استرالیاحوادث

در زندان های استرالیا چه می‌گذرد؟

زندان‌های استرالیا چه شکلی هستند؟ زندگی در هر یک از اماکن تأدیب و زندان متفاوت است. ضرب‌المثل قدیمی استرالیا می‌گوید: «اگر نمی‌توانید با عواقب کاری روبه‌رو شوید، خبط و خطا نکنید.» به هر حال، خودکرده را تدبیر نیست!

 اگرچه هدف همهٔ زندان‌ها بازداری مجرمان از انجام جرائم و تشویق آنان به درستکاری است. البته اگر جمعیت زندانیان زیاد باشد، جنبهٔ تأدیبی زندان بسیار کمرنگ خواهد بود.

بنابراین آیا نظام حبس و زندان در استرالیا شرایط مناسبی برای زندگی محکومان فراهم می‌کند؟ در مطلب امروز، رادیو مهاجرت حقایق مربوط به مجازات زندان در استرالیا را برای شما بازگو خواهد کرد.

زندان‌های استرالیا

زندان‌های است استرالیا به انواع مختلف بازداشتگاه، محبس، مراکز تأدیب و اصلاح و همچنین امکانات بازتوانی طبقه‌بندی می‌شوند.

یکی از مجازات‌های محکومان در نظام قضایی استرالیا زندانی‌شدن است است. تنها جنایتکاران را در استرالیا زندانی می‌کنند و قضات مدنی این کشور معمولاً حکم جریمهٔ نقدی را صادر می‌کنند.

همهٔ زندان‌های استرالیا به صورت ایالتی اداره می‌شوند و هیج نظام حبس و زندان فدرال در این کشور وجود ندارد. حدود ۱۸ درصد زندان‌های استرالیایی زیر نظر بخش خصوصی اداره می‌شوند.

تفاوت زندان‌ها در استرالیا چیست؟

اگرچه واژه‌های بازداشتگاه و زندان را به جای هم استفاده می‌کنند اما این دو اصطلاح حقوقی به سازمان‌های کاملاً متفاوت اشاره می‌کنند.

مدیریت بازداشتگاه (Jail) در استرالیا دولتی است. منظور از بازداشتگاه، سلولی است که برای مظنونین در انتظار دریافت حکم طراحی شده است.

از سوی دیگر، زندان (prison) که در سطح ایالتی مدیریت می‌شود، بزرگتر است و جنایتکاران محکوم به حبس را نگه می‌دارد. زندان‌ها زیرمجموعهٔ بخش اصلاح و تربیت محسوب می‌شوند.

شرایط زندگی در زندان‌های استرالیا چگونه است؟

زندگی در زندان روی کاغذ بسیار کسل‌کننده به نظر می‌آید. هرچه بخواهید در سلول خود انجام دهید باید تأییدیهٔ مدیریت زندان را اخذ کند و از کتاب و لوازم التحریر تا سی‌دی پلیر را شامل می‌شود. اجازه ندارید تلفن داشته باشید و در بسیاری از زندان‌ها سیگار‌کشیدن هم ممنوع است.

  اگرچه حق ملاقات دارید اما به تعداد مشخصی در طول هفته محدود هستند و باید مجوز زندان را از قبل دریافت کنید. البته شرایط زندان‌های استرالیا گاهی خیلی بدتر از این‌ها می‌شود.

۵۰ درصد زندانیان استرالیا معلول جسمی یا ذهنی هستند و موارد بسیاری گزارش شده است که این افراد مورد آزار و سوء استفاده قرار گرفته‌اند. گاهی برای حفظ امنیت زندانی، او را به سلول انفرادی می‌برند که خود دهشتناک به حساب می‌آید.

زندانیان اغلب به بیگاری گماشته می‌شوند که البته ساعتی ۰/۸۲ دلار پرداختی دارد. کمپانی‌های بزرگ از خدمات ارزان‌قیمت زندانی‌ها استفاده می‌کنند.

کیفیت پایین غذای زندانیان در استرالیا هم موضوع تازه‌ای نیست.

بدترین زندان استرالیا کدام است؟

زندان گولبرن (Goulburn Prison) مخوف‌ترین زندان استرالیا شناخته می‌شود. خطرناک‌ترین جنایتکاران استرالیایی در این زندان حبس می‌شوند.

زندانیان ۱۶ ساعت در روز را در سلول‌های خود می‌مانند. ماهی یکبار هم سلول‌های آن‌ها عوض می‌شود و پس از هر ملاقات با اشعهٔ ایکس بازرسی می‌شوند. صحبت‌کردن تنها به انگلیسی مجاز است و فرقی ندارد که نامه، تلفن یا ملاقات حضوری باشد.

در پایان

زندگی در زندان‌های استرالیا پرمشقت است. در صورت ارتکاب جرم در این کشور سرنوشت خوبی برای محرم رقم نخواهد خورد. پشت میله‌های زندان قرار است زندانیان تأدیب و اصلاح شوند و خوشگذرانی در کار نیست.

رادیو مهاجرت سپاسگزار است که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا