استرالیازندگی در استرالیا

اجاره خانه در ملبورن استرالیا

فرقی نمی‌کند منزل دلخواه شما آپارتمان، حیاط‌دار، نوساز، قدیمی‌ساز، کوچک، بزرگ و … است، نیاز هر سلیقه‌‌ای در ملبورن و مناطق ویکتوریا برآورده می‌شود.

اجاره‌ خانه در ملبورن، اولین گامی است که برای آغاز زندگی جدید خود در اینجا برمی‌دارید. رادیو مهاجرت در طول این مسیر همراه شما خواهد بود.

هنگام عقد قرارداد اجاره‌ مسکن، قوانین و مقرراتی برای مستأجر و صاحب‌خانه وجود دارند. در اجاره‌نامه، مستأجر tenant و صاحب‌خانه Landlord قید خواهد شد.

انواع گوناگون ساختمان با اجاره‌بهای مختلف در بازار مسکن ملبورن سبب می‌شود که هیچ‌کس در این شهر بی‌سرپناه نماند. فرقی نمی‌کند به معماری دوره ویکتوریا، عصر ادوارد یا سبک مدرن علاقه‌مند باشید، منزل رؤیایی خود را در این‌جا خواهید یافت.

در این‌جا اطلاعات لازم درباره بازار مسکن ملبورن یا مناطق رجینال ویکتوریا را برای شما گردآوری کرده‌ایم. رادیو مهاجرت، شما را به مطالعه این مطلب دعوت می‌کند.

در جستجوی خانه‌ای برای اجاره

به طور کلی، مسئولیت اجاره‌ خانه و آپارتمان در ویکتوریا برعهده مشاوران املاک است اما شما می‌توانید مسکن مورد نظر خود را مستقیماً از خود صاحب‌خانه اجاره‌ کنید. فرقی هم ندارد که تنها یک اتاق می‌خواهید یا قصد دارید با گروهی از دوستان یا خانواده خود در یک منزل مشترک سکونت داشته باشید.

برای پیداکردن مشاوران املاک در محله خود می‌توانید از ابزار جستجوی بازار مشاوران املاک ویکتوریا موسوم به REIV استفاده کنید یا از وب‌سایت‌های زیر کمک بگیرید:

اکثر مساکن مبله نیستند اما به امکانات زیر مجهز هستند:

  • گرمایش
  • آب گرم
  • اجاق‌گاز
  • فرش
  • پرده یا کرکره
  • کابینت آشپزخانه

هم‌چنین خیلی از خانه‌ها داری سیستم تهویه هوا، ماشین ظرفشویی و کمد دیواری هستند. هزینه آب، گاز و برق هم درصورتی‌که در اجاره‌نامه قید نشود، متغیر خواهند بود. بنابراین بهتر است در این مورد با صاحب‌خانه یا مشاور املاک صحبت کنید.

سرتان کلاه نرود…!

هنگامی که محله دلخواهتان را برای اجاره خانه برگزیدید، باید نکاتی را درباره مسکن استیجاری خود بررسی کنید. نگران نباشید، همه نکات مهم را برای شما شرح خواهیم داد تا سرتان کلاه نرود.

۱. ملک را ببینید

اولین مرحله این است که از ملک مورد نظر دیدن کنید. اگر امکان حضورتان وجود ندارد، شخصی را به نمایندگی از خود بفرستید. باید ببینید خانه قابل استفاده است و امکانات آن به خوبی کار می‌کنند.

۲. تقاضای خود را ثبت کنید

درخواست شما برای اجاره معمولاً باید شامل اطلاعاتی درباره نشانی محل سکونت قبلی، محل کار و درآمد فعلی شما باشد. ممکن است از شما معرفی‌نامه بخواهند، پس آوردن معرفی‌نامه کتبی به استرالیا خالی از لطف نخواهد بود.

۳. اجاره‌نامه را امضا کنید

زمانی که درباره اجاره‌ توافق کردید، باید قرارداد ببندید. پس از امضای اجاره‌نامه دیگر ملزم به اجرای بندهای قرارداد هستید. برخی مواردی که در اجاره‌نامه قید می‌شوند:

  • مدت‌زمان اجاره‌
  • میزان اجاره‌بها
  • زمان پرداخت اجاره‌بها
  • نکاتی خاص مثل نگه‌داری حیوان خانگی

حتماً همه قرارداد را با دقت مطالعه کنید.

۴. پول پیش را بپردازید

پول پیش مبلغی است که به صاحب‌خانه یا مالک می‌پردازید تا رعایت بندهای قرارداد را ضمانت کنید. مثلاً اگر به  خانه خسارت وارد کنید، هزینه تعمیرات از آن کسر می‌شود. پول پیش عموماً برابر یا اجاره‌بهای یک ماه تا شش هفته است که تا تخلیه خانه نزد مالک خواهد بود.

بنابراین قبل از اقدام به اسباب‌کشی وضعیت کلیه تجهیزات مانند اجاق گاز، سینک، فاضلاب، قفل‌ها و سیستم امنیتی، پنجره‌ها، نقاشی ساختمان، کف پ‌پوش ساختمان و دیگر موارد را ارزیابی کرده و سپس گزارش مربوط به امضای طرفین برسد. اگر جایی نیاز به تعمیر دارد، حتماً قید شود و به اطلاع مشاور املاک و مالک برسد.

سخن پایانی

در این مطلب، قدم به قدم مسیر اجاره‌ خانه در ملبورن استرالیا را مرور کردیم. برای عقد قرارداد، پس از انتخاب محله مورد نظر و پیداکردن منزل دلخواه، باید اجاره‌نامه را امضا کنید که شامل مدت زمان اجاره، اجاره‌بها، موعد پرداخت مبلغ اجاره و موارد دیگر است. ممنون که تا پایان این مطلب از رادیو مهاجرت با ما همراه بودید، صمیمانه منتظر دریافت دیدگاه‌های شما هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا