استرالیافرهنگ و هنر در استرالیا

آشنایی با مشاهیر استرالیایی؛ استیو تولتز

حتی اگر اهل کتاب و کتاب‌خوانی هم نباشید، احتمالاً نام استیو تولتز (Steve Toltz) نویسنده بنام استرالیایی را شنیده باشید که به کتاب جزء از کل گره خورده است. این نویسنده در ایران و جهان طرفداران بسیاری دارد. اگر کنجکاوید تا درباره او و مسیری بدانید که برای رسیدن به محبوبیت کنونی طی کرده است، مطلب امروز رادیو مهاجرت را از دست ندهید.

زندگی‌نامه استیو تولتز

استیو تولتز در سال ۱۹۷۲ در سیدنی استرالیا به دنیا آمد. او مشاغل گوناگونی را تجربه کرد تا سرانجام به یکی از رمان‌نویسان محبوب معاصر مبدل شد. تولتز که در زمان نگارش این مقاله، ۵۱ سالگی را پشت سر می‌گذارد، در شهرهای مونترآل، ونکوور، نیویورک، بارسلونا و پاریس اقامت کرده است. در طول سال‌ها برای امرار معاش به حرفه‌های گوناگونی هم‌چون فیلمبرداری، نگهبانی، کارآگاه خصوصی، تدریس زبان انگلیسی و فیلم‌نامه‌نویسی مبادرت ورزیده است.

آثار استیو تولتز

کتاب جزء از کل A Fraction of the Whole اولین رمان این نویسنده استرالیایی است که برندهٔ جوایز متعددی شده است. از دیگر آثار او می‌توان به این عناوین اشاره کرد که در ایران به چاپ رسیده‌اند:

  • ریگ روان | Quicksand
  • هرچه بادا باد | Here goes nothing

نگاه و اندیشه نویسنده استرالیایی

تولتز تحت تأثیر ادبیات روسیه و صحنه‌های توصیف‌شده در آثار نویسنده‌های روس بوده است که مرگ، رنج، خودکشی،قتل و جنایت را به تصویر می‌کشند. تم رمان‌های او فلسفی است.

اگر رمان ریگ روان را خوانده باشید، با فلج‌شدن یکی از شخصیت‌های اصلی رمان آشنا هستید. جالب است بدانید که استیو تولتز چنین تجربه‌ای را در سال ۲۰۰۴ پشت سر گذاشته است. حتی پزشکان اطمینان نداشتند که تولتز بتواند دوباره راه برود.

مراحل نوشتن رمان‌های استیو تولتز

روند نگارش تولتز بدین شکل است که هر جا ایده‌ای به ذهنش برسد، دست به قلم می‌شود، فرقی هم ندارد که پشت میز صبحانه در آشپزخانه است، روی مبل لمیده یا در کافه‌ای قهوه می‌نوشد. برای تایپ دست‌نوشته‌های خود از نرم‌افزار تبدیل صوت به متن استفاده می‌کند و خود را به مشقت نمی‌اندازد.

اعتیاد تولتز

از عادات وسواس‌گونه استیو تولتز، خواندن همهٔ نقدها و بررسی‌هایی است که از آثار او منتشر می‌شود.

همسر استیو تولتز

تولتز در سال ۲۰۰۵ میلادی با نقاش فرانسوی استرالیایی ازدواج کرد. حاصل ازدواج آن دو پسری است که در سال ۲۰۱۲ متولد شد.

وب‌سایت استیو تولتز

نشانی وب‌سایت این نویسنده مطرح استرالیایی:

stevetoltz.com

هرچه بادا باد

آخرین رمان استیو تولتز، با نگاهی طنز به دنیای پس از مرگ می‌پردازد. تم فلسفی هم‌چنان در این اثر هم دیده می‌شود و خواننده را با سؤالات هستی‌شناسانه درگیر می‌کند.

سخن پایانی

رادیو مهاجرت در مجموعه مطالب جدید به معرفی مشاهیر استرالیایی می‌پردازد. مطلب امروز را به آشنایی با نویسنده نام‌آشنای استرالیایی، استیو تولتز پرداختیم که با رمان‌های سه‌گانه جزء از کل، ریگ روان و هرچه باداباد به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های ادبیات استرالیا و جهان مبدل شد.

سپاسگزاریم که مطالب رادیو مهاجرت را دنبال می‌کنید، صمیمانه منتظر نظرات، پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا