استرالیازندگی در استرالیا

شغل‌های عجیب و غریب در استرالیا

جای تعجبی نخواهد داشت که در سرزمین استرالیا با انواع عجایب، به شغل‌هایی بربخوریم که پیش از این فکرش را هم نمی‌کردیم‌. استرالیا با طبیعت خارق‌العاده، فصل‌های هنجارگریز، حیوانات خاص و شگفتی‌های گوناگون همواره برایمان تازگی خواهد داشت.

خب پس اگر که از شغل کنونی خود رضایت ندارید و مدام حوصلهٔ شما سرمی‌رود، تقصیر خودتان است. بعد از خواندن این مقاله، با مشاغلی عجیب آشنا می‌شوید که حتی فکر‌کردن به آن‌ها نوعی ماجراجویی به حساب می‌آید. پس با رادیو مهاجرت همراه باشید.

سرآشپز ارشد زیردریایی

یکی از مشاغل جالب در استرالیا، استخدام‌شدن در ناو سلطنتی استرالیا و در سمت سرآشپز ارشد زیردریایی است. افرادی که به دنبال چالش هستند، می‌توانند برای اشتغال در این منصب اقدام کنند.

وظیفهٔ شما طبخ سه وعدهٔ غذایی برای چند صد نفر در روز خواهد بود.

کل روز شما در زیر دریا سپری خواهد شد و ممکن است ماه‌ها از درخشش آفتاب طلایی استرالیا نصیبی نداشته باشید.

خلبان بذرپاش

اگر تا به حال اسم این شغل به گوشتان نخورده است، تنها نیستید. استرالیا زمین‌های کشاورزی بسیار وسیعی دارد که شاید خیلی از استرالیایی‌ها تا به حال پایشان را در آن‌ها نگذاشته‌اند.

این زمین‌های حاصل‌خیز به کوددهی، آبیاری، بذر و آفت‌کش نیاز دارند تا محصولات کشاورزی باکیفیتی از آن‌ها برداشت شود. این امر برعهدهٔ خلبان‌های با تجربه خواهد بود زیرا قرار است کل این فرآیند قرار است از آسمان صورت گیرد.

پلاک‌گذاری کوسه‌ها

اگر عاشق دنیای زیر دریا باشید و روحیهٔ ماجراجویانه‌ای دارید، می‌توانید با شناکردن در کنار کوسه‌ها پول دربیاورید. بله درست متوجه شدید. قرار است با غواصی در کنار کوسه‌ها و مشاهدهٔ آن‌ها روز کاری خود را سپری کنید.

وظیفهٔ غواصانی که در این سمت مشغول به کار  می‌شوند، پلاک‌گذاری کوسه‌ها است. در نتیجه، زیست‌شناسان دریایی می‌توانند حرکات کوسه‌ها را ردیابی کنند. البته به دانش اقیانوس‌شناسی و شناخت دنیای زیر آب هم در کنار مدرک پیشرفتهٔ غواصی لازم است.

اگرچه غواصی در کنار کوسه‌ها شغلی خطرناک محسوب می‌شود، درآمد خوبی نصیب شما خواهد شد. البته می‌توانید به عنوان متصدی قفس کوسه در مراکز تفریحی و آکواریوم‌های گردشگری هم به فعالیت بپردازید.

شکارچی کوالا

ممکن است خنده‌دار به نظر بیاید اما شکارچی کوالا یکی از مشاغل واقعی در کشور استرالیا به شمار می‌رود که اصلاً شوخی‌بردار نیست. بله، کالاها خیلی بغلی به نظر می‌رسند اما تا زمانی که پنجه‌های تیز و قوی خود را در تن شما فرو نکنند.

برای اشتغال در این حرفه، به استخدام حفاظت از حیات وحش در می‌آیید.

قرار است کوالا شکار کنید، آن‌ها را زیر نظر بگیرید که محل زندگی‌شات را تغییر دهید. در واقع به محققان کمک می‌کنید تا داده‌های علمی جمع‌آوری کنند.

لازم است تا شکارچی کوالا با فعالیت در محیط باز کنار بیاید و با حیات وحش آشنا باشد و هم‌چنین از آتش‌سوزی‌های طبیعی اخیر در جنگل‌ها که باعث ازبین‌رفتن کوالاها می‌شود، سر در بیاورد.

اگرچه قرار نیست مانند تارزان از درخت‌ها بالا بروید ولی موفقیت در این حرفه به اشخاصی نیازمند است که به حقوق حیوانات احترام بگذارند.

تستر حرفه‌ای غذای حیوانات خانگی

سریال قهوه تلخ را به خاطر دارید که جان‌نثار باید پیش از شاه، طعم غذا و البته سمی‌بودن احتمالی را آن را امتحان کند. در استرالیا افرادی به استخدام در می‌آیند تا دقیقاً همان کار را برای حیوانات خانگی انجام دهند. میانگین حقوق این افراد سالانه ۹۰.۰۰۰ دلار است.

اگر خوش‌خوراک هستید و البته کمی هم شکمو، بد نیست از ذائقه و قدرت چشایی خود درآمد کسب کنید.

ارزیاب رایحه

اگر شامهٔ شما قوی است، بو و رایحه‌های یک مکان را به خوبی از هم تمیز می‌دهید، توصیه می‌شود در منصب ارزیاب عطر و رایحه مشغول به کار شوید. ارزیابی و سنجش ادکلن‌ها، خوشبوکننده‌های هوا و … شغلی مهم به حساب می‌آید. مدرک دانشگاهی خیلی از شاغلان در این حرفه در رشتهٔ شیمی است.

جمع‌آورنده لاشه حیوانات در جاده‌ها

یکی از مشاغل نه چندان لذت‌بخش در کشور استرالیا، جمع‌آوری و ثبت آمار حیوانات کشته‌شده در حوادث جاده‌ای و سوانح رانندگی است.

استرالیا کشوری پهناور با آزادراه‌های فراوان است. افرادی در این جاده‌ها سفر می‌کنند تا حیواناتی را که با وسایل نقلیه برخورد کرده‌اند، جمع کنند. ضروری است ایمنی و پاکیزگی جاده‌ها حفظ شود اگرچه شغل ناخوشایندی باشد.

مروارید‌یاب

یکی از فعالیت‌های رایج بومیان استرالیا برداشت مروارید از آب‌های این سرزمین بود که هنوز هم یکی از صنایع استرالیا به شمار می‌رود.

صدف‌های سواحل استرالیا که مروارید دارند جمع‌آوری می‌شوند. این کار به تجربه و تخصص بالایی نیاز دارد که بتوان تفاوت میان صدف‌های دارای مروارید را از دیگر صدف‌ها تشخیص داد.

گرفتن کرم

درست متوجه شدید. افراد شاغل در این حرفه برای کار در مزارع کرم دوره می‌بینند و برای اشتغال در حرفه باید علاوه بر شناخت انواع کرم‌ها، بتوانند آن‌ها را در دست بگیرند. قرار است کرم‌ها به عنوان طعمه در ماهیگیری مورد استفاده قرار بگیرند.

سخن پایانی

در این مطلب با تعدادی از مشاغل عجیب در سرزمین استرالیا آشنا شدید. البته این فهرست به همین‌جا ختم نمی‌شود و حرفه‌هایی نظیر ارزیابی کیفیت خواب روی انواع تشک‌ها یا دریافت ۱۱۰ دلار در ساعت به ازای بغل‌کردن مراجع نیز می‌توانستند به این فهرست اضافه شوند.

سپاسگزاریم که تا پایان مطلب با رادیو مهاجرت همراه شدید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما خوانندگان گرامی در راستای ارتقای کیفیت محتوای این نشریهٔ اینترنتی هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا