استرالیاتحصیل در استرالیا

5 شهر برتر دانشجویی در استرالیا

اگر قصد تحصیل در کشور استرالیا را دارید، زندگی شما به محیط کلان‌شهرها یا تحصیل در دانشگاه‌های مطرح محدود نمی‌شود! قرار است زندگی پویا و پرانرژی را در فضایی مملو از مناظر بی‌نظیر تجربه کنید.

قبل از هر چیز، فهرست برترین دانشگاه‌های استرالیا را بر اساس‌ رتبه‌بندی جهانی بررسی کنید.

سپس نگاهی به بهترین شهرهای استرالیا برای دانشجویان بیندازید. رادیو مهاجرت فهرست بهترین شهرهای دانشجویی استرالیا را طبق  معیارهایی شامل تنوع دانشجویی، امکانات و تسهیلات دانشگاه، نرخ استخدام و محیط فرهنگی کلی گردآوری کرده است.

۱. ملبورن

ملبورن پایتخت فرهنگی استرالیا به حساب می‌آید که در فهرست بهترین شهرهای جهان برای زندگی نیز جای دارد. از آن‌جایی که بزرگ‌ترین شرکت‌های استرالیا در ملبورن قرار دارند و سازمان‌های ملی این کشور هم‌چون شورای تجارت استرالیا و شورای اتحادیه‌های تجاری استرالیایی در این شهر نمایندگی محلی دارند، اقتصاد این شهر پررونق است.

تحصیل در ملبورن به سرگرمی‌های گوناگون در اوقات فراغت آغشته خواهد شد؛ دانشجویان فرصت شرکت در رویدادهای موسیقایی، نمایش‌ها، مسابقات ورزشی و … را خواهند داشت.

جاذبه‌های منحصربه‌فرد ملبورن مانند آسمان‌خراش ۲۹۷ متری، با نام برج یوریکا (Eureka Tower)   لذت تماشای مناظر این شهر را دوچندان می‌کند.

دانشگاه‌های ملبورن

  • Monash University – بزرگترین دانشگاه استرالیا
  • RMIT University
  • Swinburne University of Technology
  • Melbourne Business School
  • University of Melbourne

۲. سیدنی

سالانه بالغ بر ۵۰,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی عازم سیدنی می‌شوند. کیفیت بالای زندگی و نرخ بالای اشتغال از مهم‌ترین عوامل جذب دانشجویان به این شهر است.

عظیم‌ترین اقتصاد استرالیا به سیدنی تعلق دارد و آن را به پایتخت مالی کشور تبدیل کرده است؛ دفتر مرکزی چندین شرکت چندملیتی نیز در همین شهر قرار دارد.

پنج دانشگاه برتر جهان در سیدنی واقع شده‌اند که از حیث دوره‌های تحصیلی پژوهش‌محور اعتبار حهانی دارند.

دانشجویان سیدنی از قدم‌برداشتن در سواحل دل‌انگیز و فضاهای سبز این جنبه‌هایشهر نهایت لذت را می‌برند. شب‌ها نیز شهر به نور و نوای کنسرت‌ها و رویدادهای موسیقی فراوانی مزین می‌شود. موزه‌ها و تئاترها از دیگر ابعاد فرهنگی این شهر به شمار می‌روند.

از سوی دیگر، زندگی در سیدنی فرصت گردش در طبیعت کم‌نظیر و حیات وحش فوق‌العاده (دیدن کوالا و کانگورو از نزدیک) را هم برای دانشجویان مهیا می‌سازد.

دانشگاه‌های سیدنی

  • Australian Catholic University
  • Macquarie University
  • University of Technology Sydney
  • Western Sydney University 
  • University of Sydney

۳. بریزبن

هر سال بیش از ۵۰,۰۰۰ دانشجو از سراسر جهان به بریزبن (Brisbane) می‌آیند. بریزبن سومین شهر پرجمعیت استرالیا به شمار می‌رود که به آن لقب دنیای نو (New World) داده‌اند.

بریزین تنها از دانشجویان استقبال نمی‌کند و علاوه بر دانشجویان، تعداد فراوان توریست‌ها هم به محیط چند‌فرهنگی این شهر جلای بیش‌تری اضافه کرده است.

بریزبن مهد دانشگاه‌های زیادی است و چهار دانشگاه این شهر در رتبه‌بندی QS بهترین دانشگاه‌های جهان ‌قرار دارند.

بریزبن یکی از شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی دانشجویی است. مبلغ پایین شهری‌ها دست داوطلبان را برای انتخاب از میان ۹,۰۰۰ واحد درسی ارائه‌شده در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باز می‌گذارد.

 دانشگاه‌های بریزبن

  • James Cook University 
  • University of Queensland 

۴‌. آدلاید

جمعیت زیاد و متنوع آدلاید (Adelaide)، این شهر را به یکی از عالی‌ترین مکان‌ها برای تحصیل دانشجویان خارجی مبدل کرده است که علاوه بر فرصت‌های بی‌نظیر تحصیل، سرگرمی‌های ورزشی مانند پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، طبیعت‌گردی و کوهنوردی را هم در دسترس قرار می‌دهد.

تلفیق زندگی پرانرژی شهری، مناظر طبیعی چشم‌گیر اطراف آدلاید و جشنواره‌های ادبی هنری زندگی دانشجویان را لذت‌بخش می‌کند.

بهترین شراب محلی استرالیا، شناکردن در کنار دولفین‌ها و تماشای کانگوروها خاطراتی تکرارنشدنی را رقم خواهند زد.

دانشگاه‌های آدلاید

  • University of Adelaide
  • Torrens University Australia
  • Flinders University 

۵. پرث

اقلیم گرم و دل‌انگیز پرث (Perth)، سواحل دنج و دنیای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر سبب شده است تا همگان به آن دل ببازند.

سه دانشگاه پرث در رده‌بندی جهانی QS قرار دارند. دانشگاه استرالیای غربی یا وسترن استرالیا (University of Western Australia) در صدر این رده‌بندی قرار دارد.

دانشگاه‌های شهر پرث از زندگی اجتماعی دانشجویان حمایت می‌کنند. زندگی دانشجویی این شهر در محیط دانشگاهی متمرکز است و دانشگاه‌ها از مرکز شهر فاصلهٔ قابل توجهی دارند.

دانشگاه‌های پرث

  • Murdoch University
  • University of Western Australia 

سخن پایانی

تعدادی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان در استرالیا قرار دارند. زندگی در کشوری مقرون به صرفه از حیث شهریه‌های دانشگاه و هزینه‌های زندگی سبب شده است تا جمعیت زیادی از دانشجویان سراسر جهان تحصیل در این کشور را هدف خود قرار دهند.

سپاس که همراه همیشگی رادیو مهاجرت هستید. در بخش دیدگاه‌ها بنویسید که شما کدام شهر استرالیا را برای تحصیل خود یا عزیزانتان ترجیح می‌دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا