استرالیارویدادها در استرالیا

آداب و رسوم مراسم عروسی در استرالیا

آیا می‌دانید که زوج‌های استرالیایی تا مدت‌های زیادی به جای پوشیدن حلقهٔ ازدواج، در آب سنگ می‌انداختند؟ این حرکت نمادین یکی از آداب و رسوم منحصربه‌فرد استرالیا به شمار می‌رود. سنت‌های عروسی استرالیا به این مورد ختم نمی‌شوند و رادیو مهاجرت جالب‌ترین آن‌ها را برای شما گردآوری کرده است.

هدیه‌ای از گذشته و هدیه‌ای جدید

در استرالیا رسم است که والدین عروس و داماد یکی از یادگاری‌های قدیمی را به عروس هدیه می‌دهند. مثلاً یکی از جواهرات خانوادگی را که از گذشته و نسل به نسل با خانواده بوده است.

داماد نباید تا شروع مراسم به عروس نگاه کند

انتظار، انتظار و انتظار! در استرالیا هم این سنت قدیمی وجود دارد که هنوز هم بسیاری از زوج‌ها آن را دنبال می‌کنند؛ داماد تا لحظه‌ای که عروس وارد سالن می‌شود، به چهرهٔ عروس نگاه نمی‌کند. لحظه‌ای که داماد تور را از روی سر عروس برمی‌دارد، بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

عروس دوشادوش پدرومادر وارد سالن عروسی می‌شود

در بسیاری از فرهنگ‌ها، پدر عروس را تا کنار داماد همراهی می‌کند اما در استرالیا پدر و مادر هر دو در کنار او گام برمی‌دارند. این احترام، ارزش و جایگاه مادر را در فرهنگ استرالیا نشان می‌دهد.

مراسم دود عروسی

یکی از مراسم‌های شناخته‌شده در میان مردم بومی استرالیا و ساکنان این سرزمین سوزاندن چوب و گیاهان است. دود حاصل از این سوزاندنی‌ها قرار است ارواح خبیث و بدیمنی را از زوج دور کنند. (چیزی شبیه سوزاندن اسپند در میان اقوام ایرانی)

شیرینی لامینگتون به‌جای کیک عروسی

در فرهنگ‌های ملل مختلف کیک عروسی یکی از اجزای جدانشدنی مراسم ازدواج به شمار می‌رود اما در استرالیا به جای کیک عروسی به شما شیرینی لامینگتون (Lamington) می‌دهند که با پودر نارگیل تزئین می‌شود.

کاسه پیمان زناشویی

یکی از سنت‌های دلگرم‌کننده در مراسم عروسی به سبک استرالیایی که نسل‌های متوالی آن را اجرا کرده‌اند، کاسهٔ پیمان است، دوستان، خویشاوندان و آشنایان نزدیک هر یک سنگی در این کاسه می‌گذارند تا حمایت خود را از پیمان زناشویی عروس و داماد اعلام کنند. اسامی افراد روی سنگ‌ها نوشته می‌شود و می‌توانند در رنگ‌های مختلف باشند.

سخن پایانی

ممکن است هرگز پیش نیاید که به عروسی‌های استرالیایی قدم بگذارید اما رادیو مهاجرت نمای کلی آداب و رسوم عروسی به سبک استرالیایی را برای شما به تصویر کشید‌. سپاس که تا پایان این مطلب همراه ما بودید. منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا