوز (William Matthews)

مشاغل مورد نیاز در استرالیا

فارغ از آن‌که شما تازه وارد بازار کار می‌شوید، قصد بازگشت دوباره به بازار کار را دارید یا که به دنبال تغییر شغل هستید، چشم‌انداز اشتغال و استخدام در استرالیا بسیار مثبت است.

پیش از این، دپارتمان اشتغال (Department of Employment) این کشور تخمین زده بود که تا سال ۲۰۲۳ و طی پنج سال نزدیک به یک میلیون فرصت شغلی در بازار کار استرالیا ایجاد خواهد شد.

در حقیقت نیز طی سال‌های گذشته تحولات مهیّجی را در دورنمای اشتغال‌زایی استرالیا مشاهده نموده‌ایم. اگر قصد دارید تا گام بعدی خود در مسیر رسیدن به اهداف شغلی‌تان را بردارید، با رادیو مهاجرت همراه باشید.

در این بخش مورد نیازترین مشاغل در بازار کار استرالیا را ذکر خواهیم نمود.

  1. توسعه‌دهندۀ نرم‌افزار
  2. تحلیل‌گر کسب‌وکارهای فناوری اطلاعات (IT)
  3. کارکنان مراقبت از سالمندان
  4. کارکنان مراقبت از معلولان
  5. مدیر بازاریابی
  6. دستیار مدیریت
  7. مدیر ساخت (حوزۀ مهندسی)
  8. مدیردفتر
  9. مشاور استخدامی

پردرآمدترین مشاغل در استرالیا

شیوع پاندمی کرونا سبب شد تا بسیاری از افراد دربارۀ حرفۀ خود بازاندیشی کرده و رابطه‌یشان را با کار بسنجند. شاهد رخدادهای گوناگونی در این زمینه نظیر «استعفاهای گسترده» بوده‌ایم که ناگهان میلیون‌ها نفر از نیروهای کاری شغل خود را کنار گذاشتند.

از سوی دیگر، بسیاری از مردم نیز با فشارهای مضاعفی مانند افزایش هزینۀ زندگی مواجه می‌شدند، درحالی‌که درآمدشان هم‌چنان راکد مانده بود.

اگرچه حقوق و مزایای بالا تنها عاملی نیست که در حین انتخاب شغل در نظر بگیریم (البته که تعادل بین کار و زندگی و اشتغال در حرفۀ مورد علاقه‌یمان را نمی‌توان نادیده گرفت)، قطعا از اهمیت بالایی برخوردار است. با این تفاسیر، پردرآمدترین مشاغل در استرالیا را بر اساس آخرین داده‌های ادارۀ مالیات استرالیا (Australian Taxation Office) برای شما همراهان همیشگی رادیو مهاجرت گردآوری کرده‌ایم.

بی‌شک مشاغل حوزۀ علوم پزشکی حدود نیمی از عناوین این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند (پس پر بیراه نیست که پدرها و مادرها دوست داشته‌اند که فرزندانشان پزشکی بخوانند). سایر حوزه‌های پردرآمد شامل خدمات مالی، حقوق و مهندسی هستند. کلیۀ شغل‌های نامبرده در این فهرست به‌ صورت میانگین بالغ بر ۱۵۵.۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند (پیش از کسر مالیات و بیمه).

جراح – ۴۰۶.۰۶۸ دلار

جراحان به سادگی رتبۀ اول این فهرست را به دست آورده‌اند. میانگین درآمد جراحان در استرالیا سالانه ۴۰۶.۰۶۹ دلار و هفته‌ای ۴.۷۰۳ دلار است. سوای این مسئله، گزارش‌ها حاکی از آن است که بسیاری از جرّاحان رضایت شغلی بالایی دارند (به‌هرحال نجات‌دهندۀ جان انسان‌ها هستند).

میانگین مالیات بر درآمد: ۴۰۶.۰۶۹$

میانگین خالص دریافتی:  ۲۴۴/۵۴۹ $

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۴۱۵۹

متخصص بیهوشی – ۳۸۸.۸۱۴ دلار

جایگاه دوم از آن متخصصان بیهوشی است. میانگین درآمد سالانۀ آنان پس از کسر مالیات ۳۸۸.۸۱۴ دلار و هفته‌ای ۴.۵۲۷ دلار است. بنا بر اعلام ادارۀ آمار استرالیا موسوم به اِی‌تی‌اُو (ATO) تنها ۳.۰۵۹ نفر در استرالیا به این حرفه مشغول هستند.

میانگین درآمد : ۳۸۸.۸۱۴$

میانگین خالص دریافتی: $۲۳۵٬۴۰۵

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۳.۰۵۹

متخصص داخلی – ۳۱۰.۸۴۸ دلار

متخصصان داخلی در رتبۀ سوم فهرست پردرآمدترین مشاغل استرالیا هستند. میانگین درآمد سالانه و هفتگی آنان پس از اعمال مالیات به‌‌ ترتیب ۳۱۰.۸۴۸ و ۳.۷۳۲ دلار است.

این تخصص در استرالیا شامل زیرمجموعه‌های پزشکان متخصص داخلی، متخصص قلب و عروق، متخصص غدد، متخصص مغز و اعصاب و متخصص اطفال است. پس تفاوت درآمد میان آنان مقدار قابل‌توجهی است. به عنوان مثال، متخصص قلب و متخصص غدد پس از اعمال مالیات به ترتیب ۴۶۴.۲۴۳ و ۲۵۷.۹۷۵ دلار در سال درآمد دارند.

میانگین درآمد: ۳۱۰.۸۴۸$

میانگین خالص دریافتی: $۱۹۴٬۰۸۳

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۹۹۰۶

واسطه معاملات بازرگانی – ۲۷۹.۷۹۰ دلار

پس از حوزۀ پزشکی، پردرآمدترین شغل‌ها در استرالیا به خدمات مالی مرتبط هستند. واسطه‌های معاملات بازرگانی که شامل معامله‌گران اوراق بهادار از طرف مشتریان هستند، پس از محاسبۀ مالیات، سالانه و هفتگی به ترتیب ۲۷۹.۷۹۰ و ۳.۴۱۶ دلار درآمد دارند.

میانگین درآمد: ۲۷۹.۷۹۰$

میانگین خالص دریافتی:  $۱۷۷٬۶۲۲

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۴۷۵۴

روان‌پزشک – ۲۵۲.۶۹۱ دلار

روانپزشکان نیز یکی از مشاغل پردرآمد را دارند. میانگین درآمد سالانه و هفتگی آنان پس از اعمال مالیات به ترتیب ۲۵۲.۶۹۱ و ۳.۱۴۰ دلار است. جمعیت روانپزشک‌ها در استرالیا بسیار کم است. بر اساس پیش‌بینی‌های دولت استرالیا، کمبود قابل توجه روانپزشکان در استرالیا تا سال ۲۰۳۰ میلادی به میزان بسیار قابل توجهی خواهد رسید.

میانگین درآمد: ۲۵۲.۶۹۱$

میانگین خالص دریافتی: ۱۶۳٬۲۶۰$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۳۰۳۰

سایر پزشکان متخصص – ۲۳۲.۹۰۳ دلار

سایر پزشکان متخصص از جمله متخصصان پوست، چشم‌پزشکان، پاتولوژیست‌ها، متخصصان رادیولوژی و متخصصان آنکولوژی پس از محاسبۀ مالیات، به طور متوسط ۲۴۲.۹۰۳ دلار در سال و ۲.۹۳۸ دلار در هفته درآمد دارند. البته تفاوت‌های عمده‌ای در میان این گروه از تخصص‌های پزشکی وجود دارد.

میانگین درآمد: ۲۴۲.۹۰۳$

میانگین خالص دریافتی:  ۱۵۲٬۷۷۲$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۲۸٬۶۹۶

مشاغل قضایی – ۱۸۹.۵۳۸ دلار

رتبۀ بعدی در فهرست پردرآمدترین مشاغل استرالیا به شاغلین در حوزۀ قضاوت تعلق می‌گیرد. میانگین درآمد نیروی کار در این مشاغل پس از اعمال مالیات سالانه ۱۸۹.۵۳۸ و هفتگی ۲.۴۹۶ دلار است. این طبقه شامل قضات و رؤسای دادگاه‌ها می‌شود؛ وکلا در این زیرمجموعه به حساب نمی‌آیند.

جالب است بدانید که ادارۀ مالیات استرالیا، متصدیان ثبت اسناد و املاک را نیز در این رسته آورده‌اند که البته میانگین درآمد آنان پایین‌تر است. برای مثال درآمد سالانۀ هر قاضی پس از محاسبۀ مالیات ۴۲۳.۹۴۵ دلار است اما خالص دریافتی متصدی در هر سال ۷۱.۷۷۴ دلار است.

میانگین درآمد: ۱۸۹.۵۳۸$

میانگین خالص دریافتی: ۱۲۹٬۷۸۹$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۳۹۴۰

مهندس نفت – ۱۸۸.۰۸۳ دلار

یکی دیگر از پولسازترین صنایع، مهندسی است. مهندسان معدن به طور متوسط در هر سال و پس از اعمال مالیات ۱۸۸.۰۸۳ دلار دریافتی دارند. آن‌ها هفتگی ۲.۴۸۱ دلار درآمد دارند. از این گروه (مهندسی مخازن هیدروکربوری، حفاری و استخراج نفت، بهره‌برداری از منابع نفت و …)، مهندسان اکتشاف نفت بالاترین درآمد را در طول یک سال دارند. دریافتی سالانۀ آن‌ها پس از محاسبۀ مالیات ۱۹۶.۱۵۶ دلار است.

میانگین درآمد: ۱۸۸.۰۸۳$

میانگین خالص دریافتی:  ۱۲۹٬۰۱۷$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۹۱۲۰

مدیریت مهندسی – ۱۶۱.۵۱۴ دلار

رستۀ بعدی مدیران مهندسی هستند که مسئولیت برنامه‌ریزی و نظارت بر پروژه‌های مهندسی را برعهده دارند. درآمد سالانه و هفتگی آنان پس از کسر مالیات به ترتیب ۱۶۱.۵۱۴ و ۲.۱۸۲ دلار است.

میانگین درآمد: ۱۶۱.۵۱۴$

میانگین خالص دریافتی: ۱۱۳٬۴۵۷$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۲۵٬۷۲۸

مشاور یا مدیر سرمایه‌گذاری مالی – ۱۵۵.۸۸۲ دلار

فهرست پردرآمدترین مشاغل در استرالیا با مشاوران و مدیران سرمایه‌گذاری مالی خاتمه پیدا می‌کند. در مجموع درآمد آنان پس از اعمال کسورات مالیاتی به ترتیب ۱۵۵.۸۸۲ و ۲.۱۱۶ دلار در سال و هفته است. مشاوران مالی درآمد سالیانۀ کمتری به نسبت مدیران سرمایه‌گذاری مالی دارند که به ترتیب ۱۱۹.۶۰۶ و ۳۳۱.۸۱۲ دلار است.

میانگین درآمد: ۱۵۵.۸۸۲$

میانگین خالص دریافتی: ۱۱۰٬۰۲۱$

جمعیت شاغلان در این حرفه: ۲۰٬۶۷۹

عوامل موثر بر امتیاز ویزای کار استرالیا

در این بخش تنها به ذکر عوامل موثر بر امتیاز ویزای کاری استرالیا بسنده می‌کنیم؛ به طور مفصل در قسمت‌های آتی پیرامون آنان با شما صحبت خواهیم کرد. این عوامل عبارتند از: سن، سطح تسلط به زبان انگلیسی، سابقۀ اشتغال در حرفۀ ملزم به دارا بودن مهارت‌های خاص، مدارک تحصیلی، مدارک دوره‌های آموزشی تخصصی، میزان سرمایه، داشتن دعوت‌نامه، تحصیل در استرالیا و تجربۀ حرفه‌ای در خاک استرالیا و

بهترین وب‌سایت‌های کاریابی در استرالیا

بهترین گزینۀ جستجو برای یافتن کار، سایت‌های کاریابی هستند. در این بخش رادیو مهاجرت به همراه فهرست بهترین وب‌سایت‌های کاریابی به کمک شما می‌شتابد. پس پیش به‌سوی بهترین‌ها با کمک فناوری‌های هوشمند.

JobSearch

این وبسایت رایگان کاریابی از سوی دولت استرالیا مدیریت می‌شود و برای کاربر این امکان را فراهم می‌کند که برای فرصت‌های استخدامی جستجو کرده و بتواند با کارفرماها ارتباط برقرار کند.

Seek

یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین وب‌سایت‌ها برای کاریابی در استرالیا است که ۵۰ میلیون نفر از افراد جویای کار و ۳۰۰.۰۰۰ کارفرما در آن عضو هستند. در این سایت امکان جستجو بر اساس حوزۀ کاری، محل کار، نوع قرارداد و میزان حقوق وجود دارد.

CareerOne

‌‎فهرست طویل فرصت‌های شغلی این سایت بر اساس مکان، ساعت‌کاری، دورکاری و پاره‌وقت بودن قابل جستجو است. امکان دریافت ایمیل حاوی فرصت‌های شغلی متناسب با شما نیز از طرف آن وجود دارد. این سایت ابزارهایی برای نگارش و ویرایش رزومه نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

Adzuna

این سایت آگهی‌های مختلف استخدامی را در یکجا گرد هم می‌آورد. بازدید ماهانۀ این سایت ده‌ها میلیون است. ابزار جستجوی این وب‌سایتِ محبوب قابلیت تطابق دادن دقیق نتایج جستجو را با کلمات جستجو شده دارد. ابزار سنجش رزومۀ آن نیز برای یافتن شغل متناسب بسیار کمک‌کننده است.

Toozly

این سایت کاریابی مختص افراد معلول است. این سایت واسطه‌ای میان کارجویان و کارفرماها است که می‌تواند محیط‌های کاری متشکل از منابع انسانی متنوع و غیرانحصاری را در استرالیا به وجود آورد.

وب‌سایت‌های تخصصی

برخی سایت‌های کاریابی نیز به صورت اختصاصی به حوزه‌ها و صنایع خاص می‌پردازند.

  • ArtsHub – سایت مشاغل هنری
  • APS Jobs – فرصت‌های شغلی خدمات عمومی استرالیا
  • Healthcare Australia –  سایت کاریابی کادر درمان مانند پزشک، پرستار و بهیار
  • SportsPeople – سایت مشاغل ورزشی

سخن پایانی

مجال کوتاه و کلام پر زِ اطناب. در این قسمت از مجموعه مقالات و مطالب پیرامون استرالیا به شرایط کار در این سرزمین پرداختیم. مسلما لازمۀ اشتغال در هر کشوری، داشتن ویزای کاری است. در ابتدا ویزاهای کاری استرالیا و شرایط اخذ آن‌ها را مرور کردیم.

به مزایای اشتغال در استرالیا اشاره کردیم. این‌که حفظ تعادل میان کار و تفریح از مردمان و ساکنان استرالیا افرادی امیدوار و خوشبخت ساخته است. مشاغل مورد نیاز در استرالیا را هم ذکر کردیم. بعد از آن نیز به بخش پرهیجان پول‌سازترین شغل‌های استرالیا رسیدیم که بخش اعظمی از پردرآمدترین‌ها به دنیای پزشکی تعلق داشتند.

به طور مختصر عوامل موثر بر امتیاز ویزای کار استرالیا را ذکر کرده و در انتها نیز بهترین وب‌سایت‌های کاریابی استرالیا را معرفی نمودیم. امید بر آن است که پاسخی برای پرسش‌هایتان در خصوص شرایط کار در استرالیا یافته باشید.

گروه تولید محتوای رادیو مهاجرت از شما قدردانی می‌کند که ما را از نظرات، پیشنهادها و انتقادهایتان بهره‌مند می‌سازید. در پایان برایمان بنویسید که کدام مزیت اشتغال در استرالیا برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار است. چرا؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا