استرالیا

خرید سیم‌ کارت در استرالیا

خرید سیم‌کارت در استرالیا یکی از واجب‌ترین اموری است که توریست‌ها و مهاجران جدیدالورود باید خیلی سریع برای آن اقدام کنند. داشتن تلفن‌همراه با سیم‌کارت فعال از بدو ورود به هریک از فرودگاه‌های استرالیا از اضطراب اولیۀ افراد می‌کاهد.

فرقی ندارد که برای خرید سیم‌کارت بین‌المللی اقدام می‌کنید یا که گزینۀ ارزان‌تر یعنی خرید سیم‌کارت محلی را ترجیح می‌دهید، مهم این است که بتوانید تماس برقرار کنید. در این قسمت از مجموعه مطالب پیرامون کشور استرالیا به موضوع «خرید سیم‌کارت» خواهیم پرداخت، پس با رادیو مهاجرت همراه باشید.

بهترین سیم‌ کارت در استرالیا برای مسافران

پیش از آن‌که بهترین سیم‌کارت در استرالیا که متناسب با نیازهای شما باشد را معرفی کنیم، لازم است بدانید که 3 شبکۀ تلفن‌همراه در استرالیا وجود دارد: تلسترا (Telstra)، ودافون (Vodafone) و اپتوس (Optus). سایر اپراتورهای تلفن همراه استرالیا از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند که طرح‌های کم‌هزینه‌تری هم ارائه می‌دهند.

بهترین سیم‌کارت در استرالیا برای سفرهای کوتاه

سیم‌کارت اپتوس فلکس (Optus Flex 7)

حجم اینترنت ۷ گیگابایت، ۷ روزه

تعداد نامحدود تماس و پیام‌کوتاه

۷ دلار

۷ روز اولی که شماره‌ای جدید را بر روی eSIM و دستگاه تلفن همراه با اپلیکیشن مای اپتوس (My Optus) فعال می‌کنید، می‌توانید از طرح رایگان آن استفاده کنید.

چرا اپتوس؟

آنتن‌دهی خوب.

شبکۀ 4G اپتوس ۹۸/۵ درصد استرالیا را پوشش می‌‌دهد. امکان برقراری ارتباط با eSIM نیز درصورتی‌که دستگاه تلفن همراه شما قابلیت استفاده از آن را داشته باشد، برایتان مهیا خواهد بود.

اپتوس طرح‌های اعتباری یا پیش پرداختی (prepaid) نیز ارائه می‌دهد که برای بسیاری از مسافران استرالیا مناسب خواهند بود؛ مخصوصاً آن‌هایی که سفرهای کوتاه‌تری به استرالیا دارند.

بی‌شک طرح اپتوس فلکس 4G به همراه ۷ گیگابایت اینترنت و تعداد نامحدود تماس‌ها و پیامک‌های محلی اولین و بهترین انتخاب ما است. در ضمن امکان خرید طرح‌های یک‌روزه، ۱۴ یا ۳۰ روزه نیز با تعرفۀ ۱ دلار در روز امکان‌پذیر است.

امکان خرید سیم‌ کارت اپتوس در فرودگاه وجود دارد؟

باجه‌های فروش اپتوس در بسیاری از فرودگاه‌های بین‌المللی استرالیا از جمله سیدنی، ملبورن، بریزبن (Brisbane) و پرث (Perth) مستقر هستند. هم‌چنین خرید سیم‌کارت از نمایندگی‌های اپتوس در مراکز خرید بزرگ یا سوپرمارکت‌ها نیز ممکن است.

بهترین سیم‌ کارت در استرالیا برای سفرهای طولانی

طرح ۳۰ گیگابایتی سیم‌کارت امای‌سیم (amaysim)

تعداد نامحدود مکالمه و پیامک محلی رایگان

۳۰ گیگابایت اینترنت

۳۰ دلار، ۲۸ روزه

۵۵ گیگابایت اینترنت در اولین تمدید سیم‌کارت با پرداخت ۹ دلار

۳۰ گیگابایت اینترنت در تمدید بعدی با پرداخت ۳۰ دلار

چرا امای‌سیم؟

پوششی‌دهی آنتن اپراتورهای تلفن همراه این شبکۀ 4G با شبکۀ اپتوس یکسان است.

تماس‌های نامحدود بین‌المللی به ۲۸ کشور جهان و ذخیرۀ نامحدود اینترنت داده برای ماه بعد، امای‌سیم را به چهارمین اپراتور بزرگ شبکۀ تلفن همراه در استرالیا تبدیل کرده است. از آن‌جایی که این اپراتور از شبکۀ اپتوس استفاده می‌کند، آنتن‌دهی سیم‌کارت‌های آن با سیم‌کارت‌های اپتوس برابر است.

انحصار تماس‌های بین‌المللی امای‌سیم، تماس با کشور وطن را آسان‌تر می‌کند. خاطرنشان می‌کنیم که طرح‌های امای‌سیم ۲۸ روزه هستند. بنابراین لازم است تا پیش اتمام هر ماه نسبت به شارژ مجدد سیم‌کارت خود اقدام کنید تا برای ۲۸ روز آینده نیز قابل استفاده باشد.

امکان خرید سیم‌ کارت امای‌سیم در فرودگاه وجود دارد؟

امای‌سیم نمایندگی فروش ندارد اما امکان خرید آن از مغازه‌های مختلف و اداره‌های پست وجود دارد.  برای خرید امای‌سیم، به پست استرالیا و مغازه‌های عمومی در محدودۀ ورودی فرودگاه‌های بین‌المللی مراجعه کنید.

بهترین سیم‌ کارت در استرالیا با بیشترین پوشش شبکه

طرح اعتباری ۳۰ دلاری سیم‌کارت بوست (Boost)

تعداد نامحدود تماس و پیامک

۴۰ گیگابایت اینترنت

۳۰ دلار به ازای هر ۲۸ روز

در سه بار اولی که سیم‌کارت خود را تمدید کنید، هر بار ۲۰ گیگابایت اینترنت هدیه به شما داده خواهد شد.

چرا بوست؟

پوشش کامل آنتن‌دهی شبکۀ 4G تل‌استرا (Telstra) را بدون پرداخت هزینه‌های گزاف دریافت کنید.

تماس‌ها و پیامک‌های بین‌المللی نامحدود به ۲۰ کشور

دخیرۀ اینترنت باقیمانده برای شارژ بعدی

مسافرانی که قصد رفتن به مناطق روستایی استرالیا را دارند، با داشتن بوست، سیگنا‌ل‌های قوی را در همه جا دریافت کنید.

جالب است بدانید که بوست تنها اپراتوری است که از پوشش ۹۹/۵ درصدی آنتن‌دهی تل‌استرا را در اختیار دارد؛ سایر اپراتورها تنها به ۹۸/۸ درصد شبکه دسترسی دارند.

اپراتور بوست طرح‌های تشویقی تعرفه و اینترنت دارد که ارزش آن را در اولین ثبت‌نام بالا می‌برد.

امکان خرید سیم‌ کارت امای‌سیم در فرودگاه وجود دارد؟

باجۀ فروش ویژۀ بوست در فرودگاه‌های استرالیا وجود ندارد اما می‌توانید سیم‌کارت بوست را از سوپرمارکت‌های فرودگاه یا دکه‌های روزنامه‌فروشی خریداری کنید. امکان خرید سیم‌کارت بوست از باجه‌های پستی استرالیاپست (Australia Post)، کولز (Coles)، وول‌ورثز (Woolworths) و کالتکس (Caltex) نیز وجود دارد.

مدارک شناسایی برای خرید سیم‌ کارت در استرالیا

بر اساس قوانین سازمان ارتباطات و رسانه های استرالیا موسوم به اِی‌سی‌اِم‌اِی (ACMA)، افراد برای خرید سیم‌کارت اعتباری ملزم به همراه‌داشتن مدرک شناسایی هستند.

اپراتورهای تلفن همراه در استرالیا یا تِلکوها (Telco) هنگام فعال کردن سیم‌کارت‌های اعتباری مدارک هویتی شما را بررسی می‌کنند. روش‌های مختلفی برای انجام این روند وجود دارد که در ادامه توضیح خواهیم داد.

فعالسازی سیم‌ کارت در استرالیا

برای فعال کردن سیم‌کارت اعتباری خود بایستی، نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و نشانی محل سکونت خود را به اپراتور مدّ نظر خود ارائه دهید.

آن‌ها مدارک شناسایی‌تان را با چهرۀ شما مطابقت می‌دهند که در اصطلاح به آن تطابق چهره یا ویژوال چک (visual check) می‌گویند؛ سپس مدرک هویتی شما تأیید خواهد شد. البته ممکن است [برای تأییدیه | verification] شماره حساب فرد را هم درخواست کنند و یا بخواهند که تراکنش مالی انجام دهد.

ارزان‌ترین سیم‌ کارت در استرالیا (سپتامبر ۲۰۲۲)

اگر به دنبال به‌صرفه‌‌ترین و ارزان‌ترین سیم‌کارت‌ در استرالیا هستید؛ رادیو مهاجرت فهرستی از طرح‌های خطوط تلفن‌ همراه سیم‌اُنلی (SIM-only) را برای شما تهیه کرده است که برخی از آن‌ها ارسال رایگان نیز دارند.

در ضمن خاطر نشان می‌شود که امکان تعویض اپراتور تلفن همراه با حفظ شماره در استرالیا وجود دارد که در عرض ۲۴ ساعت انجام می‌شود.

این روزها همه به دنبال طرح‌های اینترنتی با مکالمه و پیامک نامحدود هستند. در ادامه چنین طرح‎هایی را برایتان گردآوری کرده‌ایم که امکان برقرای تماس بین‌المللی را نیز داشته باشند. لازم به ذکر است که اکثر این طرح‌ها مناسب مقیم‌ها (resident) و شهروندهای (citizen) استرالیا است که به مدت طولانی در این کشور سکونت دارند.

شبکه

تماس و پیامک نامحدود داخلی حجم اینترنت مدت زمان تماس بین‌المللی

قیمت

Coles (Optus) بله ۱۲۰ گیگابایت در سال ۱۲ ماهه نامحدود به ۱۵ کشور ۱۱۹ دلار
Boost (Telstra) بله ۱۴۰ گیگابایت در سال ۱۲ ماهه ۳۰۰ دلار هزینه مازاد ۲۰۰ دلار
Coles (Optus) بله ۲۰۰ گیگابایت در سال ۱۲ ماهه نامحدود به ۱۵ کشور ۱۶۹ دلار
Boost (Telstra) بله ۲۸۰ گیگابایت در سال ۱۲ ماهه ۳۰۰ دلار هزینه مازاد ۳۰۰ دلار
ALDI (Telstra) بله ۵۲۸ گیگابایت ۱۲ ماهه نامحدود به ۱۵ کشور ۵۴۰ دلار
Amaysim (Optus) بله ۱۰ گیگابایت- ۷ روزه ۷ روزه به ۴۲ کشور ۴ دلار
e.tel (Optus) بله ۷ گیگابایت ۶ ماهه و بعد ۱۵ دلار ۲۰ دقیقه به ۷۰ کشور ۸/۹۹ دلار
Lebra (Vodafone) بله ۸۴ گیگابایت در سال ۱۸۰ روزه نامحدود به ۱۵ کشور ۸۴ دلار
Circles Life (Optus) بله ۵۰ گیگابایت در ماه ادامه‌دار ۵ دلار هزینه مازاد ۲۵ دلار
Circles Life (Optus) بله ۱۰۰ گیگابایت در ماه ۱۲ ماهه و بعد ۴۵ دلار ۵ دلار هزینه مازاد ۳۰ دلار
Lebra (Vodafone) بله ۶۰ گیگابایت  ۳ ماهه ۹۰ روزه نامحدود به ۳۵ کشور ۹ دلار

خطوط تلفن‌ همراه سیم‌اُنلی (SIM-only)

خط تلفن همراه سیم‌اُنلی به کابر این امکان را می‌دهد که دقیقه‌های مکالمه، تعداد پیامک‌ها و حجم اینترنت را انتخاب کند و بعد از پایان طرح می‌تواند مالکیت آن را تمدید کرده یا به اپراتور واگذار کند.

مزایای خطوط تلفن تلفن همراه سیم‌اُنلی

شما در انتخاب اپراتور تلفن همراه آزاد خواهید بود و قرار نیست تا ابد از خدمات یک اپراتور مشخص استفاده کنید. مدت اعتبار برخی از این خطوط تلفن همراه می‌تواند ۳۰ روزه هم باشد. این سیم‌کارت‌ها ارزان‌تر هستند.

سخن پایانی

در این مقاله دربارۀ خرید سیم کارت در استرالیا صحبت کردیم. با شبکه‌های تلفن همراه استرالیا آشنا شدیم و بهترین اپراتورهای استرالیایی را نیز معرفی کردیم.

برای فعالسازی سیم‌کارت در استرالیا به ارائۀ مدرک شناسایی نیاز است. اپراتور مورد نظر پس از تطابق چهره و تأیید مشخصات، اجازه دارد تا به شما خط تلفن همراه واگذار کند.

اگر مدت کوتاهی در استرالیا به سر ببرید، بهتر است تا از سیم‌کارت‌های اعتباری استفاده کنید؛ اما درصورتی‌که مدت اقامت شما در کنار استرالیایی‌ها بیش‌تر است، خرید خطوط تلفن همراه سیم‌اُنلی هم توصیه می‌شود.

از شما خوانندگان گرامی رادیو مهاجرت سپاسگزاریم که تا انتهای این مطلب ما را همراهی کردید. برایمان بنویسید که تا به حال تجربۀ خرید سیم‌کارت در کشورهای خارجی از جمله استرالیا را داشته‌اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا