استرالیامهاجرت به استرالیا

محدودیت سنی مهاجرت به استرالیا

ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است! آیا صید ماهی مهاجرت به استرالیا نیز تا همیشه تازه باقی می‌ماند یا باید پذیرفت دیگر سنی از ما گذشته است و دیر جنبیدیم!؟

اگر شما هم به دنبال مهاجرت به سرزمین کانگوروها هستید و کنجکاوید بدانید که آیا در این زمینه محدودیت سنی اعمال می‌شود، مطلب امروز رادیو مهاجرت را از دست ندهید.

استرالیا محدودیت‌های سنی خاصی را برای طرح‌ها و برنامه‌های مهاجرتی مختلف لحاظ می‌کند؛ از این رو دانستن شرایط سنی می‌تواند روند مهاجرت را برای شما ساده‌تر کند.

شرط سنی برنامه‌های مهاجرت به استرالیا

در این بخش محدودیت سنی درخواست ویزاهای استرالیا را ملاحظه می‌کنید:

شرط سنی ویزای کار و اسکیل ورکر

محدودیت سنی برای مهاجرت به استرالیا با دریافت ویزای کار و اسکیل ورکر چند سالگی است؟ محدودیت سنی برای درخواست ویزای کار و اسکیل ورکر ۴۵ سالگی است و متأسفانه هیچ استثنایی در این مورد اعمال نمی‌شود.

اگر برای دریافت این ویزا اقدام کرده باشید و منتظر دریافت نتیجه باشید، از لحظه‌ای که پیام‌های تبریک تولد ۴۵ سالگی را دریافت می‌کنید، دیگر شرایط دریافت این ویزا را ندارید. یکی از پیام‌هایی که به صورت خودکار برای شما ارسال می‌شود نیز ایمیلی از Skills‌Select است که می‌گوید: «your EOI has been discontinued» و به قول شاعر معاصر، قیصر امین‌پور، چقدر زود دیر می‌شود!

شرط سنی ویزای کارفرما

محدودیت سنی برای مهاجرت به استرالیا با دریافت ویزای کارفرما چند سالگی است؟ شرایط سنی ویزای کارفرما اندکی متفاوت است: هیچ محدودیت سنی برای اخذ ویزای ۴۸۲ وجود ندارد که ویزای موقت کمبود نیروی کار یا اسپانسرشیپ نام دارد. البته اگر ۴۵ سالگی را از سر گذرانده باشید، نمی‌توانید برای ویزای دائم کارفرما یعنی ویزای ۱۸۶ اقدام کنید، مگر در شرایط استثنایی!

موارد استثنا طبق قانون شامل گروه محدودی است: برخی پزشکان، محققان، پروفسورها، دانشمندان و بعضی شهروندان نیوزیلند و افرادی که حداقل سه سال ویزای ۴۸۲ یعنی کسانی که درآمد بسیار بالا دارند، که در زمان نگارش این مطلب یعنی در سال مالی ۲۰۲۳ حداقل ۱۶۰,۰۰۰,۰۰ دلار استرالیا است.

ویزای اسپانسرشیپ منطقه‌ای ۴۹۴ هم با وجود اینکه موقت است، به جز در موارد خاص شرط سنی ۴۵ سالگی را دارد.

شرط سنی سایر ویزاها

هیچ یک از ویزاهای دیگر استرالیا برای افراد بالای ۴۵ سال صادر می‌شود؟ مژدگانی دهید تا مژده دهیم، جواب این سؤال «بله» است.

ویزای سرمایه‌گذاری

محدودیت سنی این ویزا موسوم به Investor Visa Program سن ۵۵ سالگی است. تمرکز این ویزای روی افرادی است که می‌توانند بین یک تا پنج میلیون دلار در استرالیا سرمایه‌گذاری کنند و گاهی هم سرمایه‌گذاران حرفه‌ای یا برخی صاحبان کسب‌وکار با شرایط خاص می‌توانند برای دریافت آن اقدام کنند.

ویزای تلنت

شرط سنی اقدام برای دریافت ویزای تلنت یا Global Talent Visa تا ۵۵ سالگی است اما این ویزا برای هر کسی صادر نمی‌شود!

برخی از شرایط دریافت ویزای تلنت این است که فرد در زمینه‌ای بسیار تبحر داشته باشد یا فارغ‌التحصیل مقطع دکتری تخصصی در حوزه‌های اعلام شده از سوی دولت استرالیا باشد و دست کم مبلغ ۱۶۰,۰۰۰,۰۰ دلار استرالیا درآمد کسب کند.

در پایان…

اگر ۴۵ ساله به بالا هستید، احتمال دریافت ویزای کار و اسکیل ورکر برای شما بسیار پایین است و توصیه می‌شود که تمرکز خود را روی آن نگذارید.

اما اگر پس از خواندن شرایط متوجه شدید که امکان درخواست برای اخذ ویزای سرمایه‌گذاری یا تلنت را دارید، با مؤسسات متخصص در این حوزه مثلاً ویزا‌پیک مشورت کنید تا شانس اخذ ویزا برای شما افزایش یابد.

ضمناً یکی از ویزاهای دیگری که شرط سنی دارد که در طول متن به آن اشاره‌ای نشد، ویزای ۴۷۶ است که تنها دانش‌آموختگان مهندسی دانشگاه تهران و امیرکبیر که کمتر از ۳۱سال سن دارند، مجاز به اخذ آن هستند.

در بخش دیدگاه‌های رادیو مهاجرت برایمان بنویسید که چند ساله هستید و شرط سنی دریافت کدام ویزا را دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا