اجتماعیاسترالیا

داستان مرد هزار چهره استرالیایی

بزرگترین عاشق کشور استرالیا احتمالاً با تصورات تفاوتی بسیار دارد. این عاشق دلداده رادیولوژیست و فرزند یکی از مهندسان بنان نیوساوث‌ولز بود.

جورج داونی (George Downey) در سال ۱۸۹۳ میلادی در بالمین (Balmain) سیدنی به دنیا آمد.

سال ۱۹۲۲، داونی در یکی از بیمارستان‌های کوئینزلند کار می‌کرد که با دوشیزه کریستینا لوری (Miss Christina Lawrie) از کارکنان همان بیمارستان آشنا شد.

کریستینا دختر رئیس معدن زغال‌سنگ در همان حوالی بود. کریستینا، فرزند میانی خانواده، موهایی خرمایی‌رنگ داشت.

ازدواج در بریزبن استرالیا

داونی ۳۲ ساله و کریستینا ۱۹ ساله دیوانه‌وار به یکدیگر دل بستند و با هم فرار کردند. آن دو در سال ۱۹۲۳ در کلیسای بريزبن (Brisbane) ازدواج کردند.

مشکل اینجا بود که کریستینا هنوز به سن قانونی ۲۱ سالگی نرسیده بود و اجازهٔ پدر را هم برای ازدواج نداشت. به همین جهت، داونی به جرم کودک‌همسری بازداشت شد.

اما بعدتر حقیقتی بزرگ‌تر آشکار شد! داونی پیش از این هم ازدواج کرده بود. در حقیقت، هم‌چنان متأهل بود. به این ترتیب، این مرد دوزنه گام‌برداشتن در مسیر رسیدن به جایگاه عاشق‌ترین مرد استرالیا را آغاز کرد.

ازدواج در نیوساوث‌ولز استرالیا

سال ۱۹۱۳ داونی ۲۱ ساله با لیندا تامپسون (Linda Thompson) در نیوساوث‌ولز ازدواج کرد، لیندا در آن زمان تنها ۱۸ سال سن داشت.

داونی یکی از اساتید دانشگاه بود که در جنگ جهانی اول با تیم پزشکی ارتش استرالیا همکاری کرده بود و پس از نجات‌یافتن از کشتی در حال غرق‌شدن که با زیردریایی آلمان برخورد کرده بود، به وطن بازگشت تا همسر و پدری عادی باشد.

اما شاید تجربهٔ حضور در بحبوحهٔ کشتارهای خونین جنگ او را به آدم دیگر تبدیل  کرد که مردی شیاد و چندزنه شد.

اولین ازدواج در ملبورن استرالیا

او پس از ازدواج قانونی با لیندا تامپسون در سال ۱۹۱۳ و ازدواج غیرقانونی با کریستینا لوری در سال ۱۹۲۳، از عاشق‌شدن دست برنداشت و سال ۱۹۲۵ میلادی در ملبورن، با نورا ویلیامز (Nora Williams) پیوند زناشویی بست.

دومین ازدواج در ملبورن استرالیا

ماجرا به همین‌جا ختم نشد، این استاد سابق دانشگاه سال ۱۹۲۶ در ملبورن، برای چندمین بار نیز با ووینا وارد (Vevina Ward) ازدواج کرد.

ازدواج در بندر مورسبی استرالیا

ده هفته بعد نیز مری رایمکر (Mary Raeymaecker) را در بندر مورسبی به عقد خود درآورد.

سومین ازدواج در ملبورن استرالیا 

داونی پس از وقفه‌ای نه ساله و تربیت فرزندان متعدد در سال ۱۹۳۷ به ملبورن بازگشت و ایریس جانستون (Iris Johnston) را به همسری خود برگزید‌.

ازدواج در ویکتوریای استرالیا

همان‌سال وقتی که در ویکتوریا بود هم با اُنا کینگ (Ona King) ازدواج کرد.

چهارمین ازدواج در ملبورن استرالیا

پس از گذراندن سال‌های زندان به جرم جعل هویت، کلاهبرداری، شیادی، کودک‌همسری و … سرانجام آزاد شد اما هم‌چنان دست بر نداشت و سال ۱۹۵۲ در ملبورن با تلما اسنیپ (Thelma Snape) پیمان زناشویی بست‌.

مرد هزار چهره استرالیایی 

داونی در طول زندگی خود حداقل نه بار با هویت‌های مختلف ازدواج کرد و به عنوان استاد دانشگاه، رادیولوژیست، پاتولوژیست، جراح دامپزشک، معلم علوم و دانشجوی پزشکی نیز کار کرد.

جورج داونی مرد هزار چهره استرالیا و عاشق‌ترین مرد تحصیل‌کرده استرالیا لقب گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا