استرالیامهاجرت به استرالیا

هر آنچه باید دربارهٔ آوردن حیوانات خانگی به استرالیا بدانید

استرالیا کشوری فوق‌العاده برای حیوانات خانگی و پت‌ها به شمار می‌رود؛ تعداد زیادی فضای عمومی مناسب گردش پت‌ها و سرگرمی‌های فراوانی وجود دارند تا بتوانید همراه حیوان دلبندتان نهایت لذت را ببرید.

البته مقررات زیست‌امنیتی استرالیا از گیاهان و جانوران محلی در برابر بیماری‌های غیربومی و شایع محافظت می‌کند. مقررات وارد‌کردن پت به استرالیا از حیث حفاظت از حیات وحش بومی سخت‌گیرانه اجرا می‌شوند.

اگر قصد دارید تا سگ یا گربهٔ خود را به استرالیا بیاورید، الزامی است که پت شما واجد شرایط کلیهٔ مقررات زیست‌امنیتی دپارتمان منابع زراعی و آبخیزداری باشد و هیچ استثنایی در این مورد لحاظ نمی‌شود.

طی‌کردن برخی مراحل روند این کار زمان‌بند هستند و بایستی در موعد مقرر انجام شوند؛ هم‌چنین ارزیابی سلامت و تهیه گواهینامه‌های لازم نیست قسمتی از این فرآیند هستند.

رعایت دقیق همهٔ قوانین بسیار حائز اهمیت است، چرا كه ممكن است از ورود پت شما به استرالیا ممانعت شود یا ارزیابی‌های دیگری نیز به این روند اضافه شود.

شرایط عمومی آوردن پت به استرالیا

ورود سگ‌ها و گربه‌ها فقط از مبدأ کشورهای مورد تأیید امکان‌پذیر است. پت‌هایی که از نیوزیلند آورده می‌شوند  باید از زمان تولد یا ۹۰ روز پیش از انتقال به استرالیا در ابن کشور زندگی کرده باشند.

پت‌ها نباید هنگام انتقال در دوران ایزوله به سر ببرند و باید حداقل هشت‌هفته از تولد آنان گذشته باشد. سگ‌ها و گربه‌ها نباید بیش‌تر از ۴۰ روز در دوران بارداری یا شیردهی باشند.

انتقال برخی گونه‌های پرندگان و خرگوش فقط از کشور نیوزیلند ممکن است. استرالیا برای واردات هیچ نوع حیوان خانگی دیگر به این کشور مجوز صادر نمی‌کند.

دسته‌بندی کشورتان را بررسی کنید

دپارتمان منابع زراعی و آبخیزداری چهار دستهٔ مجزا را در این خصوص تعریف کرده است. این دسته‌بندی بر طبق بیماری‌های احتمالی حیوانات که ممکن است ناقل آن‌ها باشند، انجام می‌شود. آوردن گربه‌ها و سگ‌ها که همهٔ شرایط را داشته باشند از کشورهای مورد تأیید مجاز خواهد بود.

دسته ۱: نیوزیلند، جزیره نورفُک (Norfolk Island)، جزیره کوکوس (Cocos Island)

دسته ۲: ساموای آمریکایی، بحرین، باربادوس، جزیره کریسمس، جزایر کوک، جزایر فالکلند، میکرونزی، فیجی، پلی‌نزی فرانسه، گوام، هاوایی، ایسلند، ژاپن، کیریباتی، موریس، نائورو، کالدونیای جدید، نیوئه، پالائو، پاپوآ گینه نو، ساموآ، سنگاپور، جزایر سلیمان، تونگا، تووالو، وانواتو، والیس و فوتونا.

دسته ۳: آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، اتریش، باهاما، بلژیک، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، برونئی، بلغارستان، کانادا، جزایر قناری و بالئاریک، جزایر کیمن، شیلی، جمهوری کرواسی، جمهوری قبرس، جمهوری چک، دانمارک، فنلاند، فرانسه، آلمان، جبل الطارق، یونان، گرینلند، گرنزی، هنگ‌کنگ، مجارستان، ایرلند، جزیره من، اسرائیل، ایتالیا، جامائیکا، جرسی، کویت، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، ماکائو، مالت، مالزی، موناکو، مونته نگرو، هلند، لهستان، پرتغال، پورتوریکو، قطر، جمهوری آفریقای جنوبی، ریونیون، سایپان، صربستان، سیشل، اسلواکی، اسلوونی، کره جنوبی، اسپانیا سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، سوئد، سوئیس ، تایوان، ترینیداد و توباگو، امارات متحده عربی، بریتانیا، ایالات متحده (شامل کلمبیا، ماریانای شمالی، جزایر پورتوریکو و جزایر ویرجین ایالات متحده (به جز گوام و هاوایی)، اروگوئه

دسته ۴: کشورهایی که در سه دستهٔ نام‌برده قرار ندارند، مورد تأیید نیستند و آوردن حیوانات خانگی به استرالیا از این کشورها مستقیملً امکان‌پذیر نیست. برای انتقال سگ‌هه و گربه‌ها از کشورهای تأییدنشده لازم است تا ابتدا شش ماه در یکی از کشورهای دستهٔ ۲ و ۳ نگه‌داری شوند.

میکروچیپ

انتقال همهٔ ٔ حیوانات خانگی به استرالیا با قرار‌دادن میکروچیپ ممکن است؛ میکروچیپ باید قابلیت اسکن با دستگاه‌های Avid, Destron و ISO داشته باشد و همهٔ مدارک پت شما به درستی ثبت شده باشد.

واکسیناسیون

حیوانات خانگی از مبدأ کشورهای دسته‌بندی اول نیاز به تزریق واکسن هاری ندارند زیرا هاری در این کشورها وجود ندارد و در اصطلاح Rabies-Free هستند.

گربه‌ها و سگ‌های دستهٔ دوم و سوم باید پس از نصب میکروچیپ واکسن معتبر هاری تزریق کنند.

برای انتقال حیوانات خانگی از کشورهای دستهٔ سوم باید چهار هفته پس از تزریق واکسن از پت نمونه گرفته شود و در آزمایشگاه تشخیص طبی دامپزشکی مورد تأیید آزمایش شود. ۱۸۰ روز پس از جمع‌آوری نمونه خون، پت امکان انتقال به استرالیا را پیدا خواهد کرد. خاطر نشان می‌شود که نتیجۀ آزمایش باید از سوی دامپزشک رسمی دولتی تأیید و امضا شود.

کلیهٔ سگ‌ها برای انتقال به استرالیا باید در برابر دیستمپر، هپاتیت، پاروویروس، بوردتلا و پارا‌آنفلوانزا نیز واکسینه شوند.

کلیهٔ گربه‌ها برای سفر به استرالیا به تزریق واکسن انتریت، رینوتراکئیت و کلسی ویروس نیاز دارند.

مجوز انتقال

برای انتقال پت باید مجوز انتقال دریافت کنید؛ درخواست خود را به همراه مدارک واکسیناسیون و نتایج آزمایش ثبت کنید. خاطرنشان می‌شود که شمارهٔ میکروچیپ حیوان هم باید در همهٔ این مدارک ذکر شده باشد.

صدور مجوز حدود ۲۰ روز طول می‌کشد و از تاریخ انتشار به مدت ۱۲ ماه اعتبار دارد.

سایر درمان‌ها و آزمایش‌های لازم

انگل‌های داخلی بدن سگ‌ها و گربه‌ها باید پیش از ورود به استرالیا دو بار مداوا شوند. مرتبه دوم درمان باید در عرض پنج روز قبل از انتقال باشد.

گربه‌ها باید دو بار در برابر انگل‌های خارجی تحت درمان قرار گیرند؛ درمان‌ها باید ۱۴ روز فاصله داشته باشند و دفعهٔ دوم در پنج روز مانده به حرکت به مقصد استرالیا باشد.

سگ‌ها باید آزمایش و درمان بروسلوز، لیشمانیوز، لپتوسپیروز، ارلیشیا کانیس و بابزیا کانیس را انجام دهند.

گواهینامه سلامت

پت شما باید در پنج روز مانده به حرکت از سوی دامپزشک رسمی دولتی معاینهٔ بالینی شود و گواهینامه سلامت مورد تأیید دریافت کند.

قرنطینه

به جز پت‌های دستهٔ اول که به قرنطینه احتیاج ندارند، حیوانات کشورهای دستهٔ دوم و سوم باید پس از رسیدن به استرالیا ده روز در قرنطینه بمانند.

سخن پایانی

در این مطلب با روند انتقال حیوان خانگی به کشور استرالیا آشنا شدیم. واکسیناسیون و نتایج آزمایش حیوان خانگی زمانی حائز اهمیت خواهد بود که کشور مبدأ انتقال آن مورد تأیید استرالیا باشد. دسته‌بندی کشورها را بر اساس قوانین استرالیا مشاهده کردید.

نظرات و سؤالات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. سپاس که همراه همیشگی رادیو مهاجرت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا