استرالیازندگی در استرالیامهاجرت به استرالیا

قلمرو شمالی استرالیا

قلمرو شمالی (Northern Territory) یا به‌اختصار اِن‌تی (NT) در میانۀ نواحی شمالی استرالیا قرار دارد. پایتخت قلمرو شمالی استرالیا شهر داروین (Darwin) است. اکثر پارسی‌زبانان تنها شهرهای سیدنی و ملبورن را در استرالیا می‌شناسند، غافل از اینکه در سایر ایالت‌ها و قلمروهای استرالیایی نیز شهرهای زیادی با ظرفیت‌های بالای اقتصادی، اجتماعی، تحصیلی و … وجود دارد.

 یکی از نام‌های کمترشنیده‌شده در میان ایالت‌ها و قلمروهای استرالیایی، قلمرو شمالی استرالیا است. برخی شهرهای این قلمرو پالمرستون، آلیس اسپرینگز، لیچفیلد، کاترین و تننت‌کریک هستند. طبیعت بی‌نظیر، اقتصاد پر‌رونق، آزادی اندیشه و بازار‌کار پویای قلمرو شمالی استرالیا، آن را به یکی از عالی‌ترین مقصدها برای مهاجرت تبدیل کرده است.

رادیو مهاجرت، در ادامۀ مجموعه مقالات خود دربارۀ معرفی ایالت‌ها و قلمروهای استرالیایی، اطلاعاتی خواندنی را راجع‌به قلمرو شمالی استرالیا نیز برای شما تهیه کرده است. پس با رادیو مهاجرت همراه باشید.

پس از خواندن این مطلب درباره قلمرو شمالی استرالیا خواهیم دانست:

  • قلمرو شمالی استرالیا از نگاه اعداد
  • تاریخ قلمرو شمالی استرالیا
  • اقتصاد قلمرو شمالی استرالیا
  • اقلیم قلمرو شمالی استرالیا
  • بهداشت، درمان و سلامت قلمرو شمالی استرالیا
  • تحصیل در قلمرو شمالی استرالیا
  • کار در قلمرو شمالی استرالیا
  • مسکن در قلمرو شمالی استرالیا
  • حمل‌ونقل عمومی در قلمرو شمالی استرالیا
  • فرهنگ قلمرو شمالی استرالیا
  • مهاجرت به قلمرو شمالی استرالیا

قلمرو شمالی استرالیا از نگاه اعداد

  • جمعیّت قلمرو شمالی استرالیا ۲۵۲,۷۷۰ نفر است. 
  • جمعیت داروین، شهر پایتخت قلمرو شمالی استرالیا ۱۶۴,۷۹۶ است.
  • ۵۱/۷ درصد مردم قلمرو شمالی استرالیا را زنان و ۴۸/۳ درصد آنان را مردان تشکیل می‌دهند.
  • ۲۵/۵ درصد جمعیت قلمرو شمالی استرالیا را مردم بومی (Aboriginal) و جزیره‌نشینان تنگۀ تورس (Torres Strait Islanders) تشکیل می‌دهند.
  • اجداد مردم قلمرو شمالی استرالیا اکثراً استرالیایی، انگلیسی، بومیان استرالیا، ایرلندی و اسکاتلندی هستند.
  • پنج زبانی که بعد از زبان انگلیسی بیش از همۀ زبان‌ها در قلمرو شمالی استرالیا صحبت می‌شوند، کریول (Kriol)، جامبارپوینگو (Djambarrpuyngu)، یونانی، تاگالوگ (Tagalog) و وارل‌پیری (Warlpiri) هستند.
  • اکثر مردمان قلمرو شمالی استرالیا بعد از استرالیا متولد کشورهای انگلیس، فیلیپین، نیوزیلند، هند و یونان هستند.
  • مساحت قلمرو شمالی استرالیا ۱,۳۴۹,۱۲۹ کیلومتر‌مربع برابر با ۱۷/۵ درصد مساحت کلّ خشکی‌های استرالیا است.
  • طول خطوط ساحلی منتهی‌الیهِ بالایی قلمرو شمالی استرالیا بیش از ۱۳.۵۰۰ کیلومتر است.

تاریخ قلمرو شمالی استرالیا

در این بخش مروری بر تاریخ قلمرو شمالی استرالیا خواهیم داشت.

تاریخ بومیان قلمرو شمالی استرالیا

پیش از ورود اروپایی‌ها به قلمرو شمالی استرالیا، صدها‌هزار نفر از مردم بومی در این سرزمین می‌زیستند و به صدها زبان صحبت می‌کردند. مثلاً یولنگو یا یولاو (Yolngu) از آرنهم‌لند (Arnhem Land) و اَرِندا (Arrernet)، والپیری یا یاپا (Warlpiri) و پیتان‌تاتارا (Pitjantatjara) از استرالیای مرکزی می‌آیند. 

صدها هزار سال پیش، مردم بومی استرالیا در قلمرو شمالی تجارت با ماکاسان (Makassan) از اندونزی را آغاز کردند که برای صید خیارهای دریایی (Sea cucumber) به استرالیا سفر می‌کردند.

بسیاری از فرهنگ‌های بومی مانند فرهنگ مردم لارا‌کیا (Larrakia) هنوز هم در قلمرو شمالی استرالیا وجود دارند؛ گاهی به آنان مردم آب‌های شور (استعاره‌ای از ماهیان زینتی آب‌های شور) نیز می‌گویند. آنان نگهبانان سنتی این زمین و آب‌هایی هستند که شهر داروین محاصره کرده‌اند. 

در حال حاضر، بالغ بر ۸۰ زبان بومی هنوز هم در قلمرو شمالی استرالیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مالکیت حدود نیمی از این سرزمین هم‌چنان در اختیار بومیان قرار دارد؛ برخی از پارک‌های ملی مشهور نظیر کاکادو(Kakadu) و اولورو-کاتا تجو‌تا (Uluru-Kata Tjuta) نیز جزء اراضی متعلق به بومیان هستند که البته به دولت اجاره داده شده‌اند.

ورود اروپایی‌ها به قلمرو شمالی استرالیا

اولین باری که اروپایی‌ها تلاش کردند که در استرالیای شمالی سکنی گزینند به سال ۱۸۲۴ میلادی باز می‌گردد. این منطقه در آن زمان جزء ایالت نیو‌ساوث‌ولز (New South Wales) محسوب می‌شد؛ تلاش‌های بعدی برای سکونت در این‌جا در سال‌های ۱۸۲۹ و ۱۸۴۹ صورت گرفت.

با توجه به دورافتاده‌بودن منطقه، ذخائر محدود و شرایط سختی که اغلب به قحطی، بیماری و شکست منجر می‌شد، اقامت در قلمرو شمالی استرالیا آسان نبود. در اوایل دهۀ ۶۰ قرن هجدهم میلادی، استرالیای شمالی تحت حکمرانی دولت استرالیای جنوبی قرار گرفت.

سرانجام نیز در سال ۱۸۶۹، اقامت در این منطقه با موفقیت آغاز شد. کاپیتان جان لرت استوکس (Captain John Lort Stokes) به احترام چارلز داروین (Charles Darwin) آن‌جا را منطقۀ مسکونی داروین نامید. در پی این کامیابی و در سال ۱۸۷۱ میلادی، آلیس اسپرینگز (Alice Springs) نیز در جنوب استرالیا بنیان نهاده شد.

در دهۀ ۷۰ قرن هجدهم میلادی، کشف طلا در قلمروی شمالی استرالیا به وقوع پیوست. در طول سال‌ها، بسیاری مواد دیگر شامل مس، قلع، منگنز، تنگستن، میکا، هیدروکسید آلومینیوم، اورانیوم، نفت و گاز نیز در قلمرو شمالی استرالیا کشف شدند.

در نهایت به تاریخ ۱ ژانویۀ ۱۹۱۱ میلادی، قلمرو شمالی استرالیا از استرالیای جنوبی جدا و جزئی مستقل از کشور مشترک‌المنافع استرالیا (Commonwealth of Australia) شد.

اقتصاد قلمرو شمالی استرالیا

اقتصاد استرالیا به قلمرو شمالی استرالیا و داروین متکی است. قلمرو شمالی نه تنها اقتصاد، بلکه تجارت، فرهنگ، ورزش و هنر استرالیا را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ۵۵ درصد صادرات ملی استرالیا،  ۱۲ درصد تولید خالص ملی و ۵/۵ درصد جمعیّت این کشور به قلمرو شمالی استرالیا تعلق دارد. 

مهاجرت به قلمرو شمالی استرالیا از طریق سرمایه‌گذاری

اقتصاد پررونق قلمرو شمالی استرالیا، آن را به مقصدی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و مهاجرت از طریق کسب‌وکار نیز تبدیل کرده است. هم‌اکنون برنامۀ مهاجرت از طریق نوآوری در کسب‌و‌کار و سرمایه‌گذاری (برنامۀ کارآفرینی و سرمایه‌گذاری | BIIP) برای تحقق این هدف در سال ۲۳-۲۰۲۲ فعال است.

برنامۀ کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در قلمرو شمالی استرالیا برای اخذ ویزای استانی – زیرمجموعۀ ۱۸۸ (subclass 188) – در حال اجرا است. این برنامه دارای محدودیت است و رقابت بالایی نیز در آن وجود دارد. لذا لازم است تا متقاضیان روند ثبت درخواست و شیوه‌نامه‌های جدید احراز شرایط برای پذیرش در این برنامه را مطالعه نمایند.

اقلیم قلمرو شمالی استرالیا

قلمرو شمالی استرالیا دارای دو ناحیۀ اقلیمی کاملاً مجزا و متفاوت از یکدیگر شامل ناحیۀ رِد سنتر (Red Centre) و ناحیۀ شمالی استوایی (Tropical North) است.

ناحیۀ رد سنتر | Red Centre

ناحیۀ رد سنتر شامل آلیس اسپرینگز (Alice Springs)، تننت کریک (Tennant Creek)، بارکلی تیبل‌لندز (Barkly Tablelands) و منطقۀ الورو (Uluru)/ منطقۀ کاتا-تجوتا (Kata-Tjuta) است که اقلیمی نیمه‌استوایی دارند. این ناحیه هر چهار فصل استرالیا را در طول سال تجربه می‌کند؛ تفاوت دمای هوا از فصلی به فصل دیگر نیز کاملاً محسوس است.

  • فصل تابستان (دسامبر تا فوریه) دمای هوا بین ۲۰ تا ۳۵ درجۀ سانتی‌گراد است.
  • فصل زمستان (ژوئن تا اوت) دمای هوا بین ۳ تا ۲۰ درجۀ سانتی‌گراد در نوسان است.
  • بهاران و خزان نیز روزهایی گرم و غروب‌هایی خنک دارند.

لازم به ذکر است که دمای هوا در استرالیای مرکزی (Central Australia) می‌تواند به منتهی‌الیه خود برسد: امکان دارد زمستان‌ها دمای هوا زیر صفر باشد و تابستان‌ها حتی از ۴۰ درجه هم بالاتر رود. بنابراین قبل از رفتن به فضای باز حتما آب‌وهوای منطقه را بررسی کنید و مطمئن شوید که تجهیزات لازم را برای تحمل گرمای سوزان یا سرمای زمهریر به همراه دارید.

فصل

ماه‌ها میانگین دمای هوا یه سانتی‌گراد

میزان بارندگی به میلی‌متر

بهار

سپتامبر تا نوامبر ۳۰/۵

۵۶/۵

تابستان

دسامبر تا فوریه ۳۵/۶

۱۱۶/۵

پاییز

مارس تا مه ۲۸

۶۷

زمستان

ژوئن تا اوت ۲۰/۶

۳۸

طول سال

همۀ ۱۲ ماه  ۲۸/۶

۲۷۸

ناحیه شمالی استوایی

منتهی‌الیه بالای قلمرو شمالی استرالیا شامل داروین (Darwin)، کاترین (Katherine)، کاکادو (Kakadu) و آرنهم‌لند (Arnhem Land) است که اقلیمی استوایی شامل دو فصل مجزای «مرطوب» و «خشک» دارد.

موسم مرطوب را طی ماه‌های نوامبر تا آوریل در این ناحیه مشاهده می‌کنیم که هوا بسیار شرجی می‌شود و باران‌های موسمی و وزش طوفان‌ها مکرراً رخ می‌دهند. دمای هوا در موسوم مرطوب معمولاً از حداقل ۲۵ درجۀ سانتی‌گراد تا حداکثر ۳۳ درجۀ سانتی‌گراد متغیر است و میزان شرجی‌بودن هوا نیز ۸۰ درصد است.

شرایط آب‌وهوایی در این بازۀ زمانی سفر به برخی مناطق را با محدودیت رو‌به‌رو می‌کند اما با‌این‌وجود، زمانی فوق‌العاده برای دیدن‌کردن از منتهی‌الیه بالای (Top End) قلمرو شمالی استرالیا به‌شمار می‌رود. صدای ریزش آبشار و نوای چهچۀ پرندگان، هوای پاکیزه، سبزه‌زارها و انوار بی‌نظیر در آسمان، بازدیدکنندگان این منطقه را مدهوش می‌سازد.

موسم خشک نیز که از ماه مه تا اکتبر به‌طول می‌انجامد، روزهایی آفتابی و شب‌هایی خنک دارد. دمای هوا در این مدت بین ۲۱ تا ۳۲ درجۀ سانتی‌گراد تغییر می‌کند؛ از شرجی‌بودن هوا نیز کاسته می‌شود و بین ۶۰ تا ۶۵ درصد خواهد بود.

فصل

ماه‌ها میانگین دمای هوا یه سانتی‌گراد

میزان بارندگی به میلی‌متر

مرطوب

نوامبر تا آوریل ۳۲/۲         

۱۵۹۳.۸

خشک

مه تا اکتبر ۳۱/۶         

۱۱۳

طول سال

همۀ ۱۲ ماه  ۳۱/۹      

۱۷۰۶.۸

بهداشت، درمان و سلامت قلمرو شمالی استرالیا

خدمات بهداشت، درمان و سلامت در سر‌تاسر قلمرو شمالی استرالیا در دسترس هستند. خدمات سلامت و پزشکی این قلمرو استرالیایی در بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و سایر مراکز عمومی و خصوصی ارائه می‌شوند.

بیمارستان اصلی قلمرو شمالی استرالیا، بیمارستان سلطنتی داروین یا رویال داروین (Royal Darwin Hospital) نام دارد. مرکز ملی مراقبت‌های ویژه (National Critical Care)، ستاد پاسخ به استرس پس از وقوع سانحه ( Trauma Response Centre) و مرکز مراقبت از بیماران سرطانی آلن واکر (Alan Walker Cancer Care Centre) قلمرو نام‌برده در این بیمارستان قرار دارند.

بیمارستان خصوصی داروین (Darwin Private Hospital) نیز برای مراجعین تحت پوشش بیمه‌های سلامت خصوصی مناسب است.

بیمارستان منطقه‌ای پالمرستون (Palmerston Regional Hospital) نیز بیمارستانی دولتی است که طیفی از خدمات تخصصی را ارائه می‌دهد.

هم‌چنین، در کلیۀ شهرهای بزرگ منطقه بیمارستان‌هایی دارای مرکز فوریت‌های پزشکی (emergency services)، بیماران عمومی بستری (inpatient) و بیماران سرپایی (outpatient) وجود دارد.

ضمناً تمام شهرهای بزرگ دارای دندان‌پزشکان عمومی خصوصی، پزشکان عمومی، متخصصان و سایر اعضای کادر درمان مانند فیزیوتراپیست‌ها، بینایی‌سنج‌ها (اپتومتریست‌ها) و داروسازان هستند.  آنان به‌طور منظم از مناطق دورافتاده بازدید به‌عمل می‌آورند.

تحصیل در قلمرو شمالی استرالیا

یکی از ابعاد مهم زندگی در قلمرو شمالی استرالیا، آموزش است.

دانشگاه‌های قلمرو شمالی استرالیا

در این بخش به معرفی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در قلمرو شمالی استرالیا می‌پردازیم.

دانشگاه چارلز داروین | Charles Darwin University

دانشگاه چارلز داروین یا به‌اختصار سی‌دی‌یو (CDU) تنها دانشگاه قلمرو شمالی و نزدیک‌ترین دانشگاه استرالیا به قارۀ آسیا است. دانشگاه چارلز داروین پیشینه و میراثی کهن در زمینۀ ترويج علم و دانش در قلمرو شمالی استرالیا دارد.

با نگاهی به تاریخ نوآوری در استرالیا می‌توان به جایگاه مهم این دانشگاه در ارتقای کیفیت زندگی و نقش آن در توسعۀ منطقه و قارۀ آسیا در آینده پی برد. CDU بر اساس ارزش‌هایی نظیر تفکر خلاق و تمرکز روی پیدا‌کردن راه‌حل‌های رفع بی‌عدالتی‌ و نابرابری‌های معاصر پیش می‌رود.

دانشگاه چارلز داروین قلمرو شمالی استرالیا برندۀ جوایزی مختلف و دارای محیطی پویا و سرزنده است. در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۱ Good Universities Guide، این دانشگاه به‌عنوان دومین دانشگاه برتر استرالیا در زمینۀ استخدام دانش‌آموختگان مقطع کارشناسی در مشاغل تمام‌وقت و مبلغ حقوق پایۀ آنان در بدو ورود به بازار کار برگزیده شد. 

دانشگاه چارلز داروین اهدافی دوگانه دارد؛ به‌این ترتیب که علاوه بر تعلیم و تربیت دانشجویان برای ورود به بازار کار، به تحصیلات آکادمیک نیز نگاهی ویژه دارد. به‌عبارت دیگر، دانشجویان می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی از این دانشگاه وارد بازار کار شوند یا آن‌که در مقطع تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل دهند.

مرکز آموزش‌های مجازی دانشگاه چارلز داروین یکی از بهترین‌ها در نوع خود محسوب می‌شود و تقریباً ۳۰ سال است که دانشگاه نام‌برده به ارائۀ واحدهای درسی به شیوۀ آموزش از راه دور (یا مکاتبه‌ای) می‌پردازد؛ هم‌چنین نزدیک نیم‌قرن است که کلاس‌های حضوری پردیس این دانشگاه شاهد تدریس واحدهای درسی هستند. طیف وسیعی از واحدهای درسی برای دریافت گواهینامه یا اخذ مدرک تحصیلی در دوره‌های مختلف مقاطع کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و پژوهش‌محور مرتبط با بازار کار و صنعت در این دانشگاه برگزار می‌شوند.

دانشجویان بین‌المللی نیز می‌توانند در دوره‌های تحصیلی مختلف نظیر رشته‌های پرستاری، مامایی، حقوق، مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم محیط زیست، کسب‌وکار، حسابداری، مطالعات بلایای طبیعی و حوادث غیرمترقبه، علوم‌پزشکی و سلامت، هنرهای زیبا، علوم انسانی و آموزش  دانشگاه چارلز داروین تحصیل کنند.

برای کسب اطلاعات دربارۀ تحصیل دانشجویان بین‌الملل در دانشگاه چارلز داروین اینجا کلیک کنید.

مؤسسه آموزش عالی مدیریت کانتربری | Canterbury Institute of Management

مؤسسۀ مدیریت کانتربری (Canterbury) یا به‌اختصار سی‌آی‌اِم (CIM) یکی از مراکز آموزش عالی تحت نظارت و مجوز سازمان کیفیت و استاندارد آموزش عالی استرالیا (TEQSA) است که در شهرهای داروین و سیدنی (Sydney) دارای پردیس دانشگاهی است.

چهار رشتۀ اصلی در مقطع کارشناسی این مؤسسه ارائه می‌شوند که عبارتند از:

  • حسابداری
  • مدیریت
  • سیستم‌های اطلاعاتی
  • مدیریت بیمارستانی

CIM قصد دارد تا در سال تحصیلی ۲۰۲۳ به ارائۀ دوره‌های تحصیلی مقطع تحصیلات تکمیلی نیز بپردازد (این لایحه در انتظار تصویب سازمان مربوطه است).

مدارس قلمرو شمالی استرالیا

آموزش و پرورش کودکان در مدارس قلمرو شمالی استرالیا با گذراندن مقطع پیش‌دبستانی موسوم به دورۀ انتقال (transition) آغاز می‌شود و پس از آن محصلین کلاس‌های اول تا دوازدهم را پشت سر می‌گذارند. دانش‌آموزان بین‌المللی اغلب برای تحصیل در مقطع متوسطه یعنی کلاس‌های ۱۰، ۱۱ و ۱۲اُم خود در مدارس قلمرو شمالی استرالیا ثبت‌نام می‌کنند. دو نوع مدارس دولتی (government schools) و مستقل (independent) (که به آن‌ها مدارس خصوصی (private schools) نیز می‌گویند) در استرالیا وجود دارند.

مدارس دولتی قلمرو شمالی استرالیا

در زیر اسامی مدارس قلمرو شمالی استرالیا که مجوز ثبت‌نام محصلین بین‌المللی را دارند، مشاهده می‌کنید. در این مدارس واحدهای زبان انگلیسی به‌صورت فشرده ارائه می‌شود.

مدارس خصوصی قلمرو شمالی استرالیا

در زیر اسامی مدارس خصوصی قلمرو شمالی استرالیا را مشاهده می‌کنید که مجوز ثبت‌نام محصلین بین‌المللی را دارند.

کار در قلمرو شمالی استرالیا

اگر در قلمرو شمالی استرالیا دنبال کار هستید، توصیه می‌کنیم که با یک وکیل مهاجرتی صحبت کنید. هم‌چنین جستجوی کلیدواژه‌های شغلی در وب‌سایت‌های کاریابی نیز مفید است. در این بخش، ابزارهای مفیدی را معرفی خواهیم کرد تا روند کاریابی در قلمرو شمالی استرالیا برای شما آسان‌تر شود.

مؤسسات کاریابی قلمرو شمالی استرالیا

جدول زیر فهرستی از مؤسسات کاریابی در قلمرو شمالی استرالیا است. (به‌روز‌رسانی ۲۰۲۲)

کد کشور استرالیا برای تماس‌های بین المللی ۶۱ است.

مؤسسه

اطلاعات تماس
ADECCO

+۶۱ ۸ ۸۹۴۴ ۱۵۰۰ 

www.adecco.com.au

darwin@adecco.com.au

All Aspects Recruitment and HR Services

خدمات منابع انسانی و استخدامی ال‌اسپکتس

+۶۱ ۸ ۸۹۸۱ ۷۴۳۱

www.aarecruit.com.au

jobs@aarecruit.com.au

ApplyDirect

اپلای دایرکت

۱۳۰۰ ۵۵۴ ۸۴۲

www.applydirect.com.au

info@applydirect.com.au

Australian Apprenticeships NT

کارآموزی در قلمرو شمالی استرالیا

+۶۱ ۸ ۸۹۳۵ ۸۲۰۰

۱۳۰۰ ۱۳۷ ۱۳۰

www.australianapprenticeshipsnt.com.au

gateway@aannt.com.au

AWX

اِی‌دابلیو‌ایکس

+۶۱ ۸ ۸۹۴۳ ۰۶۹۰

www.awx.com.au

darwin@awx.com.au

Celotti Workforce

نیروی کار سیلتی

۱۳۰۰ ۲۳۵ ۶۸۸

www.celotti.com.au

info@celotti.com.au

Corestaff

کورستف

+۶۱ ۸ ۸۹۴۲ ۶۶۶۶

www.corestaff.com.au 

darwin@corestaff.com.au

Frontline Recruitment Group

گروه استخدامی فرانت‌لاین

+۶۱ ۷ ۴۰۵۲ ۷۷۵۳

www.frontlinerecruitmentgroup.com

northqueensland@frontlineretail.com.au

Hays Specialist Recruitment

متخصص استخدام هِیز

+۶۱ ۸ ۸۹۴۳ ۶۰۰۰

www.hays.com.au 

darwin@hays.com.au

HCA – Healthcare Australia

+۶۱ ۸ ۸۹۴۳ ۱۵۰۵

www.healthcareaustralia.com.au

nt.recruitment@healthcareaustralia.com.au

Programmed Integrated Workforce

نیروی کار یکپارچۀ برنامه‌ریزی‌شده

+۶۱ ۸ ۸۹۵۳ ۷۸۶۶

www.programmed.com.au 

darwin@integrated.com.au

Randstad

رندستاد

+۶۱ ۸ ۸۹۲۳ ۴۳۰۰

www.randstad.com.au

darwin.industrial@randstad.com.au

RED Appointments

رد اپوینت‌منتس

+۶۱ ۸ ۸۹۴۷ ۰۴۴۳

www.redappointments.com

adminNT@redappointments.com

Synaco Global

سیناکو گلوبال

+۶۱ ۰۸ ۸۹۸۱ ۵۱۵۴

www.synacoglobal.com.au

applications.darwin@synacoglobal.com.au

TRACKS Indigenous Services

خدمات بومیان ترکس

۱۳۰۰ ۲۳۵ ۶۸۸

info@tracksis.com.au

Top End Consulting

مشاورۀ تاپ‌اِند

+۶۱ ۸ ۸۹۴۱ ۷۷۸۸

www.topendconsulting.com.au 

info@topendconsulting.com.au

WorkPac Business Support

حمایت از کسب‌وکار ورک‌پک

+۶۱ ۸ ۸۹۲۴ ۲۷۲۲

www.workpac.com

darwinindustrialreception@workpac.com

وب‌سایت‌های کاریابی قلمرو شمالی استرالیا

وب‌سایت‌های کاریابی زیادی در قلمرو شمالی استرالیا وجود دارند. در ادامه برخی از مهم‌ترین‌های آن‌ها را ملاحظه می‌کنید.

مشاغل دولتی قلمرو شمالی استرالیا

برای استخدام‌شدن در ارگان‌های دولتی قلمرو شمالی استرالیا به وب‌سایت‌های زیر مراجعه کنید.

مسکن در قلمرو شمالی استرالیا

معماری خانه‌ها در قلمرو شمالی استرالیا از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. از خانه‌های ویلایی بزرگ گرفته تا آپارتمان‌های نُقلی در قلمرو شمالی استرالیا به چشم می‌خورند. برای انتخاب مسکن در قلمرو شمالی استرالیا انتخاب‌های مختلفی شامل خرید، اجاره یا هم‌خانه شدن وجود دارد.

اگر قصد خرید ملک در قلمرو شمالی استرالیا را دارید، به راهنمای مرحله به مرحلۀ وب‌سایت دولت قلمرو شمالی مراجعه کنید. شاید واجد شرایط دریافت کمک‌هزینۀ مسکن برای ساخت یا خرید خانه در قلمرو شمالی استرالیا نیز باشید.

اگر قصد اجارۀ مسکن در این قلمرو استرالیایی را دارید و در یکی از صنایع مهم قلمرو شمالی استرالیا مشغول به کار شده‌اید، می‌توانید برای استفاده از طرح یارانۀ اجاره در قلمرو شمالی ثبت‌نام کنید.

قیمت خرید ملک یا اجارۀ مسکن در سطح قلمرو شمالی استرالیا متفاوت است؛ برای اطلاع از قیمت خانه به وب‌سایت اقتصاد قلمرو شمالی استرالیا رجوع کنید.

حمل‌ونقل عمومی در قلمرو شمالی استرالیا

اتوبوس‌های دولتی سازمان جمل‌نقل عمومی قلمرو شمالی استرالیا، هفت روز هفته به جز تعطیلات روز کریسمس و جمعۀ خوب (Good Friday) به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

برای کسب اطلاعات دربارۀ قیمت بلیط اتوبوس‌ها، جدول زمانی و مسیر حرکت آن‌ها اینجا کلیک کنید. استفاده از اپلیکیشن مسیریابی قلمرو شمالی استرالیا نیز توصیه می‌شود.

برای تاکسی گرفتن در قلمرو شمالی استرالیا می‌توان به‌صورت اینترنتی، تلفنی یا حضوری اقدام کرد. تاکسی‌های خطی داروین و حومۀ آن ۲۴ ساعت شبانه‌روز در دسترس هستند. ایستگاه‌های تاکسی داروین در نقاط زیر قرار دارند.

  • Darwin International Airport | فرودگاه بین‌المللی داروین
  •   Knuckey Street | انتهای خیابان ناکی به‌طرف پاساژ واقع در خیابان اسمیت (Smith)
  •  Mindil Beach Casino Resort | اقامتگاه کازینو در ساحل میندیل 
  •   Mitchell Street | خیابان میچل در شب‌ها و آخرهفته‌ها
  •  Uber | تاکسی اینترنتی اوبر

فرهنگ قلمرو شمالی استرالیا

قلمرو شمالی استرالیا یکی از چندفرهنگی‌ترین مناطق استرالیا به‌شمار می‌رود. بالغ بر ۱۰۰ ملیت و حدود  ۱۴۰ سازمان اجتماعی، فرهنگی و دینی در آن وجود دارد.

مهاجران به‌ویژه یونانی‌ها و آسیایی‌ها نقش پررنگی در شکوفایی اقتصادی و فرهنگی قلمرو شمالی استرالیا داشته‌اند. می‌توانید در فستیوال‌های فرهنگی یونانی، هندی و سایر اجتماعات فرهنگی مشابه حضور یابید. جشن سال نو چینی نیز در قلمرو شمالی استرالیا برگزار می‌شود.

آزادی ادیان و احترام متقابل جزء لاینفک فرهنگ مشترک قلمرو شمالی استرالیا محسوب می‌شوند. مساجد مسلمانان، معابد و صومعه‌های بودایی‌ها و چینی‌ها و کلیساهای مسیحی‌ها به‌وفور در قلمرو شمالی استرالیا یافت می‌شوند.

۶۸ مرکز پخش رادیویی و تلویزیونی در قلمرو شمالی استرالیا وجود دارند که اخبار، ورزش، سینما و سرگرمی‌های سراسر جهان را پوشش می‌دهند.

در قلمرو شمالی استرالیا خدمات ترجمۀ چند‌زبانه برای افراد جدیدالورود در دسترس است تا بتوانند به کسب‌وکار خود بپردازند یا در این‌جا مستقر شوند.

فرهنگ بومیان قلمرو شمالی استرالیا منحصربه‌فرد است. مردم بومی و سرخپوست‌های استرالیا از قدیمی‌ترین گروه‌های فرهنگی هستند که در طی تاریخ زمین می‌زیسته‌اند. تنوع فرهنگی و زبانی همراه با سنت‌ها و باورهایی غنی در این سرزمین وجود دارد.

مهاجرت به قلمرو شمالی استرالیا

چه حسی دارد که عضوی از اجتماعی باشید که پر است از انسان‌هایی که خلاق و اهل عمل هستند؛ اجتماعی که در آن بتوانید شیوۀ زندگی خود را متحول کنید، در حرفۀ خود پیشرفت کنید و به فردی تأثیرگذار مبدل شوید. فرصت‌های موجود در قلمرو شمالی استرالیا بی‌شمار هستند.

شیوۀ زندگی همراه با آرامش، آب‌وهوای بی‌نظیر، فرصت‌های شغلی عالی، مسیرهای رفت‌وآمدکوتاه، مناظر تماشایی، آسمان پر‌ستاره، غروب‌های رنگین و زندگی در کنار مردم صمیمی و خون‌گرم قلمرو شمالی استرالیا واقعاً حسادت‌برانگیز است.

سخن پایانی

در این مطلب با ابعاد مختلف زندگی در قلمرو شمالی استرالیا از تحصیل و اشتغال گرفته تا آب‌و هوا و تاریخ این سرزمین آشنا شدیم. رادیو مهاجرت همواره به‌روزترین اخبار و اطلاعات را از معتبرترین منابع استرالیایی برای علاقمندان به سرزمین استرالیا و استرالیایی‌ها گردآوری می‌کند.

از شما خوانندگان پارسی‌زبان ایرانی، افغان و تاجیک سپاسگزاریم که ما را تا انتهای این مطلب همراهی کردید. در بخش دیدگاه‌ها، برایمان بنویسید که کدام جنبۀ زندگی در قلمرو شمالی استرالیا برای شما جالب‌تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا