استرالیااقتصادی

وام دانشجویی در استرالیا

تسهیلات وام دانشجویی در استرالیا موسوم به HELP یا Higher Education Loan Program چهار طرح مختلف را برای اعطای وام و کمک‌هزینه به دانشجویان شامل می‌شود.

این تسهیلات در این زیرمجموعه‌ها به دانشجویان تعلق می‌گیرد که عبارتند از:

  • سهمیه دانشجویی (HECS-HELP)
  • شهریه (FEE-HELP)
  • مخارج تحصیل در خارج از کشور (OS-HELP)
  • خدمات رفاهی (SA-HELP)

دانشجویان همچنین به طرح کمک‌هزینهٔ تأمین مخارج مربوط به شغل و حرفه‌آموزی با نام VET نیز دسترسی دارند.

سقف وام دانشجویی در استرالیا

سقف پرداخت وام دانشجویی در سال ۲۰۲۳ میلادی بدین شرح است:

  • ۱۱۳,۰۲۸ دلار برای اکثریت دانشجویان
  • ۱۶۲,۳۳۶ دلار برای دانشجویانی که در حال گذراندن واحد‌های پیش‌نیاز مربوط به تحصیل رشته‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، دامپزشکی و خلبانی هستند.

پرداخت وام دانشجویی به دانشجویان خارجی در استرالیا

کشور استرالیا از مزایای فراوانی برای جذب دانشجویان خارجی برخوردار است. نظام آموزشی ممتاز در سطح بین‌الملل، اقلیم و آب‌وهوای فوق‌العاده مطبوع و کیفیت بالای زندگی در این کشور از دلایل محبوبیت تحصیل در استرالیا به حساب می‌آیند. البته تحصیل در این کشور هزینه‌بر است و دانشجویان پیش از هر اقدامی به تهیهٔ پشتوانهٔ مالی نیاز دارند.

رادیو مهاجرت همچون همیشه در طی‌کردن این مسیر به شما کمک خواهد کرد و گزینه‌های وام دانشجویی مختص دانشجویان بین‌المللی در استرالیا به شما معرفی خواهند شد.

مخارج زندگی در این کشور بر طبق محل تحصیل شما متفاوت است اما باید حدوداً ۲۱,۰۰۰ دلار استرالیا برابر با ۱۶,۳۱۷ دلار آمریکا در سال برای اسکان، خواروبار و سایر مخارج زندگی هزینه کنید.

صلاحیت دریافت وام دانشجویی در استرالیا

متأسفانه تسهیلات وام دانشجویی تنها به شهروندان استرالیایی یا دارندگان ویزای بشردوستانه موسوم به Humanitarian Visa تعلق می‌گیرد. با این حال گزینه‌های فراوان دیگری برای اعطای وام به دانشجویان بین‌المللی در کشور استرالیا در دسترس است.

وام‌های صندوق رفاهی دانشگاه

دانشگاه‌های استرالیا به هر دو گروه دانشجویان بومی و بین‌المللی وام اعطا می‌کنند. بسیاری از مؤسسات آموزش عالی استرالیایی وام کوتاه‌مدت و بلندمدت ارائه می‌دهند که به پوشش هزینه‌های اضطراری و مخارج عمدهٔ دانشجویان کمک می‌کند.

در این‌جا به تعداد اندکی از وام‌های دانشگاه‌های استرالیایی می‌پردازیم:

دانشگاه ملبورن

  • دانشگاه ملبورن University of Melbourne تا سقف ۵,۰۰۰ دلار استرالیا برابر با ۳,۸۳۳ دلار آمریکا به دانشجویان وام اعطا می‌کند البته به شرط آنکه ضامن استرالیایی داشته باشید. اگر ضامن شما در خارج از استرالیا زندگی می‌کند یا شهروند و مقیم دائم این کشور نیست، سقف وام ۳,۰۰۰ دلار استرالیا برابر با ۲,۳۳۰ دلار آمریکا خواهد بود.

دانشگاه سیدنی

  • دانشگاه سیدنی University of Sydney تا حداکثر ۲,۰۰۰ دلار استرالیا برابر با ۱,۵۵۰ دلار آمریکا وام دانشجویی ارائه می‌دهد که تا دو سال پس از تاریخ فراغت از تحصیل مهلت بازپرداخت دارند.

دانشگاه موناش

آن دسته از دانشجویان دانشگاه موناش Monash University که به کمک‌هزینه احتیاج دارند، می‌توانند بین ۷۵۰ تا ۳,۰۰۰ دلار استرالیا یا ۲,۳۲۰ دلار آمریکا وام بگیرند و در عرض ۶ تا ۱۲ باز پس دهند.

دانشگاه‌های سراسر استرالیا تسهیلات مالی مشابه یکدیگر دارند. بنابراین بهترین راهکار پرسش مستقیم از واحد دانشگاهی محل تحصیل خودتان است تا راجع به وام‌های پرداختی از صندوق رفاهی اطلاع به دست آورید و از احراز شرایط دریافت وام نیز اطمینان حاصل کنید.

وام‌های شخصی

ساده‌ترین شکل دریافت تسهیلات مالی برای دانشجویان بین‌المللی اخذ وام‌های شخصی است که می‌توانید از بانک‌ها یا مؤسسات مالی اعتباری دریافت کنید و با سود ثابت یا افزایشی طی مدت زمان مشخص بپردازید.

اسکالرشیپ

فرصت‌های دریافت اسکالرشیپ برای دانشجویان بین‌المللی استرالیا مهیا است که از سوی دولت و دانشگاه پرداخت می‌شود. بعضی از اسکالرشیپ‌ها در استرالیا تمام شهریهٔ دانشگاه، مخارج زندگی و هزینه‌های بلیط پرواز را تمام و کمال پرداخت می‌کنند.

در پایان …

همان‌طور که ملاحظه کردید، راه‌های زیادی برای تقبل هزینه‌های تحصیلات دانشجویان بین‌المللی در کشور استرالیا فراهم است. اما با توجه به اینکه موقعیت مالی هرکس فرق می‌کند، بهتر است برای یافتن بهترین وام و کمک‌هزینهٔ دانشجویی مناسب خود به خوبی تحقیق کنید که در طول تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی مناسب شما باشد.

رادیو مهاجرت منتظر نظرات، سوالات و انتقادات خوانندگان گرامی است. سپاسگزاریم که همراه همیشگی ما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا