استرالیاگردشگری استرالیا

همراه رادیو مهاجرت در جنگل‌های استرالیا گام برداریم

جنگل‌های استرالیا هر یک جهانی جداست. از پل‌های حماسی که در میان درختان بلند احاطه شده‌اند و بازدیدکنندگان را به شگفت وامی‌دارد تا پارک‌های ملی که به تنهایی در آن‌ها گشت‌وگذار کنید. دیدن‌کردن از جنگلی در استرالیا تجربه‌ای فراموش‌ناشدنی را برایتان رقم خواهد زد که تا پایان عمر از آن دل نکنید.

اگر یکی از آشنایان برایتان دربارهٔ جنگل‌گردی در استرالیا تعریف کرده است که خوشا به حال شما! رادیو مهاجرت هم در مطلب امروز تعدادی از جنگل‌های این کشور را برایتان توصیف خواهد کرد. فهرستی که مطمئن باشید ارزش دیدن دارد.

با توجه به این‌که جنگل‌ها، درختستان‌ها و بیشه‌زارهای فراوانی در سرزمین کانگوروها وجود دارد، تصمیم‌گیری برای انتخاب بهترین مقصد دشوار خواهد بود؛ مخصوصاً اگر که سفری کوتاه به استرالیا دارید.

مقالهٔ پیش رو هرآنچه که لازم است راجع به زیباترین جنگل‌های استرالیایی بدانید را پوشش خواهد داد تا بدانید کدام یک برای اضافه‌شدن به مقاصد مورد نظر شما فوق‌العاده است.

پیدا‌کردن جنگل در استرالیا خیلی ساده‌تر از تصورات است زیرا که هر جای این سرزمین را که بنگریم به بیشه‌زاری ختم خواهد شد. جنگل‌هایی که سرسبزی و طراوت را بر بوم ایالات ویکتوریا، کوئینزلند، استرالیای غربی، تاسمانی، قلمرو شمالی و نیوساوث‌ولز ترسیم کرده است.

جنگل‌های استوایی این سرزمین یکی از اجزای اصلی تنوع زیستی استرالیا است زیرا این جنگل‌های گرمسیری سبب رشد گونه‌های گوناگون گل‌ها و  گیاهان می‌شوند. اگر جنگل‌های گرمسیری نبودند، برخی از زیبایی‌های طبیعی استرالیا هرگز پدید نمی‌آمدند.

عمر خیلی از جنگل‌های استوایی استرالیا تا صدها میلیون سال می‌رسد. مثلاً چهارمین جنگل فهرست امروز یعنی Daintree Rainforest حدود ۱۸۰ میلیون‌ساله است، باور می‌کنید؟!

پیش به سوی آشنایی با جنگل‌های استرالیا…

۱. پارک ملی Yarra Ranges | ایالت ویکتوریا

مکان‌هایی که باید دید: Marysville Lake Mountain and Cambarville, Mount Donna Buang, Mountain Ash

اولین بیشه‌زار پیشنهادی پارک ملی  Yarra Ranges در ایالت ویکتوریا (Victoria) است که از بهترین‌های استرالیا به شمار می‌رود. این پارک مساحت وسیعی از جنگل‌های گرمسیری استرالیا را با منظره‌ای بی‌نظیر تشکیل می‌دهد. تماشای هر نقطه‌ای از این پارک نفس بازدیدکنندگان را بند می‌آورد.

منطق اصلی Yarra Ranges National Park همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید Yarra Ranges است که آب‌وهوای خنک و مطبوعی دارد. به خاطر داشته باشید که حتماً به کوه Mountain Ash سر بزنید که بلندترین گیاهان گل‌دار در جهان را داراست.

۲. پارک ملی Mitchell River | ایالت استرالیای غربی

مکان‌هایی که باید دید: Gibb River Road, the hidden rivers and waterfalls

دومین پیشنهاد برای جنگل‌گردی در کیمبرلی (Kimberly)، ایالت استرالیای غربی (Western Australia) قرار دارد. کیمبرلی بیش‌تر یادآور صحرایی برهوت است اما تعداد معدودی منطقهٔ جنگلی خشک در سراسر آن، به‌ویژه  در پارک ملی Mitchell River واقع شده است.

البته پارک ملی Mitchell River منزلگاه یکی از عالی‌ترین جنگل‌های استرالیایی به حساب می‌آید که از مناظر مهیج، بیشه‌زارهای آرام و زیبایی حقیقی پر شده است.

بهترین زمان برای دیدن این پارک در فصل تابستان است اما احتیاط کنید زیرا این پارک چندین آتش‌سوزی را پشت سر گذاشته است. پس از احساسات شاعرانه پیروی نکنید و‌ با خود نگویید: «تک درختم سوخت… بگذار تمام جنگل بسوزد…»

 ۳. جنگل بارانی Kuranda | ایالت کوئینزلند

مکان‌هایی که باید دید: Rainforestation National Park (مناسب کودکان), Kuranda Scenic Railway

یکی از جنگل‌های بارانی شگرف سرزمین کوالاها که در ایالت کوئینزلند (Queensland) قرار دارد، جنگل سنتی Kuranda است. این جنگل بارانی در نزدیکی کنز (Cairns) قرار دارد که زیستگاه هزاران کوالا است، از این رو جمعیت زیادی از مردم برای دیدن این حیوان بانمک به این جنگل می‌آیند.

اگر در میان همسفران شما، کودک هم حضور دارد حتماً در ایستگاه جنگلی یا Rainforestation National Park توقف کنید تا از نزدیک با حیوانات عکس بیندازید. هم‌چنین راه‌آهن خوش‌منظر این پارک را هم از دست ندهید.

۴. Daintree Rainforest | ایالت کوئینزلند

مکان‌هایی که باید دید: Daintree River, Mossman Gorge, Daintree Discovery Center

احتمالاً اسم این جنگل به گوش شما خورده باشد زیرا Daintree Rainforest بهترین جنگل بارانی استرالیا محسوب می‌شود. این جنگل شهرت فراوانی دارد و زمین وسیعی را پوشانده است. هم‌چنین بخشی از وسیع‌ترین منطقهٔ استوایی در سرتاسر استرالیا را تشکیل می‌دهد.

از آنجایی که Daintree Rainforest کهن‌ترین جنگل استوایی در کرهٔ زمین به حساب می‌آید که مملو از حماسی‌ترین میراث تاریخی و فرهنگی است، نباید گردشگری در آن را از دست داد.

اگر بخواهید دربار جنگل‌های استوایی بدانید، می‌توانید سفر خود را از مرکز اکتشافی این جنگل با نام Daintree Discovery Center آغاز کنید. هم‌چنین در Mossman Gorge راه‌پیمایی کنید و به رودخانهٔ Daintree River هم سری بزنید.

۵. پارک ملی Franklin-Gordon Wild Rivers | تاسمانی

مکان‌هایی که باید دید: King William Saddle, Nelson Falls Nature Trail

این پارک را با پارک ملی Oxley Wild Rivers در نیوساوث‌ولز (New South Wales) اشتباه نگیرید. حیات وحش شگفت‌انگیز و دره‌های این پارک زیبای استرالیا شهرت فراوانی دارد.

از ایستگاه King William Saddle در این پارک می‌توان همهٔ مناظر آن را تماشا کرد. قدری هم راه‌پیمایی نیز شما را به Nelson Falls Nature می‌رساند.

۶. پارک ملی Kakadu | قلمرو شمالی

مکان‌هایی که باید دید: Manngarre Rainforest Walk, Cahills Crossing

پارک Kakadu National Park بزرگ‌ترین پارک ملی در کل استرالیا، بهترین جنگل‌های استرالیا را در خود جای داده است. بادهای موسمی، باران‌های استوایی، مناظر باورنکردنی و کروکودیل‌ها [حسابی مراقب باشید!] از مهم‌ترین جاذبه‌های این جنگل استوایی محسوب می‌شود.

بهترین مقصد در این پارک مسیر پیاده‌روی Manngarre Rainforest Walk است که از تعداد کمی کوره‌راه کوتاه در اطراف رودخانهٔ East Alligator River قرار دارد. اگر با خانواده در سفر هستید، قدم‌زدن دسته‌جمعی در این حول و حوش خوش خواهد گذشت.

۷. پارک ملی Budderoo | ایالت نیوساوث‌ولز

مکان‌هایی که باید دید: Rainforest Loop Walk, Minnamurra Rainforest Centre

یکی از جنگل‌های استوایی حماسی استرالیا در ایالت نیوساوث‌ولز (New South Wales) به شمار می‌رود که از آبشارهای زیبا، جنگل و حیوانات مختلف پر شده است. می‌توانید به تنهایی در مسیر Rainforest Loop Walk راه بروید که نیم‌ساعته تمام آن را خواهید پیمود و از پل‌های افسانه‌ای گذر کنید.

سخن پایانی

رادیو مهاجرت صمیمانه منتظر دیدگاه‌های خوانندگان علاقمند به استرالیا و استرالیایی‌ها است. سپاس که ۷ جنگل بی‌نظیر استرالیا را همراه با ما در خاطر پیمودید. امیدواریم که این مطلب شما را در سفر بعدی‌تان به استرالیا یاری کند. تجربه‌های خود را از دیدن این جنگل‌ها با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا