استرالیازندگی در استرالیامهاجرت به استرالیا

تاسمانیا

تاسمانیا تنها ایالت جزیره‌ای استرالیا است. نام قدیم تاسمانیا به‌اختصار تی‌اِی‌اِس (TAS)، سرزمین ون دیمن (Van Diemen’s Land) بوده است. تاسمانیا در فاصلۀ ۱۵۰ مایلی (۲۴۰ کیلومتری) جنوب ایالت ویکتوریا (Victoria) قرار گرفته است. تنگۀ باس (Bass Strait) ایالت تاسمانیا را از ویکتوریا جدا می‌کند.

تاسمانیا جنوبی‌ترین قسمت استرالیا است و بی‌شک یکی از زیباترین ایالت‌های استرالیایی نیز به‌شمار می‌رود. درست است که تاسمانیا یک جزیره است اما اندازۀ آن تقریبا برابر با کشور ایرلند یا سریلانکا و حتی دوبرابر تایوان است.

جمعیت تاسمانیا اندکی از نیم‌میلیون نفر بیش‌تر است. آسمان تاسمانیا یکی از پاکیزه‌ترین و صاف‌ترین آسمان‌های جهان محسوب می‌شود. این هوای تمیز برای مطالعه و حضور در فضای باز فوق‌العاده است؛ تماشای منظرۀ خیره‌کنندۀ سپیده‎دمان جنوبی تاسمانیا نیز لذتی مضاعف دارد.

طبیعت زیبای تاسمانیا نیز از شهرت فراوانی برخوردار است. ازآن‌جایی‌که تاسمانیا از خاک اصلی استرالیا جدا است، بسیاری از گونه‌های حیات وحش در این جزیره یافت می‌شوند که نظیر آن‌ها را در هیچ‌جای دیگر کرۀ زمین نخواهید دید. هم‌چنین، بیش‌از ۴۰ درصد ایالت تاسمانیا از پارک‌های ملی و مناطق حفاظت‌شده تشکیل شده است. 

ایالت تاسمانیا مملوء از تعداد زیادی از خیره‌کننده‌ترین و چشم‌نوازترین مناظر جهان است؛ دیدن سواحل وسیع فیروزه‌ای با انبوهی از صخره‌های نارنجی شگفت‌انگیز، کوه‌های پوشیده از برف و جنگل‌های قدیمی با درختان سر به فلک کشیده در تاسمانیا لذّتی وصف‌ناپذیر خواهد داشت.

هر قدر جاذبه‌ها و زیبایی‌های تاسمانیا را وصف کنیم، باز هم کم است. بنابراین پیش‌ از آن‌که بیش‌تر از تصوّر طبیعت تاسمانیا مدهوش شویم، به معرفی جنبه‌های دیگر این ایالت جزیره‌ای استرالیا بپردازیم. در فصل جدید از مجموعه مقالات رادیو مهاجرت با ایالات و قلمروهای استرالیایی آشنا خواهیم شد؛ در این قسمت قرعه به نام ایالت جزیره‌ای تاسمانیا افتاده است. پس با رادیو مهاجرت همراه باشید.

پس از خواندن این مطلب درباره تاسمانیا خواهیم دانست:

  • شهرهای تاسمانیا
  • شیوه زندگی در تاسمانیا
  • آب‌وهوای تاسمانیا
  • تاریخ تاسمانیا
  • دانشگاه‌های تاسمانیا
  • اقتصاد تاسمانیا
  • ۸ نکته جالب دربارۀ تاسمانیا
  • نمادهای مهم تاسمانیا
  • کاریابی در تاسمانیا

شهرهای تاسمانیا

اگر مقصد شما برای سفر، تحصیل، اشتغال یا مهاجرت ایالت تاسمانیا در استرالیا است. اطلاعات راجع‌به شهرها و مناطق تاسمانیا حائز اهمیت است تا انتخاب و تصمیم‌گیری دربارۀ محل اقامت آسان‌تر شود.

 به‌طورکلی تاسمانیا به سه منطقۀ اصلی تقسیم می‌شود. جنوب شامل هوبارت (Hobart) پایتخت تاسمانیا، شمال شامل لا‌نچستون (Launceston) و شمال‌غربی که از مناطق شهری دو‌ونپورت (Devonport ) و برنی (Burnie) تشکیل شده است.

سایر مناطق زیبای تاسمانیا که جمعیّت کم‌تری دارند شامل ساحل شرقی (East Coast) و منطقۀ حیات وحش غربی (Western Wilderness) هستند. شرق تاسمانیا نیز در آمارهای رسمی بین دومنطقۀ شمالی و جنوبی تقسیم می‌شود؛ غرب هم منطقۀ شمال غربی را دربر‌دارد. البته تاسمانیا شهرستان‌های کوچک نیز دارد که با امکانات خوب و شیوۀ زندگی روستایی همراه هستند.

پایتخت تاسمانیا هوبارت | Hobart

کوه ولینگتون (Mount Wellington) یا کونانی (kunanyi) در جنوب‌شرقی شهر هوبارت واقع شده است؛ در پایین دامنۀ کوه نیز، رودخانۀ عریض درونت (River Derwent) از میان حیات وحش عبور می‌کند.

آیین‌ها و تجربیات فرهنگی و غذاهای پایین کوه و رودخانه در هوبارت، دومین شهر قدیمی استرالیا بی‌نظیر است. مثلاً موزۀ زیرزمینی هنرهای کهن و نوین (Museum of Old and New Art) به‌اختصاد مونا (Mona) نیز از خلال حلقه‌های هنری جهانی در مسیر مسافران هوبارت پدیدار می‌شود.

بالغ بر ۵۰ سال است که طبق سنت دیرینه، بازار مشهور سالامانکا (Salamanca Market) هر یکشنبه منظره‌ای پویا از غذاهای محلی، کافه‌ها، رستوران‌ها و بارها را به‌وجود می‌آورد؛ محصولات تازۀ هر فصل تاسمانیا در آن عرضه می‌شود.

شیوه زندگی در تاسمانیا

اگر ایالت تاسمانیا را برای تحصیل یا اشتغال در استرالیا انتخاب کرده‌اید، در واقع، شما شیوۀ زندگی تاسمانیایی را هم برگزیده‌اید. شیوۀ زندگی در تاسمانیا یا به اصطلاح تاسی لایف‌استایل (Tassie lifestyle) برخلاف جاهای دیگر با آسودگی خاطر، فراغ بال، امنیت و همراه با ماجراجویی است.

تاسمانیا پذیرای تنوع و تعادل

تاسمانیا با روی باز تنوع را در آغوش می‌گیرد و از ساکنان جدید تاسمانیایی استقبال می‌کند؛ به همین دلیل است که بسیاری از مردم جهان، تاسمانیا را برای زندگی انتخاب می‌کنند. شهرهای تاسمانیا شلوغ و سرسام‌آور نیستند، مردم می‌توانند آزادانه و با امنیّت کامل پیرامون شهرها پیاده‌روی کنند.

شهرهای تاسمانیا به‌اندازۀ کافی کوچک هستند تا شما بتوانید احساس کنید که جزئی از اجتماع آنان هستید و هم‌زمان به اندازه‌ای هم بزرگ هستند که بتوانید از امکانات و تجهیزات فوق‌العادۀ شهری برخوردار شوید.

شیوۀ زندگی مردمان تاسمانیا حول محور تعادل می‌چرخد. از همۀ امکانات شهری عالی برخوردار هستید و هروقت نیز به آرامش خاطر و رهایی از مشغله‌های تحصیلی و شغلی خود نیاز پیدا کنید، می‌توانید به طبیعت مسحورکنندۀ آن پناه ببرید. درعین‌حال‌ که شهرهای تاسمانیا تاریخی غنی و پربار دارند، ساکنان به خدمات و امکانات رفاهی پیشرفته و مدرن دسترسی آسان دارند.

وقتی در تاسمانیا زندگی می‌کنید، فرصت دیدن‌کردن از بسیاری از فروشگاه‌ها و بوتیک‌های محلی، کافه‌ها و رستوران‌های دنج و بازارهای هفتگی و صفی طولانی از رویدادها، جشنواره‌ها و فستیوال‌های مهیج و بازدید از موزه‌های مشهور بین‌المللی و گالری‌های هنری را نیز پیدا خواهید کرد. (آن‌قدر زیادند که حتی خواندن اسامی‌شان هم نفس‌گیر است!)

غذاها و فعالیت‌ها در تاسمانیا

تاسمانیا بهشت گمشدۀ عاشقان غذا به‌حساب می‌آید. هنگامی که فرصت تفریح بعداز درس‌خواندن یا کار پیش‌ آید، می‌توانید به رستوران‌های ویژۀ جزیره یا غذاخوری‌های چندفرهنگی و سوپرمارکت‌های پروپیمان تاسمانیا سر بزنید. 

مردم تاسمانیا برای ورزش، فعالیت و سرگرمی‌های مختلف جان می‌دهند، اگر به عضویت در گروه‌های ورزشی یا انجمن‌ها علاقه داشته باشید، هنگام اقامت در تاسمانیا احساس می‌کنید که زادگاه شما از ابتدا تاسمانیا بوده است.

آب‌وهوای تاسمانیا

اقلیم دریایی تاسمانیا باطراوت و سرحال‌کننده‌ است؛ چنان‌که می‌توانید از مشاهدۀ تغییرات فصلی خیره‌کننده و شگفت‌انگیز آن مسحور شوید. حتی گاهی ممکن است هر چهار فصل سال را در یک روز تاسمانیا تجربه کنید.

موقعیت عرض جغرافیایی تاسمانیا با برخی شهرهای مدیترانه‌ای همچون بارسلونا و رُم یکسان است. اقیانوس‌هایی هم که تاسمانیا را احاطه کرده‌اند، اقلیم معتدل و ملایمی به آن می‌بخشند؛ درنتیجه تاسمانیا از گرمای سوزان و وحشتناک سایر قسمت‌های استرالیا و زمستان‌های سرد و یخبندان کشورهای واقع در نیمکرۀ شمالی زمین مصون می‌ماند.

تاسمانیا چهار فصل کاملا مجزّا از هم دارد؛ به عبارت دیگر، هنگام تغییر فصل‌ها شاهد تضادهای بصری زیبا و چشم‌گیری در محیط طبیعت آن خواهید بود.

تابستان تاسمانیا

تاسمانیا از ماه دسامبر تا فوریه تابستان است. تابستان تاسمانیا فصل هیجان، شادی و جشنواره‌هایی مانند فستیوال لا‌نچستون، طعم تابستان (Taste of Summer) در هوبارت و مونافوما (Mona Foma) در سراسر ایالت است. میانگین دمای هوا در تابستان‌های تاسمانیا ۲۳ درجۀ سانتی‌گراد است که می‌تواند تا ۳۰ درجۀ سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا کند.

پاییز تاسمانیا

از ماه مارس تا مه در تاسمانیا، موسم خزان است. پاییزهای تاسمانیا هوا صاف، آسمان آبی و روزها آفتابی هستند. قامت درختان آراسته به ردا‌هایی مزیّن به یاقوت سرخ، نارنجی و طلایی‌رنگ برگ‌های پاییزی می‌شود. پاییز در تاسمانیا، قاب عکسی رؤیا‌یی و زیبا است. محصولات خوشمزۀ ایالت هم بهترین کیفیت ممکن را خواهند داشت. پاییز اغلب زمان خوبی است که به تاسمانیا سفر کرد؛ روزها گرم و شب‌ها خنک هستند.

پاییز تاسمانیا

زمستان تاسمانیا

ماه ژوئن تا اوت در تاسمانیا زمستان است. قلۀ کوه‌ها و ارتفاعات پوشیده از برف هستند. غروب‌ها دور آتش‌ در فضای آزاد سپری می‌شوند. کوه ولینگتون (Mount Wellington) یا کونانی (kunanyi) در پس هوبارت نیز سفیدپوش می‌شود. 

اسکی‌بازان نیز به دهکدۀ اسکی در بن لوموند (Ben Lomond) در حوالی لا‌نچستون می‌روند تا از ورزش‌های زمستانی در پیست‌های اسکی آلپاین (Alpine | اسکی آلپاین با اسکی شمالی تفاوت دارد و پاشنۀ پای اسکی‌باز روی اسکی ثابت است.) لذت ببرند.

روزهای فصل زمستان ، آسمانِ صاف و آبی، بالای سر مردم تاسمانیا بیدار است؛ هوا هم بسیار سرد و خشک می‌شود. یادتان باشد هنگام بیرون‌رفتن، لباس گرم و کفش مناسب بپوشید و برای بارش‌های کوتاه باران نیز از قبل آمادگی داشته باشید.

بهار تاسمانیا

موسم بهاران تاسمانیا از سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد. باغ‌ها، مزرعه‌ها و تاکستان‌های اطراف این ایالت غرق در شکوفه می‌شوند. طبیعت تاسمانیا در ایّام بهاران بسیار خوش است؛ برف ها آب شده‌اند و موسم گل نیز فرارسیده است. 

البتّه آسمان بهاری تاسمانیا قدری دمدمی‌مزاج می‌شود. خلق‌وخویش ثابت نمی‌ماند و در یک روز هر چهار فصل را به معنای واقعی کلمه تجربه خواهید کرد. پس چتر، کاپشن و کلاه آفتابی خود را آماده کنید.

تاریخ تاسمانیا

در این بخش، مرور کوتاهی بر تاریخ تاسمانیا خواهیم داشت.

تاریخ روند نام‌گذاری تاسمانیا

در سال ۱۶۴۲ میلادی، آبِل جانسون تاسمان (Abel Janszoon Tasman) هلندی، در اولین دیدار خود از «سرزمین ون دیمن»، نام خودش «تاسمان» را بر روی این جزیره گذاشت؛ البته سرزمین تاسمانیا پیش از او از سوی کاپیتان ارشد هلندی آنتونی ون دیمن (Anthony Van Diemen) کشف شده بود.

اما مردمان بومی (Aborigines) جزیرۀ خود را ترُوونا (Trowunna)، ترُوِنا (Trowenna) یا لوترو-ویتر (Loetrouwitter) می‌نامیدند.

در سال‌های ۰۴-۱۸۰۳ که دانشمند علوم طبیعی رابرت براون (Robert Brown) هنگام بازدید از این این جزیره، آن را لَن‌سیولِیتا (lanceolata) اطلاق کرد. 

بعدها تامس کنت (Thomas Kent) یکی از صاحبان کسب‌وکار مستعمره‌ای در سال ۱۸۲۴ واژۀ تاسمانیا را برای خطاب به این سرزمین تلفیق و ابداع کرد. اگرچه نام رسمی این جزیره، سرزمین ون دیمن بود، استفاده از واژۀ جدید «تاسمانیا» به‌تدریج گسترش یافت.

سرانجام نیز در تاریخ ۱ ژانویۀ ۱۸۵۶ با روی کار‌آمدن نظام خودحکومتی، استفاده از نام تاسمانیا به‌طور رسمی هم آغاز شد؛ فردای آن روز نیز مردم تغییر نام این جزیره را با عنوان روز «گراند تاسمانییَن رگاتا | Grand Tasmanian Regatta» جشن گرفتند.

دانشگاه‌های تاسمانیا

تاسمانیا با آن روستاهای آرامش‌بخش و مناظر خیره‌کنندۀ طبیعی برای دانشجویان و گردشگران جذابیت ویژه‌ای دارد. اگرچه تاسمانیا کوچک‌ترین ایالت در کشور استرالیا محسوب می‌شود، برای زندگی دانشجویی جایی عالی است. جدا از کوهستان‌ها، جنگل‌های استوایی، علف‌زارها و سواحل این ایالت، موزۀ هنرهای کهن و نوین شهر هوبارت با شهرت جهانی‌اش را هم اصلاً نمی‌توان نادیده گرفت.

اکثریت دانشجویان تاسمانیا در دانشگاه تاسمانیا (University of Tasmania) دربردارندۀ کالج علوم دریایی استرالیا تحت تعلیم اساتید و متخصصان خبره در این حوزه تحصیل می‌کنند. پردیس این دانشگاه از لا‌نچستون که در شمال تاسمانیا واقع شده است تا هوبارت در جنوب این ایالت امتداد می‌یابد.

دانشگاه تاسمانیا

اقتصاد تاسمانیا

ایالت تاسمانیا مؤلفه‌های مهم اقتصاد قوی را دارا می‌باشد. نرخ فروش جزء و صادرات کالاها تاسمانیا در سطوح بالایی قرار دارند؛ در عین‌حال، نرخ بیکاری این ایالت نیز به پایین‌ترین میزان رسیده است.

در مارس ۲۰۲۲، میزان تقاضای نهاییِ (Final Demand) سه‌ماهۀ اول سال در ایالت تاسمانیا اندکی از پیش‌بینی‌های کارشناسان اقتصادی پایین‌تر بود. این امر ناشی از قرنطینه‌هایی کرونایی بود که طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ به سطوح عادی خواهد رسید.

نمایۀ اقتصادی رشد و توسعۀ اقتصادی ایالت تاسمانیا (State Growth Tasmania’s economic profile) نقش این ایالت را در اقتصاد درون‌مرزی منطقه به‌خوبی نشان می‌دهد. اطلاعات این بخشِ مقاله از سازمان آمار استرالیا و مدل‌های اقتصادی مؤسسۀ ملی پژوهش‌های اقتصادی و صنعتی استرالیا (NIEIR) استخراج شده‌اند.

نرخ‌ شاخص‌های آماری مهم در اقتصاد تاسمانیا

  • نرخ رشد تولید ناخالص: ۳۴.۸۴ میلیارد دلار
  • جمعیت: ۵۶۷,۹۰۹
  • مشاغل منطقه: ۲۵۸,۸۴۵
  • کسب‌وکارهای منطقه: ۸۱,۴۱۰
  • شهروندان دارای شغل: ۲۵۶,۵۰۲

۸ نکته جالب دربارۀ تاسمانیا

حقایق جالبی دربارۀ تاسمانیا وجود دارد که خوب است پیش از سفر به آن‌جا دانست.

۱. تاسمانیا جزیره سیب‌ها

به تاسمانیا جزیرۀ سیب‌ها می‌گویند؛ دو فرضیه دراین‌باره وجود دارد. فرضیۀ اول می‌گوید که چون تاسمانیا قبلاً نقش مهمی در صادرات سیب داشته است و فرضیۀ دوم براساس این است که شکل جزیره سیب‌مانند است.

درخت‌های سیب تاسمانیا

۲. تاسمانیا جزیره‌ای کوچک نیست!

تاسمانیا آن‌قدرها هم که تصور می‌شود کوچک نیست. در واقع اندازۀ تاسمانیا با سریلانکا یا جمهوری ایرلند برابر است.

۳. ساحل تاسمانیا طویل است.

طول خطوط ساحلی تاسمانیا ۴.۵۰۰ کیلومتر است. این ابعاد از مجموع طول خطوط ساحلی نیو‌ساوث‌ولز
(NSW) و ویکتوریا (Victoria) باهم بلندتر است.

۴. فاصلۀ تاسمانیا تا خط استوا

تاسمانیا نسبت به رُم یا شیکاگو به خط استوا نزدیک‌تر است.

۵. مالک نیمی از میراث جهان

تقریباً نیمی از مساحت میراث جهانی، پارک‌های ملی یا دریایی و مناطق حفاظت‌شدۀ جنگلی به تاسمانیا تعلق دارد.

۶. گلف

۶۹ پیست بازی گلف در تاسمانیا وجود دارد که تاکنون در هیچ جای دیگر استرالیا این تعداد پیست در چنین مساحت کوچکی احداث نشده است. هم‌چنین قدیمی‌ترین پیست بازی گلف نیمکرۀ جنوبی زمین نیز در تاسمانیا واقع شده است.

پیست‌های گلف تاسمانیا

۷. خانه تا محل‌کار

تاسمانیایی‌ها کوتاه‌ترین مسیر بین منازل تا محل کار در استرالیا را دارند.

۸. پیاده‌روی

۲.۰۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی در تاسمانیا وجود دارد.

نمادهای مهم تاسمانیا

تاسمانیا نیز همانند سایر ایالات و قلمروهای استرالیا نماد‌های ویژۀ خود دارد که در ادامه با آن‌ها آشنا خواهید شد.

پرچم و نشان تاسمانیا

یونیون جک (Union Jack | نام پرچم بریتانیا) همانند پرچم همۀ ایالت‌های دیگر استرالیا در بالای سمت چپ پرچم تاسمانیا نیز قرار دارد. نشان ایالت نیز در سمت راست جای گرفته است. طول پرچم دو برابر عرض آن است. نشان تاسمانیا تصویر شیری قرمز روی دایره‌ای سفید است.

 اگرچه دلیل طراحی نشان تاسمانیا به این شکل مشخص نیست، این طرح بر روابط تاریخی با انگلستان دلالت دارد. در تاریخ ۲۹ نوامبر ۱۸۷۵ این طرح از سوی ادارۀ استعمار انگلستان نیز مورد تأ‌یید قرار گرفت.

 

 

نشان دولت تاسمانیا

مجوز سلطنتی نشان دولت تاسمانیا را پادشاه جورج پنجم (King George V) در ۲۹ مه ۱۹۱۷ صادر کرد. این نشان دربردازندۀ دو تیلاسین (گرگ تاسمانیایی منقرض‌شده) است که یک سپر جنگی را نگه داشته‌اند. 

تصاویری از صنایع روستایی مهم ایالت (گندم، سیب، رازک و گوسفند) هم پایین یک شیر قرمز قرار دارند که بیل و کلنگ دارد. بیل و کلنگ نماد فعالیت‌های معدنی در تاسمانیا هستند. شعار لاتین این نشان «the bottom is Ubertas et fidelitas» به‌معنای «زایندگی و وفاداری» است.

نشان گل تاسمانیا

گل بلوگام (Blue Gum) از تیرۀ گیاهان میرتاسۀ (Myrtaceae) بومی استرالیا نشانِ گل تاسمانیا است که در فارسی به آن اُکالیپتوس (Eucalyptus globulus) می‌گویند. این نشان در ۵ دسامبر ۱۹۶۲ به‌طور رسمی اعلام شد.

نشان حیوان تاسمانیا

شیطان تاسمانی (Sarcophilus harrisii | Tasmanian devil) پستانداری کیسه‌دار است که در جنگل‌های تاسمانی زندگی می‌کند. این حیوان یکی از گونه‌های جانوری در خطر انقراض است. بومیان استرالیا به آن purinina می‌گویند.

حیوان Tasmanian devil

نشان معدنی تاسمانیا

 کروکوئیت (Crocoite)، مادۀ معدنی نارنجی‌رنگ منحصربه‌فرد، زیبا و رنگارنگ، نشان معدنی تاسمانیا محسوب می‌شود. منبع اصلی این مادۀ معدنی، منطقۀ دونداس (Dundas district) در ساحل غربی تاسمانیا است.

کریستال‌های منشور‌مانند و باریک این کانی در سه دهۀ گذشته بسیار کمیاب شده‌‌اند. این مادۀ معدنی به‌طور رسمی در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان نشان معدنی تاسمانیا اعلام شد.

کاریابی در تاسمانیا

یافتن شغل در تاسمانیا برای قشر تحصیل‌کرده بسیار ساده است. خیلی از افراد تصور می‌کنند که چون تاسمانیا به نسبت سایر ایالات و قلمروهای استرالیا کوچک‌تر است، آخرین جایی است که بتوان در آن کار پیدا کرد؛ در‌حالی‌که فرصت‌های شغلی فراوانی برای ورود به بازار کار در ایالت تاسمانیا وجود دارند. صنایع تاسمانیا در حال شکوفایی هستند، بنابراین افراد می‌توانند شغل رؤیا‌هایشان را در این ایالت استرالیا هم پیدا کنند. پیش از اقدام برای کاریابی در تاسمانیا نکات زیر را در نظر بگیرید.

بخش سلامت و درمانِ تاسمانیا

تمامی مشاغل مربوط به این حوزه از پرستار تا پزشکان متخصص و کلیۀ کادر درمان در بازار کار تاسمانیا مورد نیاز هستند. بیشتر فرصت‌های شغلی حوزۀ سلامت در لا‌نچستون، هوبارت و بیمارستان‌های مناطق اطراف متمرکز شده‌اند. حوزۀ بهداشت، درمان و سلامت در تاسمانیا از بزرگ‌ترین استخدام‌کنندگان این ایالت محسوب می‌شود که بازار کار بی‌نظیری برای دانش‌آموختگان رشته‌های مرتبط فراهم آورده است.

مزایای اشتغال در حوزۀ سلامت تاسمانیا فراوان هستند. شما برای ادامه تحصیل سهمیه و کمک‌هزینه خواهید داشت، بسته‌های حقوقی رقابتی برای شما در نظر گرفته می‌شود، مزایای حقوقی اشتغال در مناطق روستایی به شما تعلق می‌گیرد و ثبات شغلی نیز خواهید داشت.

ساخت‌وساز در تاسمانیا

بساز‌بفروشی از صنایع ترقی‌کنندۀ تاسمانیا طی سال‌های گذشته است. با وجود آن‌که پاندمی کرونا رخ داد اما فرصت‌های شغلی این بخش حفظ شدند. شغل‌های این بخش در همۀ ایالت تاسمانیا، به‌ویژه لا‌نچستون و هوبارت و حومۀ آنان بیش‌تر است. اشتغال در این حوزۀ ایالت تاسمانیا با امنیت شغلی و حقوق‌های فوق‌العاده همراه خواهد شد. ضمناً تناسب اندام از شرایط استخدام در این بخش است، پس همیشه خوش‌اندام هم خواهید بود.

مهندسی در تاسمانیا

صنایع مهندسی در سراسر استرالیا از جمله تاسمانیا همواره پیشرفت دارند. اولویت با بخش انرژی تجدیدپذیر است. بسیاری از آگهی‌های شغلی منتشر‌شده در تاسمانیا برای جذب مهندسان عمران، مکانیک، صنایع، تولید و معدن هستند. مزایای اشتغال در بخش مهندسی تاسمانیا شامل رضایت شغلی بالا، تنوع در حوزه‌های نوآورانه و خلاقانه و امنیت مالی می‌شوند.

گردشگری در تاسمانیا

بخش گردشگری و توریسم تاسمانیا آیندۀ درخشانی دارند. ۱۵ درصد رفاه اقتصادی تاسمانیا و اشتغال ایالت به صنعت قابل‌اعتماد، هیجان‌انگیز و پویای گردشگری متّکی است.

کشاورزیِ تاسمانیا

ایالت تاسمانیا با کشاورزی و زراعت هم‌معنی است. همان‌طور که می‌دانید اغلب اوقات به تاسمانیا جزیرۀ سیب گفته می‌شود زیرا صنعت کشاورزی سیب تاسمانیا بسیار موفق بوده است. دام‌پروری، لبنیات، تولید شراب و صنایع زراعی ایالت پیوست در حال پیشرفت هستند، بنابراین به استخدام میوه‌چین، راننده، باغبان، درجه‌بندی‌کنندۀ کیفیت محصولات و بسته‌بندی‌کننده نیاز است.

آموزش در تاسمانیا

یکی از حوزه‌های تأثیرگذار هر جامعه‌ای از جمله جامعۀ تاسمانیا، آموزش و پرورش است. استخدام معلم به‌خصوص در شهرهای هوبارت و لا‌نچستون از نیازهای تاسمانیا نیز است. 

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی تنها ایالت جزیره‌ای تاسمانیا در استرالیا پرداختیم. شهرهای ایالت تاسمانیا و موقعیت جغرافیایی آن‌ها شامل هوبارت پایتخت این ایالت را مرور کردیم. دربارۀ شیوۀ زندگی در تاسمانیا و غذاهای محلی تاسمانیایی آموختیم. آب‌وهوای چهار فصل تاسمانیا را هم بررسی کردیم.

دانستیم این ایالت استرالیایی، چگونه تاسمانیا نامیده شده است. آموزش عالی تاسمانیا را هم به‌صورت اجمالی از نظر گذراندیم؛ اقتصاد موفق و سالم تاسمانیا و نکات پیرامون کاریابی در این ایالت را نیز خواندیم. هم‌چنین، راجع‌به گل اُکالیپتوس، گرگ تاسمانیایی و شیطان تاسمانی اطلاعات کسب کردیم. ضمناً نکاتی جالب دربارۀ تاسمانیا عنوان شد و به نمادها و طراحی پرچم این ایالت نیز نظر افکندیم.

رادیو مهاجرت امیدوار است که توانسته باشد در این فرصت کوتاه به‌خوبی ایالت تاسمانیا در استرالیا را معرفی کرده باشد و اطلاعات مختصر و مفیدی را در اختیار خوانندگان گرامی پارسی‌زبان ایرانی، تاجیک و افغان گذاشته باشد. ما را از نظرها، پیشنهادها و انتقادهای خود بهره‌مند سازید. در پایان، برایمان بنویسید که چرا احتمالاً علاقمندید که برای تحصیل، اشتغال و زندگی به جزیرۀ سیب‌های استرالیا عزیمت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا